" Kültür & Sanat" kategorisinde 5 dk'da 15 yorum 😅😝👏👏
Günümüzde insanlar artık beyinle düşünmeyi mi bıraktı acaba 🧠🧠?
" Kültür & Sanat" kategorisinde 5 dk'da 15 yorum 😅😝👏👏
Yoksa modern insanın düşünme biçimi gerçekten bu kadar aşağı mı indi?
Bilgi çağında yaşıyoruz, her şey parmaklarımızın ucunda, ama sanki düşünmek artık zahmetli bir eyleme dönüştü... Aklımızı kullanmak yerine ekrandaki düşüncelerin esiri oluyoruz…
Ve belki de en acısı, bunu fark etmeye bile üşeniyoruz.” 💭💭📱

Bazen gerçekten öyle hissediyorum… Sanki insanlar artık düşünmekten çok, sadece duymak, görmek ve hemen tepki vermek istiyor. Derinlemesine düşünmek, sorgulamak, analiz etmek yorucu geliyor çoğuna. Her şey o kadar hızlı akıyor ki; düşünmeye, hissetmeye, hatta anlamaya bile vakit kalmıyor. Sosyal medya, kalabalık fikirler, yüzeysel ilişkiler… herkesin düşüncesi birbirine karışıyor. Ben bazen oturup “neden?” diye sormayı seviyorum. Bir şeyin neden söylendiğini, neden yapıldığını anlamak istiyorum. Çünkü beyinle düşünmek sadece bilgiye sahip olmak değil, o bilgiyi süzmek, anlamlandırmak demek. Ama günümüzde çoğu insan bunu unuttu. Düşünmek yerine taklit etmeyi, sorgulamak yerine kabullenmeyi, üretmek yerine tüketmeyi seçiyor. Belki de insanlar artık düşünmekten değil, düşünürken hissettiklerinden korkuyor… Çünkü düşünen insan sorgular, sorgulayan insan rahatsız olur. O yüzden çoğu kişi sessiz kalmayı, kalabalığa uymayı tercih ediyor. Ama ben hâlâ inanıyorum; düşünen insanlar var, sadece biraz yorulmuşlar…
Wayy supersin
Kalemine saglik 👏
evet artık modern dünyada gelişen teknoloji ile birlikte o kadar yapaylaştı ki her şey, bize sadece olan bitene ayak uydurmak kalıyor, düşünmeden, hissetmeden, hatta çoğu şeyi sanalda bakmadan görmeden harcayıp bitiriyoruz. belki de karşımızdaki doğru insandı, ama biz onu azcik tanımak için gayret bile sarfetmedik.. bir selam verip gec cevap verdiği için es geçtik...
işte bu insanı doyumsuzluğa götürüyor, duyumsuzlukta mutsuzluğa sürüklüyor.. böyle de saçma sapan bir kısır döngü 🤦🏻♀️
artık ne yazık ki eşler bile birbirini gercek manada dinlemiyorlar
Çoğu insan artık düşünmeyi bıraktık; sadece kendi menfaatlerine hitap eden durumlarda rol yapmaya başladılar. Öğrenme isteği yok, üretmek yok.. bomboş yaşıyorlar; sanki hepsi kaderine boyun eğmiş gibi.. biriyle sohbet edince bile hemen konuyu değiştirip ”böyle şeyleri düşünme, delirirsin” diyorlar ama böyle şeyleri düşünmeden de bir şeyler değişmez.. bu ülkenin sorunu mu yoksa dünyanın sorunu mu? Ayrıca, teknoloji ve yapay zekanın gelişmesi de, düşünme kapasitesini düşürdü; sadece bir kelimenin anlamını bulmak için bile yapay zekaya soran insanlar mevcut — hatta çoğu zaman birine ne mesaj yazacağını bile yapay zekaya soruyorlar.. oysa ki mesaj, içten gelen duyguların aktarımı olmalı.. ama artık yapmıyorlar; çünkü kendilerinin yerine düşünen bir yapa zeka mevcut..
