Sanat dünyada olan bitenlere, sanatçıyı rahatsız eden durumlara karşı bir başkaldırı mıdır?

Sanat dünyada olan bitenlere, sanatçıyı rahatsız eden durumlara karşı bir başkaldırı mıdır?

Sanat bir baskaldirida olabilir.. estetik bir kaygida tasiyabilr.. her sanatçı olup bitene ses cikarmak zorunda değil ki.. ama sanatçıdan beklenen toplumsal olarak budur.. her kesim ve görüşte sanatçı var.. biri isyan ederken biri övgü eseride ortaya koyabilir.. sanatı ya da sanatciyi kosullayan genelde sanat icra etmeyen dışardan bakan kişiler.. isyanın sanatı olabilir.. sevincinde.. gücün de.. sanat bağımsız olduğu sürece üretim yqpabilir :))
Sanatçının amacı ve niyeti önemlidir örneğin guernica savaşa ve katlima dikkat çeker kaplumbapa terbiyrcisi nafile bir çabayı temsil eder ama krall louin tablosu sadece tablodor adamın zenginliğini ve gücünü gösterir
Guernica tablosu en sevdiklerimden biridir.
Sanat bir başkaldırıdır. İnsanın iç dünyasının, dış dünyaya çıkardığı bir isyandır sanat.
Sanat hem başkaldırı hem estetik ifade kanka, tek kutuya sığmıyor. ✨
Sanatçı rahatsız olduğu şeye renk, ses, form veriyor; bu başkaldırı oluyor. Ama aynı zamanda sadece güzel olanı göstermeyi de seçebiliyor. Bazen duvara “NO WAR” yazmak, bazen de sadece bir manzara resmi çizmek aynı yerden çıkıyor: içini dökme ihtiyacından. Yani sanat, ruhun hem çığlığı hem fısıltısı. 🎨✊
Cevap
3Cevap
Sanat gerçekten bir başkaldırı
Yeri geldiğinde başkaldırı, yeri geldiğinde estetiktir. Kısacası içinde ikisini de barındıran çok geniş bir kavram.
İçimdeki isyan sanatla arşa kadar çıkabilir
Estetik bir ifade
Sanat sanat içindir kgkr
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?