
Okuduğum kitapta geçiyor bu söz Omnium principia parva sunt/Cicero
- Zira Lao Tzu bile ne demiş: ' En uzun yolculuklar bile , küçük bir adımla başlar.'

Okuduğum kitapta geçiyor bu söz Omnium principia parva sunt/Cicero
"Her Şeyin Başlangıcı Küçüktür: Cicero'nun Haklılığı"
Cicero'nun ünlü sözü, "Omnia initia parva sunt" (Her şeyin başlangıcı küçüktür), hayatın ve başarıların temelinde yatan evrensel bir gerçeği yansıtır. Bu kısa ancak derin ifade, yaşamın ve büyük başarıların küçük adımlarla başladığını, her büyük girişimin temelinin küçük çabalarla atıldığını ifade eder.
Her şeyin bir başlangıcı vardır, ancak bu başlangıçlar genellikle gözden kaçar. Küçük bir fikir, bir adım, bir çaba, büyük başarıların öncüsü olabilir. Büyük bir ağacın kökleri, küçük bir tohumdan çıkar ve bir koca aile, iki küçük bireyin bir araya gelmesiyle başlar. Cicero'nun bu sözü, bir şeyin devasa bir sonuca ulaşabilmesi için ilk adımın her zaman küçük olduğunu vurgular.
Bu ifade, hayatın her alanında geçerlidir. Bir öğrencinin başarıya giden yolu, küçük ve sürekli çabalarla döşenir. Her gün yapılan küçük çalışmalar, zaman içinde büyük bir bilgi ve yetenek birikimine dönüşebilir. İş dünyasında başarı, küçük bir girişimcilik adımıyla başlar ve zaman içinde büyüyerek daha büyük bir başarı hikayesine evrilir.
Sanatta, küçük bir tuval üzerine atılan ilk fırça darbesi, sonunda büyük bir resim veya heykelin yaratılmasının başlangıcı olabilir. Her bir kelimenin bir cümlenin temelini oluşturduğu bir kitap, yazarın küçük ama sürekli çabalarının bir birikimidir. Müzik, bir nota ve akorun bir araya gelmesiyle başlar ve zaman içinde muazzam bir orkestrasyon haline gelebilir.
Cicero'nun bu sözü aynı zamanda insan ilişkileri ve toplumsal değişim için de geçerlidir. Küçük bir iyilik, bir gülümseme, bir anlayış, büyük bir dostluğun veya toplumsal değişimin başlangıcı olabilir. Toplumların evrimi, bireylerin küçük çabalarının birleşimiyle şekillenir.
Ancak, bu söz aynı zamanda küçük başlangıçların değerini vurgular. Küçük olabilirler, ancak bir şeyin başlaması için büyük bir öneme sahiptirler. Bir hedefe ulaşmak için atılan ilk adım, genellikle en kritik ve önemli adımdır.
Sonuç olarak, Cicero'nun bu ifadesi, her şeyin başlangıcının küçük olduğunu ve büyük başarıların küçük çabalarla mümkün olduğunu hatırlatır. Her ne kadar bu küçük başlangıçlar ilk bakışta görünmez olsa da, zaman içinde birikir ve bir gün büyük bir sonuca dönüşebilirler. Bu nedenle, her büyük başarı, bir zamanlar küçük bir adımla başlamıştır ve her şeyin başlangıcının küçük olduğunu anlamak, hayatın anlamını ve başarıların değerini daha iyi kavramamıza yardımcı olabilir.
Günaydın Evet çok güzel bir söz.. yani iyi ya da kötü şeylerin başlangıcı her zaman küçük oluyor.. bazen belki de en iyi dostumuzu tanırken mesela ilk başta fazla samimi olmuyoruz ama gittikçe büyüyor dostluğumuz.. ya da aşk da öyledir ilk görüşte etkilenirsin sonra giderek kalbini derinden kaplar ☺️
Evet bunlar da güzel bakış açıları teşekkürler ☺️
☺️
Çok değer verdiğim birisi için aylar önce uçak ve otel rezervasyonu yapıldı. Daha sonra Kasım ayında aylar sonra yüz yüze görüştük. Önemli olan gerçekten niyet ederek bir adım atıp yolculuğa çıkmaktır.
Hatta diyorum ki, keşke imkân olsa da 1 ay öncesine geri gidebilsem. ☺️
Güzelmiş doğru bence de. Başlamak bitirmenin yarısıdır derler ya, onun gibi. Olay orada bitiyor zaten mesele küçüklüğü büyüklüğü değil sadece o adımı atabilmektir.
Teşekkürler alkış için 😀🫠
Cevap
9Cevap
Çok doğru bir söz. Basit ve önemsiz gördüğümüz her adım büyük değişimlerin tetikleyicisidir belki de.
Anı yaşamayı bilip en küçük şeylerden bile mutlu olabiliyorsan , zaten ucu sonsuz uzun bir yola çıkar..
Başlangıçlar önemlidir...
Çok güzel söz. Bunu yapmayan kendini sabote ediyor yapabileceğini de yapamıyor.
Çok ama çok doğru bi söz... İyiye de kötüye de giden her adım hep küçük oluyo...
🤗🤗🤗 benn bunu hayatımda da çokça tecrübe etmiş biriyim.. maaalef bu gerçek de değişmiyor... Sadece insanın kendini kandırması şurada devreye giriyor: insan iyi bi yolculuk için atacağı küçük bir adımı küçümser , benim bu adımıımdan ne olacak , o kadar iyi bi iş çıkmaz diye düşünürken; kötü ya da vicdanına sığmayacak bir yolculukta ise aman bundan ne olacak , bi kereden bi şey olmaz.. diyo... Ama maalesef bu insanın kendini ötelemesindwn başka bi şey değil... Her büyük (iyi yad kötü ) vuku hep küçük vukularla başlıyor... O yüzden en küçük köyü adım bizi korkutmalı , en küçük iyi adımda ümidimizi diri tutmalı...
Haklıdır. Herşeyin başlangıcı küçük oluyor gerçekten.
Evet, en büyük hatalar, günahlar da bundan bir şey olmazla başlar.
Temeli atılmadan bir gökdelen dikebilir misiniz? dikemezsiniz işte hayatın her noktası böyle ufak temeller ile başlar.
Sobayı yakarken hep karşımıza çıkan gerçek. Bir kıvılcım ateşe dönüşüp koskaca odunları kül ediyor.
Haklı tabiki de.
❤️
Doğru ve gerçekçi bir yaklaşım
O zmaan atıyoruz küçük bir adım
Dogru demis😎
Kesinlikle haklı.
Aynen öyle
Doğru
evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?