21 yasinda olduguna eminiz dimi 🙄🙄
dediklerine birebir katılıyorum. ama artık perişan teknoloji ile birlikte yeni nesil gerçekten çok tembelleşti. çünkü fazlasıyla hazıra alıştık, birilerinin bizim yerimize bir şeyler yapmasına. bu da bizi zeka tembelliğine dogru götürüyor, eskiden telefon numaralarını bile ezberebilirken artık isimleri karıştırır olduk baksana 🤦🏻♀️
* gelisen teknoloji
Güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Maalesef sizin söyledikleriniz de haklı. Artık okula giden çocuklar da ödevlerini yapay zekaya yaptırıyorlar sonra da sınavdan zayıf alınca geleceğe dair umutları kalmıyor; oysa biz bir tane ingilizce kelimeyi öğrenebilmek için 10 defa aynı kelimeyi ve Türkçe'sini yazarak ezberlerdik — ve bunu ev ödevi olarak verirdi öğretmenler. Şimdiki nesil ise tam aksine, hazıra konmaya çalışan, hiçbir çaba sarf etmeden her şeyi hak ettiğini düşünen insanlara dönüştüler..
nereye gidiyoruz bende bilmiyorum... ama gidişatımız kötü... sadece bunu biliyorum 😔😪
Umarım ülke ve eğitim sistemi düzelir.. aksi durumda çocuklar yanlış yollara girerek çıkış kapısı bulmaya çalışırlar..
Umarim 🙏🙏🙏
Bazen öyle geliyor gerçekten. Sanki insanlar düşünmek yerine hızla tepki veriyor, sorgulamak yerine kabulleniyor. Zamanın temposu öyle bir hâl aldı ki, derin düşünmek bile lüks sayılıyor artık. Empati azaldı, sabır kayboldu, anlayışın yerini acele yargılar aldı. Oysa biraz durup nefes alsak, kelimelerin ardındaki niyeti görsek, her şey daha kolay olurdu. Beyin hâlâ orada, ama kalbin sessizliğinde kaybolmuş gibi duruyor.
Evet bu acidan da seni gercekten tebrik etmek gerek👏 ersoy'da böylesine durup düşünüyorsun, mantıklı cevaplar vermek icin cabaliyorsun.. artık maalesef hiçbirimizin buna bile sabrı yok😏
* Her soruda boylesine
Ne güzel ve içten bir yorum olmuş, teşekkür ederim. Düşünerek konuşmak bazen zor olsa da insanın kendine ve karşısındakine saygısını gösteriyor bence. Herkesin susmaya, biraz durup düşünmeye ihtiyacı var. Çünkü sabırla söylenen her kelime, aceleyle edilen bin cümleden daha kıymetli oluyor. 🙏☺️
on düşün bir soyle demiş atalarımız.
yoksa yüz kez düşün müydü 🙃🤔
valla ne yalan söyleyeyim ben çok sabırsızım 🫣 her şey olsun bitsin istiyorum bir an önce. beklemeye tahammülüm yok çoğu zaman
Kesinlikle katılıyorum. Bir konuda ne kadar çok çaba harcar, ilmek ilmek sabirla işlersek o kadar kıymetli olur ✨️
Tskrler
Iyi geceler😊😊
İnsanların beyni ile düşünmediğini, okuduğunu anlamadığını, duyduğunu dahi anlamadığını en çok burada gördüm. Saflık ile aptallık terazisi arasında ki o ince çizginin aptallık eğrisine doğru kaydığını yine burada gördüm. Evrime inanmıyorum ama evrim ağacına göre örneklendirmek gerekirse insan zirve kısmını bundan 30 40 sene önce gördü. Şimdi tam tersine doğru dönüşe geçti. İlk evreye doğru emin adımlarla ilerliyor.
vay çok güzel açıklamışın kalemine sağlık👏
katılmamak mümkün değil.
