1984 okuyan arkadaşlar, yorumlarınız nedir, kitap size tek cümle ile ne öğretti...
8 gü
Bana öğrettiği bir şey yok zira bu kitabı zaten bu düşüncelere ve bilgilere vakıfken okuma fırsatım olmustu. Çok faydalı bir kitap lakin gobbelsi araştırmak bilmek kadar faydalı olduğunu düşünmüyorum.
Haklısın. Lakin canlı yaşadıklarının farkında olmayan bir toplumun bu kitabı anlayacağını düşünmüyorum. Bu düşüncelere zaten hepimiz nail olsak bugun ülke bu durumda olmazdı. Dilediğin kadar öner soyle insanların hiç umrunda deği. Okuyanların yarısı anlamayacak diğer yarısı saçmalık diyecek. Kısacası sunu soylemeye çalısıyorum ki, insan farkına varmak istemedikten sonra hiç anlamayacak zaten. Komplo teorisi, kitap oğlum bu çok ciddiye alma vs vs diyen kendini aydın zanneden tiplerle dolu toplum heuehue
Haklısın. Umarım bilgiye olan açlığın ve hevesin daim olur (çiçek)
1984 insanlar kendilerinin susturulduğu, ifade özgürlüğünün ve düşünce özgürlüğünün olmadığı bir hegemonyada aslında önemli olanın zihinden önce kalp olduğunu öğretti. Yani bir insan gerçek manada sevebilirse varolabiliyordu da. Fakat kitabın sonunda baş kahraman ve sevgilisinin kendilerini kurtarmak için di sanırım birbirlerini ifşa etmeleri onların belki kurtulmalarını sağladı. Ama aslında onları tutsak da etti.
2 yıl önce okumuştum şu anda aklımda kalanlarla yorumladım. Sonunu yanlış hatırlıyor da olabilirim emin değilim
Çok güzel ve kıymetli yorum için teşekkür ediyorum ben de farklı bir bakış getirmek istiyorum aslında Winston ve Julia birbirlerine ilgi duyduklarında sevinmiştim vay be hala sevgi var ama ilerledikçe ve dediğin gibi sonlara yaklaşınca şunu düşündüm ya gerçek sevgi değil sadece tatmin olmaktı amaçları ya da yaşama iç güdüsü sevgiden ağır geldi
Demek istediğim buydu evet. Çünkü asıl konu sanki insanlar kontrol ediliyormuş gibi gözüküyor ve herkes aslında korkuyor ama içteki kusur insanların gerçek manada birbirlerini sevememesi. Ben teşekkür ederim ikgilendiğin için
Eig için teşekkür ederim 🙏
"Gerçek, kontrol edenin söylediği şey haline gelirse, insan en sonunda kendi aklından bile şüphe etmeye başlar."
İşte en iyi cevap bravo 🙏🏻
Eyvallah
Eic için teşekkür ederim
Cevap
11Cevap
Aslında 1984'ün distopik bir yer olmadığını, zaten bu koşullarda yaşıyor olduğumu fark ettim😄
Yok yok herhangi politik bir söylem değil, benim şahsımla ilgili de değil. Genel olarak bu haldeyiz demek istedim
Evet ama okurken verdiği heyecan aslında yokmuş😄
Boş kitap. Orwell'in sosyalizm korkusundan uydurmaya çalıştığı saçma bir distopya
Gerçek distopya için bkz.( Şeriat)
kitabın para karşılığı yazıldığı gerçeği ile okursan çokta bir fayda beklemezsin bence
siyasi yorumu ve düşünce yönlendirmesi baya iyi ama
Baskıya, zulme boyun eğersen öldün demektir.
Başladım ama bitiremedim. İlk başları baya sıkıcıydı sonra sarmaya başladı
Açıkçası kendi ülkemi gördüm. Sadece biraz daha abartılmış halini
Elimde var ama okumadım
Big brother iz whatcing you. İzleniyoruz takip ediliyoruz
Her yerde var işte günümüz dünyası.
Hiç okumadım nasıl kitap
Sürükleyici gelmedi bana pek
George orwelin harika distopyası
Cahillik mutluluktur...
İnsanlık iflah olmaz. :)
okunmadı
Hiçbir şey
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?