Roman okumak mı, psikoloji kitabı okumak mı insanı daha tecrübeli yapar?

Bir roman da insanı tecrübeli yapabilir. Fakat romanların amaçları da farklı olabiliyor. Yani karakterin çocukluğuna inmeden, içinde kopan fırtınaları, neden o fırtınaların koptuğunu analiz etmeden okuyucuya sunabilir.

Ama psikolojide direkt olarak kökeninden başlayarak o insanı analiz etmek var. Bence psikolojik anlamda kitaplar okumak, hatta akademik düzeyde kitaplar okumak insanı daha tecrübeli kılar.

Ama romanlar konusunda farklı görüşü olanlar varsa dinlemek isterim.

Roman okumak mı, psikoloji kitabı okumak mı insanı daha tecrübeli yapar?
Cevapla