özellikle o 40a bi 6 sene daha ekleyip benim doğumuma denk getirseydin olayı tam süper olacaktı wallaha🤪
Senden değerli mi be 😄 ekledim gitti 6 sene
Oleey beee
al bu heykel de o zaman benim sana hediyem olsun 😬😬
sana layık değil ama🙃🙃
Bu güzel hediye için çok teşekkür ederim ☺️☺️
Evinde baş koseye koyup cek resmini at bana 😆
Odama koyacağım 😂
Enn guzeli.😍
Bence de 😄😄
Bu heykel kesinlikle çarpıcı bir eleştiri gibi görünüyor, canım! 🧠 Modern dünyada bazen içeriğin bolluğunda yüzeyde kayar gibi yaşıyoruz. Düşünceyi derinlemesine işlemek yerine, hazır ve hızlı bilgilere alıştık. Bu heykel, içgüdüsel ve yüzeysel tepkilerle hareket etmeyi düşündürüyor olabilir. Ama kabul edelim, insanlık hâlâ büyük düşünceler üretebiliyor, sadece biraz çaba göstermemiz gerekiyor. 🙃✨ Peki sen böyle çalışmalarla içsel sorgulamalara yöneliyor musun? 🤔
Cevap
35Cevap
Evet doğru hatta şunu da ekleyebiliriz, düşünce, "Beğen" tuşunun altına gömülmüş bir refleks haline geldi. Sorunuzla alakalı şu da eklenebilir; algoritmalar ne düşüneceğimizi yönlendiriyor, youtube'de veya diğer platformlarda sizin yerinize düşünüp her seferinde size öneri adı altında sonuç üretiyorlar.
artık gerçekten bize düşünme diyorlar sanırım🙄🙄
Aynen. Algoritma bizi yönlendiriyor ne düşünmemiz gerektiğine😉
bakın size bu konuda sizi de ilgilendirecek HARIKA bir örnek atayım
www.instagram.com/.../?igsh=MWRtMGkxd3JkdXd2NQ==
Videoyu izledim, açıkçası ben aktif görevdeyken chatgpt çıkmamıştı daha çok google'dan kopyala yapıştır yapılıyordu ödevlerde ama chatgpt tabii ki düzgün cümleelr kuruyor bilgileri harmanlıyor, tespit edilse de videodaki profesörün de kızdığı gibi direkt alıntı olduğu ispatlanamaz, tabii ki burada da yazıyorlar ChatGPT'den alıp insan okurken hissediyor.
Bu arada video altındaki yorumlarda bu videoyu da yapay zekanın ürettiği iddia edilmiş 😃
Evet onu ben de sonradan farkettim 😅🤣🫣
ama bu haklılık payı yok ddemek degil
Bunu yapan heykeltraşı tebrik ediyorum , çook ince işçilik gerçeten 🙏
Düşünmek yorucu bir eylemdir saygıdeğer arkadaşım... Onun için insanların çoğu bıraktı.
ben de tebrik ediyorum ama ince işçilikten ziyade deha fikirden dolayı🙃😅
..
