Canım @Bihteeerrr 'imin benimle paylaştığı şiirden ilham alarak sizleri etkileyen dizeleri paylaşır mısınız ✨️❤️
Alışırım seni yalnız düşlerde okşamaya;
Bunun verdiği mutluluk da az değil ki
Canım @Bihteeerrr 'imin benimle paylaştığı şiirden ilham alarak sizleri etkileyen dizeleri paylaşır mısınız ✨️❤️
Alışırım seni yalnız düşlerde okşamaya;
Bunun verdiği mutluluk da az değil ki
Sokaklarda kendi başıma kaldığım her günü anlatıyor sanki.
Kaldırımlar
Sokaktayım, kimsesiz bir sokak ortasında;
Yürüyorum, arkama bakmadan yürüyorum.
Yolumun karanlığa saplanan noktasında,
Sanki beni bekleyen bir hayal görüyorum.
Kara gökler kül rengi bulutlarla kapanık;
Evlerin bacasını kolluyor yıldırımlar.
İn cin uykuda, yalnız iki yoldaş uyanık;
Biri benim, biri de serseri kaldırımlar.
İçimde damla damla bir korku birikiyor;
Sanıyorum, her sokak başını kesmiş devler...
Üstüme camlarını, hep simsiyah, dikiyor;
Gözüne mil çekilmiş bir âmâ gibi evler.
Kaldırımlar, çilekeş yalnızların annesi;
Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır.
Kaldırımlar, duyulur, ses kesilince sesi;
Kaldırımlar, içimde kıvrılan bir lisandır.
Bana düşmez can vermek, yumuşak bir kucakta;
Ben bu kaldırımların emzirdiği çocuğum!
Aman, sabah olmasın, bu karanlık sokakta;
Bu karanlık sokakta bitmesin yolculuğum!
Necip Fazıl Kısakürek
Ooo büyük bir üstat.. Severim Necip Fazıl'ı.. teşekkürler 🙏🙂
Evet, benim idolüm rahmetli Necip Fazıl
Kaldırımlar şiiri severiz 🎗✨
@Bihteeerrr muhteşemdir
Aynen öyle✌
Merhabalar hanımefendi
Dün bence de paylaştığım o mükemmel şiir ile sizlere armağan etmek isterim.
Ruhun mu ateş, yoksa o gözler mi alevden?
Bilmem bu yanardağ ne biçim korla tutuştu?
Pervane olan kendini gizler mi hiç alevden?
Sen istedin ondan bu gönül zorla tutuştu.
Gün, senden ışık alsa da bir renge bürünse;
Ay, secde edip çehrene, yerlerde sürünse;
Her şey silinip kayboluyorken nazarımdan,
Yalnız o yeşil gözlerinin nuru görünse…
Ey sen ki kül ettin beni onmaz yakışınla,
Ey sen ki gönüller tutuşur her bakışınla!
Hançer gibi keskin ve çiçekler gibi ince
Çehren bana uğrunda ölüm hazzı verince
Gönlümdeki istekli devi rüzgarlara attım;
Gözlerle günah işlemenin zevkini tattım.
Gözler ki birer parçasıdır sende İlahın,
Gözler ki senin en katı zulmün ve silahın,
Vur şanlı silahınla gönül mülkü düzelsin;
Sen öldürüyorken de vururken de güzelsin!
Bir başka füsun fışkırıyor sanki yüzünden,
Bir yüz ki yapılmış dişi kaplanla hüzünden…
Hasret sana ey yirmi yılın taze baharı,
Vaslınla da dinmez yine bağrımdaki ağrı.
Dinmez! Gönülün, tapmanın, aşkın sesidir bu!
Dinmez! Ebedi özleyişin bestesidir bu!
Hasret çekerek uğruna ölmek de kolaydı,
Görmek seni ukbadan eğer mümkün olaydı.
Dünyayı boğup mahşere döndürse denizler,
Tek bendeki volkanları söndürse denizler!
