Turkiyede yaşıyorum ve turkiyeye göre sanırım ben dinle alakası olmayan biriyim
Bakuyle kiyaslarsaniz turkiyeyi bu sizce de öyle mi
Cunki ben gördüğüm kadarıyla turkiye musluman bir ülke ama biz değiliz
Gidip gorenler de öyle düşünüyor mu peki?
Turkiyede yaşıyorum ve turkiyeye göre sanırım ben dinle alakası olmayan biriyim
Bakuyle kiyaslarsaniz turkiyeyi bu sizce de öyle mi
Cunki ben gördüğüm kadarıyla turkiye musluman bir ülke ama biz değiliz
Gidip gorenler de öyle düşünüyor mu peki?
Azerbaycan Bakü Kazakistan Birçok yerde bulundum Türkiye daha Müslüman değil sadece sözde tarikatçı bir millet Kur'an'da olmayan birçok şeyi yanlış telafi ederek insanlara da bunu aşılamaya çalışıyorlar Kısacası gençleri zehirliyorlar bilgisiz saçma sapan bir Müslümanlık adı altında bulunan ülkemiz Bakü'ye Kazakistan ve Türkmenistan'a göre eziyet derecesinde diyebilirim
Ben o kadarini bilmiyorum çünkü muslumanlik konusunda cahilim bilgim yok veya
Yani turkiyedeki durum musluman gibi geldi bana burada gördüm muslumanligi diyebilirim
Sadece asıl sorum aslında daha önce paylastigim bi konuydu örneğin icki konusu bizde afedersin yani ot Kullanımı o şekilde tepki verilirken burada sanki icki öyle biseymis gibi tepki hisediyorum bunu aydinlik getirmek istedim
Şunu söyleseydim Bakü Ben Türkmenistan Türkiye göre daha Müslüman Neden diyeceksin burada bir iki tane yorumu da okudum gitmedikleri Belli zaten bugün Bakü'de bulunan cami sayısı fazladır Öyle az bir cami sayısına sahip değildir fazladır sırf Bakü'nün merkezinde 17 tane cami mevcuttur alkolün de Kur'an'da bir haramlığı yoktur yazmaz da zaten sadece hurafelerle uydurulmuş bir haram vardır zaten alkolün hammaddesi meyve ve şekeridir biliyorsunuz Bugün iki tane kayısı ya da iki tane erik yeseniz ya da bir tutam üzüm yemiş olsanız sindirim sisteminde çok kısa bir sürede alkol üretiyor bir dakikada 2 tane kayısı yüzde 5 alkol üretir alkol haram değildir. Haram dediğin zaman hakkın olmayan bir şeyi almak haramdır Yani senin tarlada ektiğin meyve sebzenin ya da alın terin ile kazanıp Satın aldığın hiçbir ürün haram değildir. Sadece belirli bir topluluk var kafasına göre kendilerine biat edilsin istiyor. çok bilgi sahibi olduğunu iddia eden adamlar Aslında cahildir. Kısacası sana şunu söylemek istiyorum Aydın bir insan olarak düşünürseniz insanlık tarihine baktığın zaman diyorsun ya işte her şeyi bir yaratıcı yaratmıştır neden milattan önce Kur'an yoktu da din yoktu da insanlar hep birbiriyle konuşup üstünde kıyafet olmaksızın yaşarken böyle bir zorunluluk yoktu Ne zaman insanlar bir şeyler öğrenmeye başladı kitaplar yazılmaya başladı Kur'an indi gökten o geldi bu gitti denmrye başlandı. Zaman içinde insanlar bir şeyi öğrenip keşfettikçe insanları bölmüşler Yani bir toplu kurmak için insanları bir yalana inandırmışlar Ben İncil tevrat zebur Kur'an hepsini okudum. Toplulukları yönetmek için kurulmuş bir düzendir bu
Madem bunu Gökten Allah indirdi diyorlar niye yani Allah bölücü müydü? Yani İngilizleri almanlara Fransızlara domuzu yiyin helaldir şarabınızı için helaldir dedi de bir tek Müslüman diye geçinenleri mi Bunu haram etti hepsi yalan zaten Okuduğunuz zaman anlayacaksınız madem yaratıcı değil Herkese hitap ediyor Bunun burada zaten kopukluk olduğunu insanların kullanıldığını anlayabilirsiniz
Bakü, şehir olarak gerçekten kendine has bir yere sahip ve tamamen farklı bir kültür deneyimi sunuyor. Türkiye ile kıyaslandığında, dini pratiklerin, hayatın merkezine yerleşme oranı farklılık gösterebilir. Ama bence bu tamamen bireylerin yaşama tarzına ve şehirlerin dinamiklerine bağlı. Bakü çok modern ve kozmopolitan bir şehir, Türkiye'deki şehirlerden kültürel olarak ayrıştığı noktalar olabilir, ama bu iki ülke arasındaki samimiyeti ve kardeşliği asla etkilemez. Bakü'ye gidip gezmeyi çok istiyorum açıkçası, insanlar hep anlatıyor. ✨❤️ Türklere karşı da sıcacık bir sevgi var diye biliyorum. 🕌🌏
Cevap
4Cevap
Bizimkiler şekilci Müslüman sizden farkı iki yüzlü olmaları dinin haram kıldığı herşeyi yapar sorunca elhamdülillah müslümanım derler
Evet eski sevgilim ve grubu o tarzı ama anlayamadim yani çözemedim onları tam
Sonuçta yabancıyım ve bazı sinyaller anlamıyorum biri anlayınca aa evet o da öyleydi diyorum öyle biriyle ne işin var filan diyor mesela ama anlamıyorum ki yani nebileyim
Turkcem iyi ama olayları ve bu şeyleri ve turk kültürün bilmiyorum sadece filmlerden ve yansitilan şeylerden biliyorum
Maalesef beni kullandı ve dalga geçti ve ortamında anlattı o arkadaşları da işin içindeydi kapalı kızlar da öyle hiçbiri uyarmadi beni
Evet
Hiç gitmedim ama buradakilerin çoğu sözde müslüman.
