Eski mahalle kültürümüze ne oldu bizim?

Mutlaka hemen hemen herkez mahalle kültürü yaşamıştır. Yaşamasa bile görmüştür. Artık herkes sitelerde müstakil evlerde ve mahalle kültürünü kaybetmiş şekilde yaşamlarını sürdürüyor.

Ben çok güzel mutlu bir mahallede büyüdüm. Herkes akraba gibi kardeş gibi sıcak bir ortam vardı. Gece saat üçlere kadar kapı önünde oturup çekirdek yemek sohbet etmek... çok güzel günlerdi.. Mahallenin orjinal insanları olurdu bir tane delisi kesinlikle olurdu bir tane top patlatan amca bir tanede eli su dolu kova ile camda bekleyen teyze... Ama hersey cok güzeldi.. Mahallenin bir tane zengini olur her yeni şeyi onda görürdük.. Ama oda o mahallede yaşardı dıştan zengindi ama her mahalli olayda sıradan biri olurdu bizler gibi.. Borç para lazım oldugunda mahallenin bakkalına esnafına koşardık..Şimdi bankalara kredi almaya.. Hastalanırdık cenazemiz olurdu ev elinde tencere ile komsu dolardı.. Toplu pazara gitme serüveni.. Ucuzluk pazarları.. Annemizin peşinde çanta gibi :) Mahalle maçları olurdu kenetlenirdik.. Mahalle kavgaları olurdu donanırdık.. Ama asla mahallemizden bir kıza yan gözle bakmazdık.. Kimseye laf atmazdık.. Seven varsada adam gibi sevgisini paylaşırdı..Okula işe cıkarken sırayla kaç kişiye selam verirr hal hatır sorardık.. Yüzümüzden anlaşılırdı derdimiz açılır rahatlardık...

Simdi ne zevk alıyorsunuz ? Sitede güvenlik görevlisi sadece sabah akşam bir günaydım gülümsemesi oda mecburiyetinden oldugu için..komşuluk die birşey kalmadı.. Herkes düşman herkes birbirine takmış vaziyette.. Mahallelerde yan komşuna bile güvenemiosn artık..

Sonumuzu hiç düşündünüz mü?
Eski mahalle kültürümüze ne oldu bizim?
Cevapla