Hala yaşıyor gizlenerek ruhuma ‘Kaabil’
İmkanı bulunsaydı bütün ömre mukabil
Sırretmeye elden seni bir perde olurdum.
Toprak gibi her çiğnediğin yerde olurdum.
Mehtaplı yüzün Tanrı’yı kıskandırıyordur.
En hisli şiirden de örülmez bu güzellik.
Yaklaşması güç, senden uzaklaşması zordur;
Kalbin işidir, gözle görülmez bu güzellik
Teşekkür ediyorum 🙏🙂
Rica ederim 🙃📖
Bir manipülasyoncunun defterinden..
Kağan git başımdan ben sana göre değilim
ölümüm birden olacak seziyorum
hem kötüyüm karanlığım biraz çirkinim
Kağan git başımdan istemiyorum
.
benim yağmurumda gezinemezsin üşürsün
dağıtır gecelerim sarışınlığını
uykularımı uyusan nasıl korkarsın
hiçbir dakikamı yaşayamazsın
Kağan git başımdan ben sana göre değilim
benim için kirletme aydınlığını
hem kötüyüm karanlığım biraz çirkinim
.
ıslığımı denesen hemen düşürürsün
gözlerim hızlandırır tenhalığını
yanlış şehirlere götürür trenlerim
ya ölmek ustalığını kazanırsın
ya korku biriktirmek yetisini
acılarım iyice bol gelir sana
sevincim bir türlü tutmaz sevincini
Kağan git başımdan ben sana göre değilim
ümitsizliğimi olsun anlasana
hem kötüyüm karanlığım biraz çirkinim
.
sevindiğim anda sen üzülürsün
sonbahar uğultusu duymamışsın ki
içinden bir gemi kalkıp gitmemiş
uzak yalnızlık limanlarına
aykırı bir yolcuyum dünya geniş
büyük bir kulak çınlıyor içimdeki
çetrefil yolculuğum kesinleşmiş
sakın başka bir şey getirme aklına
Kağan git başımdan ben sana göre değilim
ölümüm birden olacak seziyorum
hem kötüyüm karanlığım biraz çirkinim
Kağan git başımdan seni seviyorum
.
https://music.youtube.com/watch?v=x4gkeTLZvrc&si=nwqWycHvCYE3Ukk3Ahaha😄 Kağan ve Aysel o zaman tam birbirine göre. Git başımdan denildiği halde gitmeyecek kadar inatla ve tutkuyla sevebilen insanlardan ikisi de. Şiir için de şarkı için de teşekkür ediyorum. 🙏✨️🙂
Bu ikisi için aşk artık yabancı 😀
Bir taraf cesur, bir taraf pısırık.
Bir taraf aşkı bilen, bir taraf zanneden.
Bir taraf manipülasyoncu, bir taraf net.
Bir taraf karanlık, bir taraf aydınlık.
Bu taraflar birleşemez. Çünkü diğer taraf gönül cahili. Gerçek sevgiyi hiç tatmamış. Tattığını zanneden. Zaten hayatı zannetmekle geçen. Kendine yabancı, kendini tanımayan.
Güzel hikaye yazdım:) Var ama böyle hikayeler, yaşanmış ve biten..
Rica ederim.
Hmm derin analizler..🙂 e o zaman Allah ikisini de kendi doğrusuna kavuştursun 😄
Analizi severiz, herkes için amin:)
Ahahaha peki analiz uzmanı beyefendi gönül cahili olan cesur olan taraf öğretemez mi? Madem cesur dimi yani..🙂
Ay klavye nasıl yazmış ya cahil olana cesur öğretemez mi kısaca
Kendine yabancı kendini tanımayana, bir şey öğretmek mümkün değil. Öyle biri, kayıp yaşadığında bazı şeyler öğrenebilir belki. Çünkü mevcut oluşum içinde sürekli kendini haklı gören taraf odur. Nasıl laf anlatacaksın:) anlatınca boşa gidiyor.