Bence çok fazla musluman var turkiyede
israille falan araniz cok iyi. Hangi insan olanın vicdanı el verir buna. Bizimde kötü. oldugu söylenemez de
Evet yahudi olan insanlar da var azerbaycan da aynı zamanda is railhead ama gamze olayını kesinlikle yanlış buluyorum zaten kim doğru bulur ki ama halkin elinden bisey gelmez bu konuda
Bunun disunda yahudilerle sorunumuz yok dogru
aynı zamanda Israel de de azerbaycanlılar var*
Yani azerbaycanlı yahudiler veya tam tersi
Ayrıca yahudi sehidimiz de var
Geçen sene baküye gidip bir hafta kalmıştım
Ne düşünüyorsun peki bu konuda goruslerin neler
Evet sanki bize göre dine bağlılık daha az gibi. Bizde adım başı camii varken orada bu kadar sık değil
Bakü çok güzel bir şehir ama beğenmiştim
Dimi o zaman doğru dusunuyormusum
Çünkü bi soru sordum ve yine aynı tepkiyi aldım bu soruyu sorma nedenim buydu gidip gormeyen ne dedigimi anlayamaz diye gidene sormak istedim teşekkürler
En çok dikkatimi çeken şey kızların güzelliği ve modernliği olmuştu. Bizim kızlardan daha güzel gibi geldiler bana. Erkekler için aynı şeyi söyleyemicem ama 😄
Evet güzeldir baku
En güzel sehirlerden biri bence dunyanin
Bide şu kylturel olarak mesela burada icki filan oha wow bisey algilaniyor sanırım kimle bu konu açılmadı değişik tepki alıyorum ama bu bizde hiç yaşamadım gerçi 4 senedir ya da 5 bakude değilim hatırlamıyorum bile
Sen peki bu konuda ne diyorsun bu fark var mı bitek bana mi öyle geliyor
İçki konusunda çok bir fark olduğunu sanmıyorum. Bizde de çok kolay bulunup tüketilen bir şey
Yani evet kızlar güzel doğru ama erkekler daha çirkin ve bakımsız
Turkiyede de erkekler yakışıklı ve bakımlı denebilir ama kızlar değil
Ama kızlar haklarini savunuyor tr de bizde bu yok
Evet, bir hafta boyunca gezerken çok güzel kız gördüm ama pek yakışıklı, dikkat çeken erkek göremedim
Katılıyorum bizde erkekler daha iyi sizde de kızlar daha iyi
Evet öyle
Ama erkekler bizde üstün burada kızlar
Ve kızlar bizde ustunlugu pasif agresif şekilde kuruyirken erkekler de turkuyede öyle
Ama alkol icki konusunda nedense konusuldugunda ben değişik tepkiler alıyorum
Basit gibi görme veya ahlaksız gibi mi desem bilmiyorum ya bi sessizlik veya kendi aralarında bakisma ya da konudan kaçma olayı oluyor
Kısaca şöyle anlatayım marginally gibi görüyorlar sanki bunu
Ama ben lisede en son öyle gormustum (lisede azerbaycandaydim ondan sonra bilmiyorum hiç öyle hisetmedim karşı taraftan)
Bizde din adı altında her türlü sahtekarlığı yapan insanlar da var. Öylelerinden uzak durmak lazım. Dini kullanıp her şeyi yaparlar
Azerbaycan sanata, kültüre daha yatkın bir ülke. Çoğu kişi müzik enstrümanı çalıyor. İnsanlar operaya, baleye gidiyor. Bunun da etkisi vardır
Evet onları yapmak zorundasın küçükken ailen zaten seni bi sanati yönlendiriyor mecbursun yani
Güzelmiş
Peki bisey soylicem o dediğin tarz insanlar nasıl oluyorlar belki karşıma öyleler çıktı ama anlamamisim
Din altında hersahtejarlik yapan kişiyi kastediyorum
Biraz uzun bir konu açıkçası
Tamam
Teşekkürler
Rica ederim
Nahçıvan' a da gitmeyi düşünüyorum. Gidersem tavsiye isterim :)
6yasimda gittim bitek oraya bilmiyorum ki
Milliyet olarak karışık hepsi turk degil kurtulurum fazla ve Aliyevler nahcivanli genelde zengin olduklari ve bu yüzden rahat olduklari soylenir
Yani bu karadenizliler şöyledir boyledir demek gibi bisey tüm bildiğim bunlar hsbdhdb
Tamam teşekkürler 😄
Rica ederim dhbejdjd
Bide Uber kullan havalimanindan ciktiktan sonra
Tamam öyle yaparım :)
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?