Sizce kötü insanlar kendilerine kötülük yapılmasını hak eder mi?

Sizce kötü insanlar kendilerine kötülük yapılmasını hak eder mi?

selam. platon kendi felsefesine gore kotuluk yapan insanin aslinda kendi icerisinde zaten cezalandirildigini soyluyor. bu durumda ona bi ceza vermek, kotulukle karsilik vermek aslinda toplumdaki duzeni bozuyormus. onun iyilesmesi de arinmasindan geciyormus ve bunun disindaki her sonuc fayda degil daha da zarar dogururmus. buna ragmen kant’in ahlak felsefesinde kotu biri bunu kendi iradesiyle sectigi icin cezayi hak ediyo, sadece bu ceza insanlarin kendilerince tayin ettigi sahsi adalet terazilerinin urunu degil. cezayi hukuk kurallari saglamali ona gore. felsefik boyutunu bi kenara birakinca selena’nin fitnat, asli ve kivilcim’a kotuluk yapmasi aslinda iyilik mi oluyor? bence bu cok sacma. iyilik, karsinda kim olursa olsun iyiliktir ve iyiligi tasimalidir. herhangi biri kotu diye ona kotuluk yapmak bu durumu notrlemez diye dusunuyorum tabi siz buraya kadar okumazsiniz ama okursaniz selena’yla alakali fikrinizi de belirtirseniz seviniriim. kant’i cok hakli buluyorum, iyilere denk gelmeniz dilegiylee 🌸💕✨🧚🏻🌙

Sizce kötü insanlar kendilerine kötülük yapılmasını hak eder mi?
Cevapla