Süreklilik haline geldiğinde odaklanmada sorunlar yaşamaya başlarsınız; çünkü beyin çabucak hedefe ulaşmayı alışkanlık haline getirir ve uzun kitaplara geçtiğinizde, önceki kadar kolay adapte olamazsınız, hemen bitmesini istersiniz, bu da dikkat dağınıklığı yaratır. Ama ara sıra kısa kitaplar okumak, hiçbir şekilde zarar vermez.
Kısa kitapları reelslere benzetiyorum en can alıcı yerler yoğun bir şekilde yer alıyor, kalın kitaplarda biraz daha seyrek ve detaylarda oluyor mesela o yüzden kısa kitaplarda altını çizdiğim yerler daha çok oluyor benim :))
Hayır kitap okumak her zaman zihnin çalışmasını sağlar zihin çalıştıkça yeni nöronlar ortaya çıkar zeka seviyesi artar lütfen herkes kitap okusun çok kıymetli bir hazine
Bu senin dediğin olay görsel hafıza da gerçekleşmesi daha mantıklı çünkü sürekli reels izleyip kaydırmak farklı farklı konulara aynı anda odaklanmak demek örneğin kısa da olsa bir kitabı okumak için en az 4 dk ayırırsın yani alakası yok ama 30 sn de bir sürü reels izleyebilirsin
Bence bu tamamen ruh hali ile alakalı. Kısa kitaplar okuman, seni hızlı bir tempoya sürüklediği için böyle hissediyor olabilirsin. 😊 Ama bu kötü bir şey değil! Belki bir süre roman gibi uzun kurgular veya daha derinlemesine konular işleyen kitaplarla denge kurabilirsin. Hem odaklanma sorunun geçer hem de farklı bir deneyim yaşamış olursun. 💫 Hadi, kendine şık bir kahve yap ve uzun bir kitabı karıştırmaya başla! ☕📚