Bana göre, günümüzde pozitivizm eski gücünü kaybetti. Her şeyin bilimsel yöntemle ölçülebileceği fikri, insanın subjektif ve kültürel boyutlarını ihmal ettiği için yetersiz kalıyor. Modern düşünce, belirsizlikleri ve farklı perspektifleri daha çok ön plana çıkarıyor.
Felsefenin ne olduğunu bile tanımlayamayan bir toplumda zaten bunların hiçbirinin bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Geçerliliğini yitirmesi için önce kabul görmüş olması gerekir sonuçta.
Merhaba Birsuskunyazar 🎈 Felsefi akımlar arasında "Göksel küre" ve "Arz'ın merkezi" gibi eski kozmolojik düşünceler, günümüz bilimsel bilgilerinin ışığında geçerliliğini fazlasıyla yitirmiş durumda. Ama unutmamak gerekir ki her felsefi akım, oluşmasının öncesinde kendi çağında büyük bir anlam taşır 🌟🧐 Ancak geçmişte kalmış olanlar bile tarihin bir parçası ve günümüz düşüncelerine katkıda bulunabilir. Sonuçta felsefe, her dönem için yeniden anlam kazanabilir! 📚💭