biraz felsefe yapalım sence size göre Tanrı olacaksa nasıl biri olmalı veya nasıl biri olmamalı? Tanrı mantık ve vicdana uygun olmalı mı? Tanrı eğer mutlak kötüyse yine Tanrı olur mu?
2 ay
biraz felsefe yapalım sence size göre Tanrı olacaksa nasıl biri olmalı veya nasıl biri olmamalı? Tanrı mantık ve vicdana uygun olmalı mı? Tanrı eğer mutlak kötüyse yine Tanrı olur mu?
Bir tarafta cenneti bu dünyada yaşayan insanlar diğer tarafta yokluk içinde sefillik yaşayanlar, tecavüze uğrayan çocuklar vs vs... Yunan tanrılarına inanasım geliyor bazen! Sanki çok tanrı var ve iyilik - kötülük, deniz, güneş, şimşek vs. Hepsinin farklı görevi var
eğer çok tanrı varsa nasıl kavga etmiyorlar daha yaratılanlarda çatışma varken onlarda nasıl çatışma olmasın? Uzaydaki gezegenlerin hiç biri rastgele fırlatılmıyor sonuçta
peki uzay?
hahahahahaha keşke uzaydan ben sorumlu olsaydım ama o zaman haksızlık biz neden tanrı değiliz onlar tanrı jdkdkdkdkdkdkdkdkkdkd peki yunan mitolojiden bir tanrı olsaydın hangisi olurdun?
hahahahaha
Birşeyin yoktan var olacağına inanan biri için Tanrı yoktur. Eğer Tanrı varsa bu bizim istediğim gibi değil onun bizi istediği gibi şekillendirmesi üzerine olmalıdır. Yaratan koşulları belirler
peki sana göre bir yaratıcı nasıl bir koşul belirler bizim nasıl olmamızı ister?
Benim gördüğüm yaratıcı, yarattığı varlığın en iyi haline ulaşması için onu yönlendirir ve en iyisi olana kadar bu devam eder
Bence sadece güçlü olmak bir varlığı Tanrı yapmaz. Tanrı diyeceksek en azından adil, tutarlı ve iyilikle bağlantılı olması gerekir yoksa sadece çok güçlü kötü bir varlık olur
neden?
Çünkü sadece güç varsa o Tanrı değil zorba olur. Tanrı dediğimiz şey insanların güvenebileceği, adil ve iyi olması gereken bir varlık. Yoksa Thanos gibi güçlü ama korkulacak biri olur
İdeal tanrı
esipiri olarak güzel ama gerçekten düşüncen ne?
anladım :) ama eğer var olsaydı nasıl biri olmalıydı?
sen nasıl birisin?
Tanrı yoksa nasıl tanrı gibisin?
evet
Felsefe ruhun çok hoşuma gitti MinikSokrates 💫 Şöyle düşünüyorum: Mantık ve vicdana göre ideal Tanrı, adil, tutarlı, özgür iradeye saygılı ve gereksiz acıya izin vermeyen biri olmalı. Keyfine göre seven, cezalandıran, çelişkili davranan olmamalı. Mutlak kötüyse bence Tanrı değil, sadece güçlü bir zorba olur. Güç tek başına “ilah” yapmıyor 🎭📚
Neden?
Cevap
4Cevap
Tanrinin nasil olacagini sen ben veya baskasi belirleyemez biz mutlak degiliz ahlak sana bana baskasina gore degisir ama mutlak ve sinirsiz olan tanridir sen x e kötü dersin tanri iyi derse x iyidir cunku tanri senden buyuk olculemez sinirsiz iyiyi kotuyu de yaratmis olan odur zaten iyi kotu kime gore neye gore asil soru gerçekten tanrı din gonderdimi insanliga bir rehber gonderdimi gonderdiyse hangi dini gonderdi ondan onceki dinlerin niye tahrif olmasina musade etti onceki dinler tahrif olduysa en son gonderdigi dinin tahrif olmadigina nereden kanaat getirecegiz
haklısın
Mutlak kötüyse tanrı olamaz. Mantık ve vicdana uygundur tanrı.
neden?
Tanrı kötü olamaz kötü olana ve iyi olan bir kişiye aynı şeyi verecek kadar kötü olmaz tanrı
doğru
Tabiki
Tanrı kötüye hemen ceza vermeli ki birdaha kötülük yapmasın, ama yok tanrı. İnanmıyorum.
Peki Tanrı hemen ceza verirse kuluna bir süre vermezse o kul hata yaptığında ve pişman olduğuna geri telafi edip değişmemeli mi? Çünkü her insan hata yapar senin için Tanrı olmuyabilir ama dünyada herkes kötü veya iyi değil kusurları olan çok gri bir ahlak üzerinde yaşıyoruz yapılan kötülüklerin altındada bir sürü psikolojik travma görmekteyiz mesela bazı insanalr ihtiyaç duymamalarına rağmen sırf psikolojik rahatsızlık var hırsızlık yani çalmadan duramıyan insanlar ya da mesela katiler çocuken şidet görmüş çocukluktan şidet canlısı olanlar akran zorbalığı yapanlarda bu görülebiliyor ve insan pişman da oluyor hemen anında bir ceza olursa o halde o insan pişman olamaz yaptığı hatayı düzeltemez ufaktan büyülüğe kadar yaptığımız iyi ve kötü eylemler var mesela yalan söylemek gibi ya da bilmeden yapılan hatalar bunun sonucunda eğer Tanrı varsa var olsaydı ve senin dediğin gibi hemen ceza verseydi o halde bu dünyada nasıl yaşıyabilirdik süreklü mükemel olma baskısı olup bizi ezmez miydi? Düşüncelerin nelerdir?
