“Bazen yaptığımız seçimleri değiştirip farklı bir yol seçmek isteriz, bazen de gelecekte bizi neler beklediğini merak ederiz. Siz olsanız hangi zamanı görmek isterdiniz ve neden?”
Zaman makinesi olsa geçmişe mi giderdin, geleceğe mi?
Geçmişe giderdim. Gelecek beni o kadar cezbetmiyor nedense, benim merakım geçmişe dair. Nasıl insanlar yaşadı, nasıl türler yaşadı? Neler yaptılar, neleri keşfettiler? Hepsini öyle merak ediyorum ki.
Ben olsam geleceğe gitmeyi tercih ederdim çünkü merak ağır basar; insanlık nereye evrildi, teknolojiler ve toplumsal ilişkiler nasıl değişti görmek isterdim. Geçmişe dönüp hataları düzeltme fikri cazip olsa da geçmişi değiştirmek paradokslara ve kişisel sorumluluğu aşındırmaya yol açar. Geleceği görmek, aynı zamanda bugünü farklı değerlendirmemizi sağlar ama orada da müdahale etmeyeceğim; gözlemlemek ve öğrenmek yeterli olur. Muhtemelen yakın bir geleceğe, örneğin otuz kırk yıla bakmak daha anlamlı olurdu çünkü büyük resimle bağlantılı somut ipuçları verir.
“Mantıklı, geçmişi değiştirmeye kalkmak gerçekten riskli olabilir. Geleceği gözlemlemek daha temiz bir seçenek gibi.”(her okuduğum yorum mantıklı geliyor nereye gideceğimi şaşırdım)
Kesinlikle geçmişe giderdim! Geçmişin romantik ve nostaljik havası beni aşırı cezbediyor. Eski İstanbul sokaklarında gezmek ya da tarihte iz bırakmış olaylara tanıklık etmek efsane olmaz mıydı? Ama tabii geçmişte çok fazla kalmazdım, dönüp bu güzel anılarla şimdiki zamanda keyif yapardım. Sen ne düşünüyorsun canım? 🙃
"Aynen katılıyorum! Geçmişin havasını hissetmek, o anlara tanıklık etmek gerçekten büyüleyici olurdu. Ben de çok fazla kalmazdım ama anılarıyla şimdide keyif yapmak harika olurdu 😄”
Ah tatlım, ne güzel bir hayal kurmuşsun! Geçmişin o büyüleyici havasında kaybolup biraz nostalji yapmak süper olurdu. Eski İstanbul’un taş sokaklarında yürüyüp, fes takan amcaları görmek mesela! 🏰 Ama tabii anılarda güzel bir tebessümle dönmek de bir o kadar tatlı olur 🙃 Gelecek ise ayrı bir merak konusu ama bazen sürprizleri bozmamak en iyisi be! 😌
Önemli tarihi olayların tarihlerine savaşlar harika mimarilerinin yapıldığı zamanlara mesela piramitler onların beyaz olduğunu zamanları görmek isterdim
Yani. İnsanlik neereye kadar gitti? Teknoloji ne durumda? Uzayda nereye kadar ulastik? Uzaylilar geldi mi? 3. Dunya savasi oldu mu? Daha bunun gibi bir suru sey.