ateizmde neler size mantıklı geliyor dinlere saldırarak yanıt vermeyin sadece bu seçtiğiniz yolu biraz anlatın kendi haliyle
2 ay
Yorumlara verdiğin cevaplara bakılırsa sen sorularına cevap falan aramıyorsun, kendince inanmayana parmak sallamak istiyorsun üstelik bunu kısıtlı bilgin hatta başkalarından ödünç aldığın bilgi ile yapıyorsun. Zaten soruyu ateistlere sormuşsun, bir agnostik olarak cevap vermek bana düşmez, sadece saçma sapan zırvalıkları argüman zannetmen gerçekten üzücü. Ruh neye kanıt? Ruh kesin var yani bilim kanıtladı, sonra o ruh gitti 4 bin küsür din ve 100 bin küsür tanrıdan sekti ve senin inandığın din senin inandığın tanrıyı ispat etti öyle mi? Hani bak kargalar laftan anlasa ve anlatsak kargalar gülmez kahkaha atarlar şu komikliğe, ayrıca evrim bir şeylere cevap verebiliyor bak bu canlının kuyruğu vardı sonraki nesillerde kayboldu, şu canlı görebiliyordu ama mariana çukurunda karanlıkta yaşadığı için gözlerinin körelmesi evrimsel süreçte avantaj yarattı doğal seçilim vs bir şeyleri en azından izah ediyor üstelik bilimsel olarak, insan yazması bir kitapta hayali bir varlık ben yaptım oldu dedi diye bu delil, bilimin kanıtladığı evrim, genetik, doğal seçilim, kalıtım, adaptasyon vs hepsi yalan dolan öyle mi? Bir kitapta şıp diye yarattım yazmasına inandın da bilimin hangi dediğinden şüphe duydun paşam söyle bilen asıl ona cevap versin, emin ol o cevaba çok daha fazla ihtiyacın var. Heee şunu da belirteyim, sen deistsin ama şimdilik sadece farkında değilsin. Hadi bak diyelim şu karşıki dağlar jeolojik oluşum falan değil reddettik bilimi, karşıki dağlar yaratıldı, hadi bak kabul ettim yaratıldı, senin teist olarak görevin o karşıki dağların yaratılıp yaratılmadığının ispatı değil, "senin inandığın tanrı tarafından" yaratıldığının ispatı senin görevin. Her tanrı ben yarattım diyor zaten, seninkinin farkı ne onu söylemelisin.
ben bir tanrının olduğunun kanıtı olarak gösterdim ruhu islam dinine özgú bir şey değil üstelik bilimin keşfettiği şeylerin dinlere ters düştüğünü nereden çıkardın Kur'an da der ki biz her şeyi ölçülerle yarattık bilimim yaptığı ise bu ölçülerle yaratılanı ölçmek evrim ise bir canlının bulunduğu ortama alışması ona uyum sağlaması onun mikroptan, bakteriden geldiğini göstermez. Bu gün bilimim yeni keşfettiği birçok şey 1500 yıl önce ortaya çıkmış bir kitapta nasıl var olabilir o halde konu senin bu şekilde islam dinine sallaman ise şıp yaratíldı falan demen ise senin ne derece kör bir cehalet içinde olduğunu gösterir en azından sallarken doğru argümanlarla salla kitapta ne yazdıysa onun hakkında fikrini ver
Cehalet? SIağa anlatır givi insan yerine koyup anlattık üsluba bak, sana birde laf anlatacağız ki anlayasın öyle mi? Duvara anlatıdım saha iyi, sen aahacak kalibrede misin? Ol dedim. oldu, şıp siye yarattı hakaretse sen daha yolun çok başındasın, daha Ellah'ın put olduğunu söyleyip Mhmd'nin 9 yaşında kızla gerdeğe girdiğini ve gelinine aşık olup boşatıp kendi evlendiğini söylesem kdurursun demek. Merak etme bu kadardı, ladtan anlamayana laf anlatmakla uğraşmam. Şıp diye yaratmayı din8ne sallamak olarak gören embesile laf anlatılmaz. Ruh kanıtlanmadı dediğim halde bir tanrının olabileceğinij kanıtını gösterdiğini iddia edip üstüne mum diker gibi bilimin keşfettiklerini ters falan düştüğünü söylemediğim halde oturma organından özütüp uydurana laf anlatılmaz. Önce yeryüzünü yaratıp sonra duman halindeki göğe yönelen senin üfürme tanrın değil mi? Senin tanrın her gök cisminden önce dünyayı yaratmış, bilim ne diyor? Heee. işte öyle efendi olacaksın, senin hayali masal kahramanı tanrın anca dünyanın güneşten daha genç olduğunun tespitine kadar yaşar sonra purhanesine geri döner. Hadi koçum çöplüğüne şimdi, seni karşıma alıp insan yerine koymam.
dinler tamamen inanca bağlıdır. İnanırsın dindar olursun inanmasın ateist olursun aslında olay bu kadar basit.
hani sen tanrının olduğunu ve dinlerin tanrıya ibadet olduğunu savunuyorsun inancın gereği hiç görmediğin bir tanrıya,
ateistler ise görmedikleri bir şeye daha doğrusu tanrıya inanmıyorlar.