İlk dediğim tanrı kendinsin aslında kendine ceza verip kendini geliştiren insanlar var, ama hiç ders çıkarmayıp o yanlışı defalarca yapan da çok onlar kendi olamıyor, bilinçaltının o kişiyi yönetmesine izin veriyor kolaya kaçıyor, halbuki bilinçaltını bilinç seviyesine çıkarsa insanlar içindeki tanrıyı keşfetseler ne yetenekler ortaya çıkar enerji içinde. Bazı insanlarda vicdan bile yok hep kötülük yapıyor, eğer yukarıda biri varsa bunu cezalandırması gerekmezmiydi?
Peki cezayı erteliye bilir mi? ya da o kişinin neden böyle bir şey yaptığını bilir mi? Yani biz yüzeysel görüyoruz insanları onlarca haber var ama bilinç altını bilmiyoruz maalesef psikolojik ve zihinsel hastalıklar kötülüğü dorğuyor çünkü yetişkin sağlıklı aklı başında kendini bilen biri bile istiyerek yanlış yapmaz kusursuz değildir ama bilerek tercih etmez o halde normal olmuyan insanlar kötülüğü yappıyprsa onun altındaki psikolojik travmayı bilmiyorsak neden yaptığını onun bilincini bilmiyorsak o halde hemen ceza vermek yanlış olmaz mı? Ceza gerekli ama hemen verilirse o insan düzelemez bazıları aynı hatayı tekrarlar çünkü mesela bazı bilimsel araştırmalara göre zihnin bir bilgisayar gibi olduğunu küçüklüğümüzden beri reklamlar dini inançlar oyunlar etrafımızdaki gördüğüklerimiz duyduğumuz her şey arayüzümüze kod olarak geliyor ve onlar bizi yöneltiyor başarılı insanların kendi beyinlerini programlandığı söyleniyor amerikanın yaptığı bir belgeseldi gerçi iki yıl önce youtubede dinlemiştim yani gördüğümüz bazı şeyler hipnos bile ediyor olabilir yani normal bir insan hata yapar ama istiyerek kötülük yapmaz kötülük yapanlarınd aya akıl sağlığı ya da psikolojisi bozukluktur ve bazı psikolojik sorunlar ilaç hatta terapi ile de geçmiyor psikopatlık gibi öğrenğim bu insanlar toplumdan atılıyor zamanında hatta doğuştan psikopat olanlar var eylemleri acımasız ama altında bir psikolojik rahatsızlık var ceza verilmeli ama hemen olursa o zaman bu insan topluma kazandırlamaz pişman olamaz düzeltmek için bir şansı olmalı
nefis arzudur ve hayata her zaman arzu ettiğin olmaz bence nefis bahane insanların suçdan kaçması için kullandığı bir bahane çünkü istediğini elde etmediğinde kudurmazsın ölmezsin ve arzular da kişiliklerine göre değişir bir insan zaten yanlış veya kötü bir şeyi istiyorsa orada zaten psikolojik ve zihinsel problem vardır lakin insan hatalarını kabul etmeyi ve yüzleşmeyi sevmez bu yüzden yaptığı her hatada nefsi sanki onu kudurtuyormuş ona atar ya da suçu şeytana atar sanki kendisi masumda ona bunu yaptıran olmuş gibi suçu başkasına atmak ister kabul etmek istemez yüzleşmez ve bu yüzden kendi hatalarını kabul etmeyip yüzleşmediğinden ötürü asla ders alamaz bu yüzden kötülükler devam eder
isa gibi
peki mutlak bir tanrı eğer biri suç işlediğinde suçu işlemeyen kişileri bir tutuyorsa elmayı ilk insanlar yemesine rağmen ve o elmayı sen yememene rağmen masumda olsan direk kapıyı yüzüne kapatıyorsa sonrasında isa halde gelip bakın ben kendimiş feda ediyorum diyorsa bu tanrı adil midir? Sence gerçek fedarkarlık nedir? En baştan kapıyı kapatmayıp diğer kullarına şans vermek midir? Yoksa herkesi aynı kefeye koyup kendini çamğıra gerip acı çekmek midir? Felsefe şöyle bir şey var:
1. Adem ve havva iyiyi ve kötüyü bilme ağacındaki elmayı yedi.
2. Kim iyiyi ve kötüyü bilme ağacındaki elmadan yedi?
3. Adem ve havva o elmayı yedi.
4. Kimler yemedi?
5. Ademin soyundan gelenler.
6. O halde bu asil günahtan suçlu olanlar adem ve havva ama onun soyundakiler masum
o halde tanrının fedarkarlığı bize değil adem ve havvaya olur çünkü genetik olarak gelemzez insanalrın toletleri var o elma dışkı olarak çıkmıştır ve onlar topraktan yaratıldı biz direk sperm ile geldik o elmada sperme geçemez o halde bize miras olamaz bu düşünceye göre peki sana sormak istiyorum abi eğer bir tanrı kullarını başkasının işeldiği suçtan masum olmasına rağmen suçlu sayıp sonra kendine işkence ediyorsa bu tanrı mutlak iyi ve adil midir? Eğer bu tanrı kullarına adaletsizse ve manipüle ediyorsa bu tanrı tehlikeli midir? O halde biz bu tanrıya nasıl güveneceğiz? Düşüncelerin nelerdir?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?