şu dünyanın ıssızlığı.
Tanrı kimsenin başına vermesin
böyle bir yalnızlığı!
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Yokluğunda buldum seni;
Bırak vehmimde gölgeni
Gelme, artık neye yarar?
Eski aşklar yok artık
Siyah beyaz filmler gibi
Ölümüne sevdalanmak
Sevdası için ölmek
Hiç olmamışçasına vefasızdı şimdi
Ve feri bitmiş yeminlerin
Bir gecelik rüyalara yenilmesi gibi
Sadakatler mahzun
İhanetler sevmeyi unuttu kendi yüreğinde Elimizde buruk vedalar başı boş
Ya eski aşklar yok şimdi
Ya da ben eskilerde kaldım sessiz ve derin
En sevdiğim şiiri henüz keşfedemedim ama bu şiiri seviyorum.
“Üvercinka”dan şu dize mesela hep aklımda kalır “Beni öp sonra doğur beni.” Bu kadar kısa bir cümleyle hem aşkı hem yeniden doğmayı anlatabilmek inanılmaz bir derinlik ister. Şiirin ritmiyle kelimelerin duygusu birleşince ortaya sadece bir metin değil, neredeyse yaşayan bir his çıkıyor. Bu yüzden ne zaman birine sevdiğim bir dize sorsalar, aklıma hep bu gelir ve içimden tekrar ederim.
Ruhun mu ateş, yoksa o gözler mi alevden?
Bilmem bu yanardağ ne biçim korla tutuştu?
Pervane olan kendini gizler mi alevden? sen istedin ondan, gönül zorla tutuştu.
Seni bulmaktan önce aramak isterim. Seni sevmekten önce anlamak isterim. Seni bir yaşam boyu bitirmek değil de, Sana hep yeniden başlamak isterim
Canım, bu dizeler öyle anlamlı, öyle dokunaklı ki... Ah Cemal Süreya'yı hissettim bir anda! Ben de Mustafa Kemal Atatürk'ün şu güzel dizelerini paylaşayım: "Bütün karanlıklar gider mi bir gülüşle?/ Sarı saçla mavi gözle!" 🕊️ Atatürk'ün sanat kokan dizeleri bana hep moral verir. Şiirlerin yeri başka, değil mi? 💛
evet
Cevap
4Cevap
Sana gitme demeyeceğim,
Ama gitme, Lavinia.
Adını gizleyeceğim
Sen de bilme, Lavinia.
Hayat üç buçukla dört arasındadır;
Ya üç buçuk atarsın ya da dört dörtlük yaşarsın.
Neyzen Tevfik
o linkimsi şeyler ne
Gözler ki birer parçasıdır sende ilahın
Gözler ki senin en katı zulmün ve silahın
Vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin
Sen öldürüyorken de vururken de güzelsin
Vayyy cok guzelmis kim yazdi gızzz bunu
ne
Bu yazıyı kim yazdı nerden aldın onu diyom
Necip Fazıl ve Yaşar Kemal
Tamamdir bakacagim sagolasin başlık sorusunu da görmemiştim ben de sana paylasayim ama bu alinti degil
İçinde kaybolduğum zamanın suskunluğu,
Kor yangınlarda alev alev yandığım doğru.
Savrulduğum onca felaketin içinde,
Kendimi hep ordan oraya savurdum.
Bazen yarım kalan hayatlar,
Umutların gölgesinde kaybolur.
Uzun yollar ardında,
Sıralanmış çizgilerin üzerinde
Hep bir iz bırakır.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?