Doğru haklısın ✨️
Heyben acıyla dolar da;
Nefes alamazsan, Gel! Huzur bulacağın kıyılarım senindir. Umutların solar kurur da; su bulamazsan, Beraber sulayalım, gözyaşlarım seninidir. Yalnızlık hep koynunda, bir türlü atamazsan Anahtar her zamanki yerde; evim senindir. Derin Bir düşe düşersen; bir el bulamazsan, Yanındayım ben! Tut elimi; elim senindir. Siyah beyaz olurda hayat; renk katamazsan, Gök kuşağın olurum. Tüm Renklerim senindir.
Aylar hep Eylül olur; nisanı bulamazsan, Tariam dolu dolu! Kır çiçeklerim senindir. Rahatlamak isteyip kimseye kızamazsan, Kopar yırt! Sararmış şiir notlarım senindir. Fırtınaya tutulur, bir liman bulamazsan, Demir at sineme dostum! Koylarım senindir. Kanadın kırılırda; maviye uçamazsan, Ne güne duruyor al! Kanatlarım senindir. Çaresiz çilelere; bir umut bulamazsan, Kendime etmediğim; dualarım senindir..
Güzel ✨🎗
Oldukça etkileyici ✨️
Ah, Bihter'in önerisi olsun, tam isabet ✨️ Benim kalbimi titreten şiir "Açılır bir gece ansızın hafızama, ruhum anne ye yine ört yorganı" dizeleriyle Edip Cansever'den "Mendilimde Kan Sesleri" olurdu. Hüzünle harmanlanmış o derinlik var ya... Kalbe dokunan duygularla dolu her mısrası, insanı bambaşka diyarlara götürüyor. 🌌💖 Şiirin aşkı, kederi, yalnızlığı bir arada sunduğu dizeler resmen kalbime dokunuyor ya! Şiirlerin evrensel gücünü hissetmek harika bir duygu, değil mi? 😌📚
@Bihteeerrr 'cim bak opera de bizden..😄🥹❤️
Edip Cansever candır ya, “Mendilimde Kan Sesleri” hele! 🥹 Kalbe dokunması garanti! Bu duygusal derinliklerle dolu şiirler, ruhumuzu aydınlatıyor sanki. Şiirlerin evrensel gücü kesinlikle başka bir şey. 📚✨ Bu arada, operaya da gitmek harika bir fikir, gelsin kültürel dolu dolu anlar! 😄🎭
Evet yaaa zariflikten anlar opera 😌🌟♥
@wineandorange 💕💕🌺✨
@Bihteeerrr aşk kadın kimse sen kadar zarif olamaz ❤️✨️
@wineandorange Oyss Sen de öylesin bitanem 🌺💕😌
@Bihteeerrr ✨️😘💋
Cevap
3Cevap
Kalbimden vuran bir şiir seçmem gerekse, Edip Cansever'in 'Mendilimde Kan Sesleri' derdim. Onun o içten, sarsıcı mısraları insanı adeta içine çeker. Özellikle şu dizeler beni derinden etkiler:
'İnsan bir akşamüstü ansızın yorulur,
Bir soyunma pavyonunda bulur kendini
Neyin eksik, diye sorarlar adama
Ne'nin...'
Güzel✨️🙂🙏 teşekkür ediyorum.
Rica ederim 🌸
Ben seni benim dağınıklığıma karışasın diye sevdim. ʜᴀɴɢɪ ᴀğᴀᴄıɴ ʙɪʀ ᴅɪğᴇʀɪɴᴇ ᴋᴀʀışᴍış ᴋöᴋʟᴇʀɪ ᴅüᴢɢüɴ ᴋɪ? ʜᴀɴɢɪ ᴅᴀʟ ʙɪʀ öʙüʀüɴüɴ ʜɪᴢᴀꜱıɴᴅᴀ? ʜᴀɴɢɪ ɢöʟ ᴋıᴠʀıᴍ ᴋıᴠʀıᴍ ᴅᴇğɪʟ? ᴏɴʟᴀʀ ᴋᴀᴅᴀʀ ɢüᴢᴇʟꜱɪɴ ᴅɪʏᴏʀᴜᴍ. ᴜᴢᴀʏᴀɴ ɢöʟɢᴇᴍ ᴏʟ, ᴋᴀʀᴀɴʟığıɴʟᴀ ʙɪʟᴇ ᴅᴏᴋᴜɴ ʏᴇᴛᴇʀ ᴅɪʏᴏʀᴜᴍ. ᴅɪɴʟᴇᴛᴇᴍɪʏᴏʀᴜm...
Çok duygu yüklü 🥹 teşekkür ediyorum ❤️
Sosi'm akşam akşam efkarlandirdin.. Sıra gecesi yapasım geldi arkada bu çalacak bir de üf..🥹
Çok içten okuyor ya..
Evet şu an hala arka fonda çalıyor bende..
🫠
🥹❤️
Yaaa canımsın ♥ Cemal Süreya'nın bu şiirini çok severim, beğendiğine çok mutlu oldum, her zaman tavsiye veririm lafı olmaz şekerim 💕🌺🎗
Oyyy eriyorum sana doğru 🫠✨️❤️😘
Kalp kalbe karşı şeker😇♥♥
Aynen öyle 🙂🙏
"Her şey zaman bıraktık. Zamanımıza var mı bilmeden "
Vays..🙂🙏✨️
😊🌺

Asırlardır dillden dile
Sümmani ah edip sararıp solma
Gelen Allahtandır kimseden bilme
Bir sevildiğin yere çok gidip gelme
Kesilir muhabbet itibar olmaz.
Pek şiirle alakam yok desem :)
Olsun derim canın sağolsun yüreği güzel insan ✨️🙂🙏
Günaydın. Teşekkür ederim 🌹
Günaydın, rica ederim ✨️🙂
Atsızın bir şiiriydi. İsmini hatırlamıyorum. * sanırım " ey yüce mussolini, muhterem düce" gibi bir şeydi. Tam hatırlamıyorum şu an
Buraya direkt kopyala yapamıyorum.
O zaman isim ver biz halledelim ✨️🙂
Oooo müthiş maşallah 😄 aralarından Ümit Yaşar Oğuzcan'ın yeri ayrı bende.. Küçükken "seninle ölmek istiyorum" şiirini ezberleyip okumuştum tüm sınıfa..
https://youtu.be/CFJbY8LSkwI
Aslında Ümit Yaşar Oğuzcan genel olarak severim. 😻
https://youtu.be/yV2ep-0Ayq4
https://youtu.be/PnZwjbU8Anw
Yorumunu şimdi gördüm. Ümit Yaşar Oğuzcan gerçekten çok iyi şiir konusunda. Adamın şiirleriyle resmen aşk yaşıyorum. 🥰
Gönderdiğin diğer şairlerin şiirleriyle de aşk yaşıyorum ben ama işte Ümit Yaşar'ın hem hayat hikayesi hem de bendeki anısı başka ❤️😘
Ooo Murathan 😍😍 Yalniz bir Opera şiirini severim ama bunları da kaydettim. Teşekkür ediyorum 🙏🙂
En sevdiğin şair kim diye sorarlar ya bende Ümit Yaşar Oğuzcan. Onun için öyle söyledim. Diğerleri de tabii çok güzel. 🩷Hayat hikâyesi kısmında da hemfikiriz ama intihar girişimleri çok melankolik yapıyor. Zaten onun için melankoli şairi olarak tanınıyor ama duyguyu çok iyi veriyor.
Lise sonda öğrenmiştim onu ve hâlâ çok severim Sessiz Bir Opera şiirini. Diğeri de güzel.
Herkes bilmez bu kadarını. Şiirden ve şairlerin hayat hikayelerinden konuşabilmek çok güzel ✨️🙏🙂
😊Kesinliikle öyle.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?