Genel görelilik teorisi (kısaca genel görelilik), 1915'te Albert Einstein tarafından yayımlanan, kütleçekimin geometrik teorisidir ve modern fizikte kütle çekiminin güncel açıklamasıdır. Genel görelilik, özel göreliliği ve Newton'un evrensel çekim yasasını genelleştirerek, yerçekimin uzay ve zamanın veya dört boyutlu uzayzamanın geometrik bir özelliği olarak birleşik bir tanımını sağlar. Özellikle uzayzaman eğriliğine maruz kalmış maddenin ve radyasyonun, enerjisi ve momentumuyla doğrudan ilişkilidir. Bu ilişki, kısmi bir diferansiyel denklemler sistemi olan Einstein alan denklemleriyle belirlenir.
Genel göreliliğin zamanın akışı, uzayın geometrisi, serbest düşme yapan cisimlerin hareketi, ışığın yayılımı gibi konulardaki öngörüleri, klasik fiziğin önermeleri ile belirgin farklılıklar gösterir. Kütleçekimsel zaman genişlemesi, kütleçekimsel merceklenme, ışığın kütleçekimsel kızıla kayması, kütleçekimsel zaman gecikmesi bu farklılıkların örnekleridir. Genel göreliliğin bugüne kadarki tüm önermeleri deney ve gözlemler ile doğrulanmıştır. Her ne kadar genel görelilik kütleçekimin tek göreli kuramı olmasa da, deneysel veri ile uyum sağlayan en basit teoridir. Buna rağmen, teorinin hala cevaplayamadığı sorular varlığını sürdürmektedir. Bunlara örnek olarak pioneer anomalisi, galaksilerin dönüş eğrisi ve genel görelilik ile kuantum mekaniğinin yasalarının hangi şekilde bağdaştırılarak, tamamlanmış kendi içinde tutarlı bir kuantum alan kuramı yaratılabileceğidir.
Genel görelilik kütle-zaman ilişkisini tanımlayan teori?
Hiçbir zaman bu bilgi kesindir gözüyle bakmamak lazim. Newton mekanigin on kosullarindan birisi zamanın bütün gözlemciler için aynı olmasıdır. Einstein Newton'un bu varsayimini terk etmiştir. Ona göre zaman bütün gözlemciler için farklıdır yani eş zamanlilik rölativdir. Uzayip kisalabilir. Hareketli sistemlerde hız arttıkça zaman daha fazla genişliyor yani daha yavaş geçiyor.
Her türlü enerjiyi kullanabiliriz ama biz ışık hızına ulasirsak bedenimiz sürtünmeye bagli paramparça olur. Bir elma cekirdeginin tamaminj enerjiye cevirirsek bütün Asya kitasini etkileyebilir
Eğer atomlarımızın içindeki tüm boş alanları yok etseydik her birimiz bir toz parçasına sığardık ve insan türünün tamamı bir şeker küpünün hacmine sığardı! Boş alanları atomları kullanmamız gerekiyor o zaman başarılı olabiliriz
İzafiyet Teorisi kitabını okumuştum ismi öyle miydi tam hatırlamıyorum ama keşke onun kadar zeki olabilseydim ya. Acaba hala hayatta olsaydı neler değişirdi dünyada..
Bence gidenlere değilde Kalan ve onların bıraktığı bilgileri saklayan kullanan insanlıktan gizleyenlere kızmamız gerekiyor. Fakat gerçekten hiç bir şey bilmiyoruz
popiş yazmadım ki Got yazdım Game of Thrones ambleminde de kara delik var daha doğrusu onun bir capsi vardı kara delik koyup 144 p kalite yazmışlardı Got amblemine de 1080 p yazmışlardı o geldi aklıma
Açıp baktım fakat söylediğin ve zannettiğin ile alakasını anlayamadım. Kendini olaya verememişsin fotoğrafa bakarken aklından ne geçiyordu gerçekten çok tuhaf🤦♂️
Boş ver benim kötü bir niyetim yoktu ben söylemek istediğimi anladım. 😂 Yazı çok uzundu orayı okumadım açıkçası ama kara delik olduğunu elbette biliyorum görseldekinin
Kötü niyetin olmadığını sen söyleyince anladım. Evet üşengeçlik🤦♂️😂 Yahu madem biliyorsun ne diye ortamı geriyorsun Gerildiğim için senin yüzünden benim zamanım yavaş akmaya başladı Şimdi bunun suçlusu kim?🤔😂
En İyi Cevaplar