Mesela 70 75 yaşına gelince.. geçmişimize dikiz aynasından baktığımız vakit "yaşadım" demek için ne yapmamız gerekiyor
1 ay
Mesela 70 75 yaşına gelince.. geçmişimize dikiz aynasından baktığımız vakit "yaşadım" demek için ne yapmamız gerekiyor
Bu konuda dedem çok örnek bi insandı. Vefatından bi kaç hafta önce şöyle demişti:
"Çok şükür güzel yaşadım. Hayat bana cömert bi yaşam sundu, aşılamayacak bi sıkıntım olduğunu hatırlamam. Ben hep mutluydum"
Dedem dindar bi insandı, adildi, hiç bi zaman gözünde para olmadı, ağzından bi kötü laf duymadım, kimseye hakaret etmezdi, kırdığı gönlü alırdı, özür dilemenin onun erkeklik gururundan eksiltmeyeceğini bilirdi, kimseyle kendini kıyaslamazdı. Annemin anlattığına göre varsa yoksa hep kendi kurduğu ailesi için yaşamış, ellinden gelen her imkanı sunmuş
Çalışmadan da bi gelir kaynağı varsa ve yaşlılıkta ilaç almak da zor olmayacaksa her zaman gezilir tarihi yerler, ülkeler şehirler, sürekli tatil modu olur. Ama çalışmadan gelir yoksa çalışıp hem ufak birikim yaparak, hem de işten kalan zamanlarda gezerek. Ben ikinci yöntemi yapıyorum
“Yaşadım” demek için bence kusursuz değil, dolu dolu hissetmiş olmak yetiyor kanka. Sev, çok sev; üzül, yan; hata yap, ders çıkar; risk al, kork; gez, yeni yerler gör 🗺️ Konfor alanını biraz zorlarsan 70’inde “keşke”den çok “iyi ki” dersin. Bir de kendine ait küçük anı koleksiyonların olsun: konserler, kitaplar, dost sohbetleri, bol bol gülüş 💫🎶📚
Cevap
8Cevap
muhtemelen bunayıp bir b*k hatırlamayacaksın 75 den sonra
Yoo
Ne yaşıyorsun cansu genelde ülkede bütün insanların hayatı pişmanlıklar ile dolu toplum da herkes yaptığını yapmamak lazım iyi anlamda
Yanlışlarla, doğrularla, istediğini yapabildiğin, arkanda anlamlı şeyler bırakabildiğin, insanlara dokunabildiğin bolll kahkahalı bir ömür
Niye bu hayata bu kadar anlam yüklüyonuz bende onu anlamıyom ulan iki günlük dünya be
Bu dunyadan başka dünya yok
Öteki tarafa gidip gelen var mı
kimseyi dinlemeden kendi dogrularınla yaşayıp çevrene faydalı olmaya çalışarak
Aslında geçmişe bakınca böyle hatıra biriktirmek örneğin yarışlara katılıp madalyaların olması ya da insanların sevgisini kazanmak gibi …
Aile ile vakit geçirmek anılar şehirler görme kamp motor karavan bol bol anı
Hicbir seyi ertelemeden spontane yasamak
Hayalini gerçekleştirmek laxım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?