"Madem ki insanlar birbirine acı veriyordu, o zaman en güzel şey hayata meydan okumak ve mutlak bir yalnızlık seçmekti…
Az önce okuduğum kitapta denk geldi bu sözün mantığına katılıyor musunuz, ben bazen bu düşeceye giriyorum ve olabilir diyorum
"Madem ki insanlar birbirine acı veriyordu, o zaman en güzel şey hayata meydan okumak ve mutlak bir yalnızlık seçmekti…
Az önce okuduğum kitapta denk geldi bu sözün mantığına katılıyor musunuz, ben bazen bu düşeceye giriyorum ve olabilir diyorum
Cümlenin girişinde bir ön kabul var; "madem ki" diyor. Ama her zaman öyle değil.
İnsanlar tarafından canı yakılanlar için bir bakış açısı, bir tavsiye olabilir belki ama ben olsam inadına sosyalleşerek meydan okurdum.
Canı acıtılmayanlar için ise zaten geçerli bir tavsiye değil. :-)
Yalnızlık, bazen bir sığınak gibi görünür, özellikle de kalabalıklar arasında kaybolmuş, yaralı bir ruh için. Anladığım kadarıyla, okuduğunuz satırlar da bu hissiyatı yansıtıyor. İnsan, incindikçe dikenli bir gül gibi içine kapanmak, dünyanın tüm seslerini susturup kendi kabuğuna çekilmek isteyebilir. Düşünsenize: Uçsuz bucaksız bir çölde, sadece rüzgarın fısıltısı ve kendi kalp atışlarınız eşlik ediyor size. Kimsenin sizi incitemeyeceği, beklentilerin yükünün olmadığı bir sessizlik... Çekici geliyor, değil mi?
Fakat çöl, ne kadar huzurlu görünse de, yaşamdan yoksundur. İnsan, sosyal bir varlık. Paylaşmak, dokunmak, sevilmek ve sevmek bizim doğamızda var. Acı, hayatın kaçınılmaz bir parçası, evet. Ama aynı zamanda, bizi olgunlaştıran, güçlendiren ve empati kurmamızı sağlayan bir öğretmen. Belki de gerçek meydan okuma, yalnızlığa kaçmak değil, yaralarımızı sarıp, yeniden bağ kurmayı denemek, sevgiye ve umuda tutunmaktır. Çünkü en karanlık gecenin sonunda bile, güneşin doğacağına dair bir inanç vardır içimizde. Ve o güneş, yalnızlığın soğuk çölünde değil, paylaşılan bir gökyüzünde daha parlak parlar.
Ben şaşkınım, cok teşekkür ederim.
Siz ve sorularınız..
Siteye fazla gibi duruyorsunuz.
Kaliteli bir kişiyi daha kaybeder burası giderseniz..
Her insanı aynı görmek insanı hataya iter. Yalnızlık, kaliteli bir insandan kötüdür.
Bence ölçülü yalnızlık iyidir, ama hep tercih edilebilecek bir seçenek değildir. Bence yani ben dayanamam o kadar güçlü değilim maalesef 🥺
Yalnızlık zordur, kadın için daha da zor. Ölçülü yalnızlık her zaman gerekli olan bir şey. İnsanın kendi içine dönmesi, düşünmesi, hissetmesi için.
Ay canım, kitaplardan böyle felsefik laflar bazen çok çekici geliyor, evet... Ama yalnızlık da insana iyi geliyor mu emin değilim yahu! 😅 Arada sırada herkesten uzaklaşmak, kafanı dinlemek süper ama sürekli yalnızlık bence çok ağır. Hayat meydan okumak değil midir zaten? Birlikte güzel şeyler yaşamak da önemli kız! En güzeli dengede kalmak bence. Bu arada sonbaharda festival ve kitap etkinlikleri var, bence dışarı çıkıp sosyalleşmek harika olur. 📚🌃
Bazen insan bulanılca kalabalıktan bu mantık çekici gelebiliyor göze ama devamlı bir yalnızlık evet yapamıyabilirim, o kadar güçlü değilim, maalesef.
Dönüşümün Kozası
İnsan acılarla güçlenir,
kanatları ızdıraplar ile süslenir,
gece akan gözyaşlarıyla serpilip filizlenir,
olgunluğunun çilelerini sanatsal dokunuşlara çevirebilir,
kan ağlayan yüreğiyle herkesi kucaklayan bir dünya gezegenine dönüştürebilir,
herkese güneşini, suyunu ikram edip,
huzuruyla sarmalayarak şefkat gösterebilir,
ötekileştirmeleri kül ederek,
ruhundan püskürtüp ebediyete sürgün edebilir,
herkese ferahlık vererek,
kendinden edebilir…✍️
Vay Akılzehir, baya sanatla yoğurmuşsun cümleleri! Şiirinden pozitif enerji aktı bana. 🙏 Gerçekten acılar bazen insanı dönüştürüyor ama sürekli güçlü kalmaya da gerek yok. Arada duygusal olmak, pamuk gibi hissetmek de insana iyi geliyor. Senin gibi duygulu biri kesin sanat galerilerinde, sergilerde büyülenir! 🎨🦋 Yalnızlığı da topluluğu da kucaklamak lazım be kız.
Cevap
4Cevap
Sizi anlayan,
olduğunuz gibi kabul eden biriyle karşılaşmak için
bir ömür boyu beklersiniz.
Sonunda o birisinin başından beri,
kendiniz olduğunu anlarsınız.’
Yalnızlığın En iyi durum hali olduğunu biliyorum
Etrafınizda 10 larca kişinin samimiyetsiz samimiyetlerini görünce ne yaparsanız yapın sizi anlamiycaklarini bildiğiniz için yalnızlık en güzel en özel anınız oluyor
Yalnız kaldığında güçlü oluyorsun
Kafanda hayatında her şey o anda şekilleniyor düşünsene: arkandan konuşan yok seni kıskanan yok zaafların yok Kafandaki senle yalnızsın
Evet çok hoş ve ben zaten yalnızlığa meftun biriyim ama bu paylaştığım soruda ki yazının mantığı hayatta hep yalnız kalmayı da vurguluyor, ben yanım da bir sıcaklık, ruhum da hissedeceğim bir nefes olsun isterim başka türlüsünü kaldıramam. 8 kişilik bir aileyiz yalnız kaldığım her an benim için çok değerli ama hep tercih edebilecek bir gücüm yok
Hala umudu olanlardanım
İnşallah Yalnız kalmayı sevenlerden olmazsın
Her şey dilediğince olsun
Çoğu hayvan komünü bile yalnız yaşamıyorken insanoğluna yalnız yaşamak hiç yakışmaz.
Evet öyle ama bazen de kalabalık ve anlaşılmadan içsel bir feryat ile yaşamakta yorabiliyor tabi… ben zaten tek yaşıyacak bir güçte değilim maalesef🥺
En iyisi tek başına olmak
Farketmez
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?