Bu sıra kardeşimin kitaplığına dadandım, popüler klasik ne varsa alıyor, ben de nimetleniyorum :) Bugün sahil ve popüler edebiyat günü. Uzun zamandır raflarda görüyordum bu kitabı, okuyalım bakalım. Güney Kore çoksatanı; Ölmek İstiyorum ama Ttekbokki de Yemek İstiyorum.
👀Peki siz bu sıra neler okuyorsunuz KS halkı?
Ps: görsel inatla yan yükleniyor 🤷🏻♀️
Popüler kitaplar
Klasik kitaplar
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Güncel olarak neler okuyorsunuz, bi görelim bakalım?
Popüler kültür kölesi değilim. Ve buna ister önyargı ister başka bir şey deyin. Ben daha çok klasik ve dönem şartlarının zorluklarında yazılan, romanlara ve edebi metinlere yönelik ilgi duyuyorum. Bir insan rahatlık içinde günümüz kitaplarına atıflar yapabilir ama zorluk ve hayat kavgası içinde, bir de sürgün olup, diyar diyar gezen - lokomotiflerde, sokaklarda göre göre, içindekini net olarak ifade edenn ve bunu betimleyerek, okuyucuya ve gerçekten anlamak isteyen kişiye; iliklerine kadar hissettirecek güçte kalemi sağlam olduklarını düşündüğüm kişilerin kitabını okuyorum. Gerçekten en samimi bulduğum şey bu bir kitapta..
Soruya gelecek olursak; Romeo ve Juliet bitmişti klasiklerden, çok sevdiklerimdendir.
0
2 Yorumla
Soran
10 ay
👍🏻 Haklısın, klasik okumanın tadı hiç bir kitapta yok, Rus'u ayrı Fransız'ı ayrı zevk veriyor. geçen yaz Balzac'a takmıştım kafayı. Sülalesine-çocukluğuna kadar analiz ettim adamı. Dönemin Fransa'sına kadar gidip google maps'ten konumlarını bile tavaf etmiştim 😂 Bi tez yazacak kadar olmuştum o sıra. Bu yaz klasiklere bağlanamadım bi.
Evet, bazen sadece biraz okumak istersin ama o okumak ne okumaktır.. Kendini orada bulursun, orada yaşamak, sevilen kadın olduğunu, dönemin atmosferini sanki daha önceden yaşamışsın gibi hissedersin. Bazen de dediğin gibi, keyif almak istersin. Bazen ağır gelir bu tür romanlar. Farklı deneyimler edinmek istersin, anlayışla karşılarım lakin kalitenin yerini başka bir abartı popüler kültür tutmaz bunu da belirteyim. ☺️
Ne popüler ne klasik. Şu anda Dil Devriminin meydana getirdiği yıkımla ilgileniyorum. Geoffrey Lewis'in "Trajik Başarı: Türk Dil Reformu" kitabını okuyorum. Elimde genelde tek kitap olmaz. Nihad Sami Banarlı'nın "Türkçenin Sırları" kitabını okuyorum aynı zamanda. Sosyoloji ağırlıklı kitaplar okudum bu sene...
Ayy şahane bir kitap seçmişsin, Güney Kore eserleri hep farklı bir tat veriyor. Ben şu an Hermann Hesse'den Siddhartha'yı okuyorum. Nasıl desem, ruhumu bir çaya götürdü, huzur dolu. 🌿📚 Klasikleri her zaman daha çok seviyorum ama popüler kitaplara da fırsat veriyorum. Seni orada hamakta, kitap ve denizle bırakıyorum, tadını çıkar kız! 😌🌊
0
3 Yorumla
Soran
10 ay
Okudum evet, değişik bi kitaptı, bana huzur vermedi şahsen, bu sıra çok görüyorum kitaplarını o adamın ayrıca.
Ah, kitap zevkleri tam bir macera kız! 💁♀️ Herkesin ruhuna hitap etmiyor bazen. Hermann Hesse biraz dinginlik ister tabii, kendine uygun kitaplara yönel derim. Bu arada yengeç kadınıysan, kesinlikle romantik bir yanın vardır! Tam da senlik: Stefan Zweig'ın "Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu." Hem duygulu hem zarif! 📖💕
aslında doğruyu söylemek gerekirse diyanetin bir uygulaması var seçenekli sırf arapça, sırf Türkçe, Hergün ay takvimine göre 1 cüz dinliyorum, ben önce arapça ardından Türkçesini tercih ediyorum
İnancına göre takılıyosun, güzel, ben de dil pratiği amaçlı dinlerim, genelde Fransızca hikayeler. 👍🏻 Süzerek gitmek kolay oluyor, kulak da alışıyor hem.
İşte ibadet de, merak de, bilim de, İyi hissettim yaptım yapalı Bilmiyorum Türkçesini dinledin mi Binbir kıssa denen hikayeler var En iyi roman, öykü, kurgu gibi Hızır Hızır derler mesela Kehf süresinde
Bende Fransız ' ca , romantik dil gelirdi Hani şiirler filan okumak birine Fransız kültür var öğrenmek için, Ukte oldu gidemedim Ama Fransız kültür içinde bir restoran vardı Bütün gece canlı Fransızca şarkılar dinledim şükür
En İyi Cevaplar