Bilimsel bir açıklaması var mıdır bunun
saçmalamak için yazmayın...
saçmalamak için yazmayın...
güzel soru olmuş. poligam olduğunu biliyordum ama şimdi bakınırken ilginç bilgilere denk geldim sayende. bir erkek- birden fazla hatun urumu sanıldğından çok yaygınmış çeşitli toplumlarda. çok az miktarda tek hatun - birden fazla erkek de var.
Overall, of the 1,231 cultures in the Ethnographic Atlas Codebook, 84.6 percent are classified as polygynous, 15.1 percent as monogamous, and 0.3 percent as polyandrous. Polygyny is much more common than polyandry because evolutionarily, the benefits of polygyny for men are much higher than the benefits of polyandry for women
bunun nedenini şöyle açıklıyorlar özetle:
The modern human mind is composed of genetically encoded psychological adaptations for mating behavior that evolved in these ancestral polygynous environments. That's why there is so much de facto polygyny in Western culture, despite the West's attempts to abolish polygyny in favor of a marriage system that biologist Richard Alexander refers to as "socially imposed monogamy."
yani monogaminin toplum baskısından ileri geldiğini söylüyor. İnsan beyninin poligamik (ve bir erkek birden fazla hatuna göre) evrildiği ve kodlandığı söyleniyor - adaptasyon amaçlı olarak-
dünyada kadın- erkek nüfus oranına bakılırsa neredeyse yarı yarıya. o halde bir kadın da birden fazla erkekle beraber olma durumuna gitmez mi
gardımı aldım bekliyorum :) güldürdün beni orpheus ^^
girls fight <33333
bu konu benim alanım sosyoloji 3. sınıf öğrencisiyim.
Bana göre insanlar genelde monogomiye yatkındır fakat bu islam dininde ve müslüman ülkelerde dinin verdiği izinle erkekler de polijini ye kayar ve genellikle ülkemizde doğu bölgelerde ve karadeniz bölgesinde görülür.fakat poliandri pek sık görülmeyen ve toplum tarafından tepkiye karşılanan bir evlilk ve ilişki türüdür o yüzden pek görülmez özellikle ülkemizde bu şimdiye kadar olmamıştır.türkiyede en çok ilişki ve evlilik türü malesef endogami dir. saygılar :)
son cümlen zaten tartışmasız
islam da çok eşliliği savunmaz aslında. cübbelilerin uçkur keyfinden başka bir şey değil
bunları biliyorum. merak ettiğim sorunun cevabıydı
Poligamidir büyük ihtimal..Sonuçta insanoğlu özünde maymun iştahlı bir varlık, dolayısıyla bir kişiyle uzun bir süre aynı duygularla sürdüremez..illa ki yolda veya başak bir yerde birine bakar.
Sorun çok güzel,şuan aklımda olan bilgilerle cevaplayıp soruya yazık etmek istemem...
Benim de merak ettiğim bir konu bu,araştıracağım hatırlatma için teşekkürler :)
olsun cevapla sen. zaten buradakilerin fikirlerini merak ettim. herkes sosyolog değil hoş :)
bir yumurta hücresine karşılık 1 ml.de 20 milyon sperm varsa düz mantıktan gidelim ^^
anaaa mjm sen de mi biyologsun. peri de biyolog bak kavga etmeyin sakın. sisterhood of biologists :DD
Overall, of the 1,231 cultures in the Ethnographic Atlas Codebook, 84.6 percent are classified as polygynous, 15.1 percent as monogamous, and 0.3 percent as polyandrous.
hatunlar 0.3% te kalmış :DDD
şşşt bu arada ben de bu yaştan sonra gidip sosyolojiye kaydoldum zevkine, sınavsız oluyor ya AÖF den. o yüzden gönül rahatlığıyla yorum yapabilirim sflskdşlfkşsd
bunları öğren de gel bizi aydınlat o halde :P
:D bunlar tırsıtıyor beni ya çok büyükleri varmış öyle diyorlar. sen de biyolog musun cidden sweetmut
genetikçi derken. milletin domateslerinin hormonlarıyla oynanayan, GDO cu sen misin yoksa :D ne genetikçisi anlamadım cidden
dedim ya biraz düşüneyim bulurum diye. google dan faydalanarak bu nefertitinin kardeşi varmış ona sweetmut derlermiş oradan yani :D
Cevap
4Cevap
Ahlak ve toplumsal değerleri yok sayıp %100 hayvani açıdan bakarsan erkekler çok eşliliğe yatkındır, çünkü fazlaca sperme sahipler ve olabildiğince çok dişiye genlerini aktarma içgüsünde... Kadınlar ise tek eşliliğe yatkındır, çok az yumurta hücresini en iyi şekilde değerlendirme derdindedir. O yüzden erkek seçerken temkinlidir ama erkekler "şehvet"ini tetikleyen bir kadınla ilişkiye meraklıdır
hayvani düşünürsek dişi doğada hamile kalma ihtimalini yükseltmek için çok sayıda erkek ile çiftleşir, 4-5 yavrunun babaları farklı olur bu durum da var
Çiftleşmek erkek için basit bir şey ve erkeğin 9 aylık fazladan bir yükü yok. Kadınların çok eşlilikten kaçınmasının bir nedeni de bu. İnsan kedi-köpek gibi hızlı üreyen bir canlı değil ve yavru bakımı çok uzun. Doğada çok eşli dişiler var ama insan için her şey o kadar kolay değil
evet o yüzden biyolojik açıklamasının yanında sosyolojik de bakmak gerekli. insanlar da her sene çocuk doğurmuyor hoş. ömründe 2 defa gebelik yaşıyor ya da yaşamıyor günümüzde.
o halde sence sen hangi kategoriye giriyorsun? biyolojisiyle sosyolojisiyle beraber :)
peki, teşekkürler bilimci
peki kelimesine gıcık olanlardan isen kusura bakma çok kullanırım, art niyet gütmeden. tamam olarak düzeltiyorum
polemik ok de monogamiye nedir türkcemiz deqismis ne cesit kelimeler üremiş yada bizmi cahil kaldık :D
Poligami çok eşlilik
Monogami tek eşle evlilik
sosyolojide poligami, monogami diye geçer. bazı terimler kalıplaşmıştır artık alışılageldik şeklini kullandım ben de
dediğin 2 kelimede bana avusturya 2.lig futbol takımı ismi gibi geldi üst olur üst
İnşallah bilim adamları zekayı artırırda poligami mi monogami mi öğreniriz işin ilginç yanı zekayı artırsak dahi poligami çıkabiliriz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar