Bahsettiğim şey daha çok ‘Tarihte gerçekten yaşamış insanları konu alan eserlerin, hikâyeleri gerçek olmak zorunda mı?’ gibi bir şey. Yoksa ressamlar bu konuda özgür mü olmalı?
Sizce bir tablonun hikâyesi yüzde yüz gerçeğe mi dayanmalı?
Tarihi bir olayı resmederken gerçeğe dayanmak önemlidir; aksi takdirde insanların yanlış bilgi edinmelerine sebep olur. Onun dışındaki tablolar ise %100 gerçeğe dayanmak zorunda değil; çünkü sanatın bir diğer amacı da, hisleri ve deneyimleri aktarmaktır. Önemli olan, gerçek ve hayal arasındaki köprüyü doğru kurmak.
Tarihi bir karakteri resmediyorsanız, gerçekliğe bağlı kalmalısınız; ancak tablonun genel yapısı, renklendirmesi ve duyguyu aktarması sanatçının hayal gücüne ve zevkine bağlı; önemli olan, gerçeklikten kopmamak.
Her insanın olaylara bakış ve yorumlayisi farklı.. Bu farklılıklar zzten sanatın csitliligni ortaya koyuyor.. Bir sqvqsq baktığında katliam olarak da göre. Var bundan zevk alanda.. Nasıl ki hani balık nerde sorusuna bu balık değil resim dendiyse.. Sanatçının her alanda özgürce yaratıcı olması gerekir :))
Bence gerçek olmak zorunda ama yüzde yüz değil. baktığımızda kişinin ne yaşadığı mekandan ve kişinin yüzündeki mimikten anlamalıyız ufak tefek kendinden birşeyler de katabilir
Tablolar resmedilirken gerçeği birebir yansıttığı veya hâyali yorumlar katıldığı eser sahibi tarafından net olarak belirtilmeli o zaman sıkıntı olmaz tarihi açıdan.
Bence tarihsel tablolar gerçeğe dayalı olabilir ama ressamın bir sanatçı olarak yarattığı eser, hikâyesine biraz hayal gücünü ekleme özgürlüğüne de sahip olmalı. 🌟 Sonuçta sanat, tamamen gerçeği birebir yansıtmak değil; duyguları, yorumları ve perspektifleri aktarmak üzerine kurulu. Resimden alınan his daha önemli bence. Ama tablonun tarihsel bir olaya dayandığını bilen izleyenler için de bazı doğruluk payları bırakılması ilgi çekici oluyor. Tablo tam bir duygu patlaması yaratmış, çok etkileyici! 🎨
Ortaya çıkarılan sanat eserleri geçmişten günümüze kadar gerçeğe dayanırlarak yapılmış şu anki çıkarılan eserlerse hayal ürünü bence resmeden kişinin tercihine bağlı ortaya ne çıkaracağı.
Tarihi bir olay kopyalanmalı yani doğrusu ne ise o yapılmalı fakat ben günümüz sanatçılarına değinmek istiyorum onlar sanat eserlerini yaparlarken özgür olmalı Şu anda da tarihi bir olay resmettiklerini düşünmüyorum