Yani sen tanrının varlığını ispatlayamazsın, onlar ise sana görmedikleri bir tanrının olmadığını inammadıklarını sana ispatlayamazlar
İnançsızlık diyorlar ama böyle bişey mümkün değil. O yüzden ateistler boş beleş kişiler bu konuda. Mümkün olmadığı için daha bunda bile çelişiyorlar farkında olmadan. Hiç bir insan inançsız olamaz mümkün değil
mesela aiteistligi savunurken bile biryerlerden dinledikleri bilgilere daha doğrusu yorumlara inanarak savunurlar bir şey keşfedilir ancak bu keşfi daha devam ediyordur veya bahsettikleri olayla ilgisi yoktur ancak birileri bunu yorumlar medya bu yorumu öne çıkarır ve inasnlar izler ve o yoruma inanır aslında inanmıyorum derken bile birlerinin sunduğu yorumlara inanıyorlar kanıt diyorlar ancak nedenler zincirinin en tepesine cevap veremiyorlar evrim diyorlar parazitten canlılık türedi diyorlar ama ilk parazitin nasıl ortaya çıktığını açıklayamıyorlar veya insan ruhunu bile bir kanıtken bunu göezden geliyorlar
İstediği şeyi savunsunlar. İnançsızım dediği an tek cümleyle mümkün olmadığını kanıtlarım popo ederim 😀😀
Rahat rahat sevişmek için ateist oluyorlar başka bir esprisi yok en azından Türkiye’deki ateizmin.
Yani kafa yapısı şu: Ya kardeşim ben sevişip günaha gireceğime toptan reddederim kafası.
Ateist değilim ama ateizmi mantıklı bulan arkadaşlarımda en çok gördüğüm şey kanıt arayışı kuzu. 🤓
“Görebildiğim, ölçebildiğim, test edebildiğim şeye inanırım” kafasındalar.
Bir de sorumluluğu tamamen insana yüklemesi hoşlarına gidiyor; kader, günah, sevap yerine “seçimlerim ve sonuçları” var.
Onlar için evrenin doğa yasalarıyla açıklanabiliyor olması yeterli oluyor. 🎭📚
Cevap
3Cevap
Ateistler için ateizmi mantıklı kılan, tanrıların varlığına dair yeterli kanıtın olmaması
peki tanrıların varlığına inanması için bir ateistin nasıl bir kanıt olmalı? nasıl bir kanıt ateistlari inandırmaya yeterli olur?
Şu an tüm dinler inanç üzerine kurulu, kanıt olsaydı inanç olmazdı insanlar direkt o dine mensup olurlardı. Tanrının bu dolaylı yolu seçmesini anlamıyorum, kötülük yapan her türlü yapıyor zaten. Ateisti inandırmak için bilemem, herkesin inancı farklı.
mesela islam dini Kur'an da geçenleri Allah'ın varlığına kanıt olarak gösterir peki ateistlerin bu kitabın kanıt olmadığını savunmalarındaki sebep nedir? tabi bir ateistseniz bunun için sziden cevap bekleyebilirim
Allah yok evrim var
peki evrimin en tepesindeki parazitler nasıl oluştu veya ruh diye tabir edilen şey nasıl var oluyor?
Bence inat
bunu ateistlerden öğrenmek isterim ama yine de haklısın kendilerince ruhen bir dine bağlı olmak istemiyorlar sebebi ise din insanları kısıtlar kurallar koyar bu kuralların uygulamak istemeyenler geçmişte müslümanım derdi ama müslüman gibi yaşamaz kuralları ihlal ederdi ama vicdanen bir dine bağlı olduğu için bunun eksikliği sürekli bu insanları rahatsız ederdi bu nedenler bu yasakları yapabilmesi için ruhen ve vicdanen rahat olması için inanmamayı tercih ettiler nasıl olsa zaten uymuyordu dine ve geçmişte toplum geneli müslüman olduğu icin insanlar bu tarz yolları düşünse bile inançsız olmayı kabullenemezdi psikolojik olarak bu sürü psikolojisidir topluluktan ayrılmak istemediği için dine bağlıydı ama bu gün ateist topluluklar oldugu için özellile gençler bu sürüyr dahil oluyor bu alanda yayın yapanlar var kendi argümanlarını sunuyorlar ve bunu izleyen kişiler de bu argümanları benimsiyor yoksa kendi fikirleri falan değil ateizimi savunurken sunduğu argümanlar
Halbuki herşeyin bi nizamı var
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?