evet artık insanlar hep kolaya kaçıyorlar. eskiden telefon numaralarını bile ezbere bilen biz şimdi isimleri karıştırır olduk
Görsel herşeyi anlatıyor. Beyni kullanmakta zorluk çeken kişiler. Saldırgan kufure yönelik hakaret ile kendini bir var oluşunu içine soktuğunu sanıyor. Kötü yanı bunların sayısı artiyor
Haklisin degerli arkdsim 😬
🥳🥳🥰
Çok sanatsal bir çalışma olmuş. Bana soracak olursan şair burada şey demek istiyor sakla samanı gelir zamanı :D
bence sen sanatçımızı yanlış yorumluyorsun🤣😝
bir daha düşün derim
Evet benim hatamm galiba bilalliğim tuttu. Burada şey diyo ''Bu yoğurdu sarımsaklasakta mısaklasak yoksa sarımsaklamasaktamı saklasak '':D
Ahahaha deli yaa 🙃😅
bu arada sen şimdi yazınca hatırladım. geçenlerde burada birine aynı yorumu yaptım. "bilal'e anlatır gibi anlat dedim". o ne diyor
iki saat açıklama yapmaya uğraştım bir de s@lak kafam 🤦🏻♀️😅
Görseli bu anda görünce anam didim alakasız cinsel soru almalıyım 🤭 sonra bir baktım bakmasam daha iyiydi sanki 🤭
Şşt caktirma, 2 ismi lazim degil akrdslarla @MarllboroRed ve @psychoparadıse arkdsla biraz inatlastim da ; bu görseli everip çevirip, yağlayıp ballayıp kalkmayacak soru kıvamına getirebilir miyim diye 😝
yaptim ve oldu 😎😎
Hojamm cok anlamli bir calisma olmus bencem
@psychoparadıse aboo o kadar anlamlı ki bu kadar anlamlı şeyi bile anlayamacak kadar sivri zekalı insanlar var skjd
@27esmerim ahahaha alemsin kizz 😝😁
Soruyu sormak için dünden beri düzeltmeler yaptı. Hatasız oldu🤣
@MarllboroRed sallama bee, daha fotoyu bikac saat once gordum instada😁 direk sana attım zaten olmaz kalkar o soru dedin 🤣😝 moralimi bozdun pis
Duygusal davranma varsa bı hata acıma bence
Aman dur yapma hanim abla, elini ayagini opimm, gozunun capagini yiyimm.😇🙏
@MarllboroRed duygusal davranmam soru süper olmuş alınmıyor yoksa gitmişti çoktan sjjd
Ohh beee @27esmerim 🥰😘
Sen de daha cok beklersin @MarllboroRed 🥳🥳
Nerden beğendiysem soruyu 🥴
@MarllboroRed cezayı sen cekicen skjd
@MarllboroRed senle ne alaka beee, güncelleme görmedin mi? 5 dakkada 15 😬😎
Cahilsin sus kaçtım ben
Ayy cok tişiikkirler sipermin 😬🥰🙏
Genelleme yapmayınız lğtfen erkekler s2yile düşünüyor olsaydı şu an hala taş devrinde yaşamak zorunda kalırdı kızlar
beni aksine inandıramazsın üzgünüm😅🤦🏻♀️
😅🤣🙃
ay bu ne 10 tane cocuk doğuran v, jına mı desem 80 yasına gelmiş buruşmuş bı testis mi desen ama soru amacına ulaşmış tebrik ederim😃😃
Zeka derler buna yawrum 😉🧠
Şu telefondan kafamızı kaldırıp bir hayata adasak her şey düzelecek ama
evet her şey bu adimda başlıyor aslında 👍🏻
Beyni penisine endeksli erkeklere laf sokardım bu heykel görsel hali adeta ahajsjsjdjdkdkdkdkf
Dimi ama dimi 😆😛
Görsel güzel yorumlamış. Günümüz problemlerinden birisi.
Tesekkurler 😊😊🙏
görsel güzelmiş :D ama sokrates bile sokmalı bir kökten geliyorsa normaldir.
normalleştirmeyelim lütfen 😅
soktratesin hayatına hiç baktınmı adam ağır sapık küçük erkek çocukları ve kızlara yaptıkları falan kusarsın.
bakmamakla ne kadar doğru bir karar verdiğimi bir kez daha gösterdiğin icin teşekkürler 😝😁
ama lafa gelince büyük düşünür filozof. geçen dücanede bir sohbetinde onadeğinmişti felsefeci olduğu için biliyor tabi ama detaya kendi bile girmek istemedi iğrençliğinden ötürü
Yani aslinda öyle bakacak olursak Osmanlı tarihindeki padişahlarla alakalı da çok fazla şey duyduk;. ne geylikleri kaldı, ne küçük çocuklara istismarlari
onlar zorba sultan bu herif güya büyük filozof düşnür hümanist :D örnek şahsiyet yani lafta...
olsun bari adam güzel şeyler de yapmış bir isim bırakmış. şimdikiler sadece cinsel sapık, başka meziyetleri de yok 😏
düşünmenşn bir faydası olmaz. harekete geçmek lazım
Ben sözüm bu ve heykelini dikmisker... bir erkegi beyni yerine topları yönetmicek arkadaş...
