Orville dizisindeki sentezleyiciler ve paraya ihtiyaç kalmamış olması ütopyası?

Dizi ve filmlerde her zaman paranın çok da revaçta olmadığı ütopyası işlenir. Para yerine zekanın zenginlik sayıldığı bir gelecek... Bence herkes zeki olamayacağı için o da bir eşitsizlik yaratır. Bana kalırsa ahlaki değerler, merak, öğrenme isteği ve azmi, geniş bir kültüre sahip olmak gibi kendi yönetebileceğimiz, herkesin öz iradesiyle sahip olabileceği değerlerin para yerine geçmesi ve insana saygınlık kazandırması daha adil olur.

Orville dizisinde de eşya ve yiyecek sentezleyiciler (3D printer) sayesinde paraya ihtiyaç kalmamış ve insanlar her istedikleri şeye anında sahip olabiliyorlar. Ama kimse ihtiyacından fazlasına da sahip olmak istemiyor. Çünkü zaten istediğin zaman sahip olabilirsin. Yani biraz heyecanı kaçmış anlayacağınız. 😅

Bana kalırsa sentezleyiciler paraya ihtiyacı tamamen ortadan kaldırmaz. Çünkü bu sentezleyicinin deposuna hammadde koyulması gerekmiyor mu? Peki ya enerji nereden geliyor? Eğer sentezleyiciler paraya ihtiyacı ortadan kaldıracak olsa, bizim şu an zaten paraya ihtiyacımız olmazdı. 3D printer zaten icat edildi. Tabi 3D printer ile karmaşık bir şey inşa etmek istiyorsan onu yapabilecek bilgiye sahip insan gücünün de olması gerekiyor. Bu da ya sen kendin öğreneceksin ya da birilerine para ya da emeğinin karşılığını vererek hizmet alacaksın anlamına geliyor. Eğer kendin öğreneceksen eğitimin için yine para, zaman ve emek harcayacaksın demektir. Genelde öğrendiklerimizi de yeniden para kazanmak için kullanırız. Yani öğrenmenin amacı para kazanmak diyebiliriz. Bir şeyler öğrenirken merak duygumuz tavan yapar, o yüzden saatlerce Instagram'da video izliyor insanlar, merak duyguları aktif kalıyor. Ama bu öğrenme sonucunda ne para kazanabilirler ne de kültürünebilirler, öğrenmenin en verimsiz yöntemi olsa gerek.. Paranın ortadan kalkmasına yardımcı olan farklı dinamikler de varsa buyrun yorumlara...

Orville dizisindeki sentezleyiciler ve paraya ihtiyaç kalmamış olması ütopyası?
Cevapla