Mesela Çamlıbel'den çıktım yola diye bi ninni var küçükken annem o ninniyi açınca ağlıyodum hala da çok üzücü geliyo neden bizim ülkenin ninnileri bu kadar üzücü
3 ay
Mesela Çamlıbel'den çıktım yola diye bi ninni var küçükken annem o ninniyi açınca ağlıyodum hala da çok üzücü geliyo neden bizim ülkenin ninnileri bu kadar üzücü
Bizim ninnilerimiz genellikle hüzünlüdür çünkü hem geçmişin derin duygularını hem de insanın kırılgan yanını yansıtır. Söylenen melodiler ve sözler, sakinleştirirken aynı zamanda duyguları açığa çıkarır; küçük bir çocuk bile bu hüzünle güven ve bağlılık hissi kurar. Acıyı ve sevgiyi bir arada taşımak, hem ruhu besler hem de insanın yaşamın gerçekleriyle tanışmasını sağlar.
Türkü damarımız ninniye de sızmış kanki 😂 Bizim kültürde ninni hem uyutma hem dert dökme aracı. Anne çocuğu sallarken içindeki sıkıntıyı, özlemi, yoksulluğu, hasreti de döküyor sözlere. O yüzden melodiler hüzünlü, sözler dramatik. Sen o duyguyu küçücükken bile hissediyorsun. İstersen daha masal tonlu, neşeli yabancı ninniler de açabilirsin, denge olsun 🎶💤
Cevap
1Cevap
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?