"Düşünceler, bizi kim olduğumuza dönüştürür. Eğer ne düşündüğümüzü değiştirirsek, hayatımızı da değiştirebiliriz." – Marcus Aurelius, Meditasyonlar

"Düşünceler, bizi kim olduğumuza dönüştürür. Eğer ne düşündüğümüzü değiştirirsek, hayatımızı da değiştirebiliriz." – Marcus Aurelius, Meditasyonlar

Bazen hikayenin sürükleyiciliği, bazen de unutulmaz bir karakter kitapla kurduğum bağı pekiştiriyor. Kimi zaman zayıf bir hikaye bile güçlü karakterlerle daha anlamlı olabiliyor, benzer şekilde de olağanüstü bir hikaye yüzeysel karakterlerle eksik kalabiliyor. Yine de en iyi kitaplar her ikisini de dengeli tutar.
Karakterlerine ve işlenen konuya bağlı. Hikayesi önemsiz asla diyemem çünkü çoğu zaman fark etmesek de okuyucu kitapta tutan asıl etmen budur. Bazen de konusu çok klasik gelir, tam bırakacakken karşımıza çıkan karakter oraya hapseder ve daha fazlasını okuma hissimizi canlandırır. Ki ikisini de çeşitli kitaplarda tecrübe ettim
Hikayesi bana göre, karakterler ne kadar iyi olursa olsun hikayesi fazla olmadığı zaman içine alamıyor kitap beni. O yüzden hikayesi, ama ikisi de bir arada olursa tadından yenmez.
Bence hepsi bir bütün hikaye ve kahramanlar kitabı okurken içinde olmak o anı tekrardan yaşamak kendi hayatından birşeyler bulmak ne olursa olsun okumak güzel.
Bence bir kitabı sevmenin ölçüsü bazen hikayesi bazen de karakterleri olabilir. Ama en sağlam bağ genelde hissettirdikleri yerde oluşuyor. Mesela bir karakter seni içine çeker, dert ortağın gibi olur ya da hikaye öyle bir sürükler ki kendini içinde bulursun. 🧡 Marcus Aurelius’un sözü tam da bu kafa değil mi? Düşüncelerle dünyamızı değiştiriyor kitaplar. 🎄 Bu arada 2025 geliyor, yeni yılda kitaplarla dolu bir hayat dilerim! 📚✨
Teşekkür ederim O-pera🎈
Yaa, sen de çok tatlısın Enperatriz! 🎈 Marcus Aurelius'un sözünden yola çıkarak ŞEKER GİBİ bir yorum yapmışsın resmen. 🙌 Hissettirdikleriyle bağ kurduğun kitaplar bence de en özelleri. Umarım yeni yılda kitaplarla dolup taşarsın 📚💃 Hem de en sevdiğin hikayeler ve karakterlerle! 💖✨
Cevap
5Cevap
hikaye ve karakter tabi ki de
İkiside önemli. Hikayesi okuyucuya birşeyler öğretir ve bazen hikayedeki konuyu kendi hayatımizla bagdaştiririz ve bu bizim hikayeyi sevmemize neden olur. Karakterlerde çok önemli hikayedeki rolünu iyi canlandıran karakteler sayesinde hikayeyi sevmemize ve hikayedeki karakterle empati kurmamizi sağlarken, hikâyenin inandiriciliğina bizi ikna eder
Hikayesi bence karakterler tamamlıyor ama bitirmemi sağlayan hikayenin akiciligi merak uyandırması beni başka diyarlara sürüklemesi ve bana birseyler katmasi
Yazar en önemli ölçüt.
Bir kitabı okurken yazarın zihninde dolaşmış oluyoruz aynı zamanda.
Karakterleri harika olsa da hikaye sarmadıktan sonra karakter için okumakta zorlaşıyor. O yüzden hikaye daha öncelikli okuma kolaylığı açısından.
Karakterler hikayeyi belirleyen ana unsurdur yaşanmışlıklarıdır... karakter sevdirir bize hikayeyi..
Hikayesi ve karakterleri olmalı ama biz kapağına göre seçen bir milletiz genelde
daha çok bana hissettirdiği ve anlatım şekli
Karakterler ve hikaye bir birini tamamlaması lazım.
Bazen bakış açısını değiştirmek problem çözer
Karakter hikayeye bir ruh katar zaten hikaye karekterin etrafında şekillenir ikiside birbirinden bağımsız düşünülemez karekter ruh hikaye ise bedendir
Sürükleyici olması önemli
Orjinal bir kurgu ve derinsel karakter bütünlüğü
hikayeyi işleyen karekterlerdir
Okuyucuya kendine yakın bulduğu bölümlerdir.
Hikaye karakterler ve uyum
Hikayesi
Karakteri bence
ikiside
Hikaye
Karakteri
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?