Sizce zaman herkes için aynı mı akıyor yoksa Einstein ın dediği gibi hepimiz farklı bir zaman mı yaşıyoruz?

Sizce zaman herkes için aynı mı akıyor yoksa Einstein ın dediği gibi hepimiz farklı bir zaman mı yaşıyoruz?

Einstein’dan önce zaman çoğu bilim insanı için evrenin en sabit gerçeği olarak kabul ediliyordu. Her yerde aynı hızda akar kimseye ayrıcalık tanımazdı. Ama Einstein’ın ortaya koyduğu Görelilik Teorisi zamanın aslında mutlak değil göreceli olduğunu gösterdi.

Sizce zaman herkes için aynı mı akıyor yoksa Einstein ın dediği gibi hepimiz farklı bir zaman mı yaşıyoruz?

Einstein’a göre zaman hız ve kütleçekimle birlikte değişen bir boyut. Eğer çok hızlı hareket edersen, yani ışık hızına yaklaşan bir hızla yol alırsan senin için zaman daha yavaş akar. Yani senin saatine göre birkaç yıl geçmişken dünyada onlarca yıl geçmiş olabilir. Bu olaya zaman genleşmesi deniyor.

Sizce zaman herkes için aynı mı akıyor yoksa Einstein ın dediği gibi hepimiz farklı bir zaman mı yaşıyoruz?

Aynı şekilde güçlü kütleçekim alanlarının içinde de zaman daha yavaş işler. Örneğin bir kara deliğin yakınında zaman dünyadakine göre çok daha yavaş akacaktır. Yani kara deliğin yanında birkaç dakika kalan biri dünyaya döndüğünde yılların geçtiğini görebilir.

Sizce zaman herkes için aynı mı akıyor yoksa Einstein ın dediği gibi hepimiz farklı bir zaman mı yaşıyoruz?

Einstein aslında şunu söylüyordu Zaman, evrenin her yerinde aynı akmaz. Senin hızına bulunduğun yere ve içinde bulunduğun kütleçekim alanına göre farklı işler. Bu da bize zamanın aslında bir mutlak gerçek değil, evrenin koşullarına bağlı bir boyut olduğunu gösteriyor.

Sizce zaman herkes için aynı mı akıyor yoksa Einstein ın dediği gibi hepimiz farklı bir zaman mı yaşıyoruz?

Biz zamanı hayatımızın merkezine koyuyoruz, dakikaları saatleri yılları sayıyoruz. Ama evren için zaman bizim bildiğimiz gibi sabit bir şey değil. Bir bakıma zaman evrenin akışına göre şekil değiştiren esnek bir kumaş gibi. Peki zamanın değiştirilebilir bir boyutu olabilir mi?

Sizce zaman herkes için aynı mı akıyor yoksa Einstein ın dediği gibi hepimiz farklı bir zaman mı yaşıyoruz?
Cevapla