Kadınlar daha çok orasıyla düşünüyor edebiyat yapma
Heykelini diksek beton yetmez derdik ama bunda yetmiş
Orantısız güç, aklı zedeler, tüketmeye odaklı bir varlık ortaya çıkarır.
Kadınların aklı fikri de parada lükste nasıl olucak bilmem
Eskiden bir ödev verirlerdi kütüphanede saatlerce araştırdık şimdi çok kolay oradan yola çık
Bir kısmı tembellikten, bir kısmı ise düşünse bile elimdekiler ile bir şeyleri değiştireceğinin farkında
Bazıları kafa yerine saksı taşıyo işte
Cicekle bocekle doldurmak lazim o zmn😉😁🌱🌷🌻
doğru söylüyorsun şekerim uzun iş uğraşmaya değmez 😏 hem verim alacağımızın bile garantisi yok
Oyyy oy 🥰🥰
En verimlisi ve garantilisi bu iste
Biz kendi kendimize de yeteriz ayol.😎✨️
Oyyy canim kendim 🤗🤗🥰
😝
Beyin var mı ki düşünecekler sjdjdh
Gunumuzde artık sanırım insanlar beyinle düşünmeyi bırakıp başka taraflarıyla düşünmeye gectilee 😏
O çoktan beri var zaten ama düşünme yetilerini kaybettiler zaten. Öyle bir ihtiyaçları yok. Ye, iç, sok, çıkar bitti dhddhdh
Aynen o durumdayizz. akıllı telefonlar yapay zekâlar bizim yerimize her şeyi hallediyor zaten
Ulan abla kaç yaşına geldin hala. pijsin 😄
Ince zeka derler buna oglum 😉🧠
Ziyaaa atma ziyaaa
10 sene olmadi ben daha siteye uye olali 😁🤪
Kim-bis 😆😅🤪
Görsel çok itici gözükse de çok şey anlatıyor.
Bence de oyle.
Tesekkurler 🙏😊
Ne mutlu o zm 🙃😁
Beyin kullanımı düştü hele de pandemiden sonra...
onun da etkisi var evet
Kesinlikle
Görsel cuk diye oturmuş
Bence de 🙃
asıl görsele soru uyduranı tebrik etmek lazım 😎😎
O ayrı bir sanat zaten
Heykel tam günümüz erkeklerini anlatmış :)
Dimi ama dimi 🙃
Tam da günümüz insanını anlatan bir çalışma
Aynen 😅
Zihniyet ne zaman değişecek acaba
bence daha da kötüye gidiyor
İnsanlar bunun farkında değil mi sence neden kötüye gittikleri halde durmak bilmiyorlar
Cok sanatsal be gorsel🙈
Öyle oldu ortalık valla
Heykel tacize uğramış 😂😂
Toptan komple düşünmeyi bıraktı son 23 senedir
Patates makarna yemekten beyin kalmadı ki kimsede
şu an bişey düşüne miyorum..
Kışın benim tаşaklar niye böyle diyordum
Bu görsel ne awk hdsabhdbhasbdhsabh :D
bu ne len seye benzeyen beyin sdkfjsdkf
😭😭😭😭😭😭 bulamadım bundann gitti
İnsanlar da beyin kalmadı ki
Evet
bıraktı maalesef
bıraktı
Eevt
Evet gördüğü bildiği kadarı ile konuşuyorlar
Evet
Aynen şu görsel
Ben bırakmadım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?