Benziyor değil aynı bile denebilir.
Dinimiz, giynişimiz, yaşam biçimimiz her şeyimiz ama her şeyimiz benziyor.
Peki bunları ilk kim buldu Türkler mi Moğollardan kopyaladı yoksa Moğollar mı Türklerden kopyaladı?
Alfabemiz bile benziyor Moğol Alfabesi, Uygur Alfabesinden Türetilmiştir.
Dinimiz, giynişimiz, yaşam biçimimiz her şeyimiz ama her şeyimiz benziyor.
Peki bunları ilk kim buldu Türkler mi Moğollardan kopyaladı yoksa Moğollar mı Türklerden kopyaladı?
Alfabemiz bile benziyor Moğol Alfabesi, Uygur Alfabesinden Türetilmiştir.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Mogollar eski zamandan kalma türktür. Uygurlsr zamanında mogollar ile aralarında iletisim olmus ve uygurlar mogollara türkceyi ogretmiş yerlesik hayata gecmeyi ve daha bir cok seyi ogretmis Şu an farkli olabilir ama eski aliskanliklari hala devam ediyosa sebebi uygur turklerindendir
Kardeş sen moğolların Müslüman olduğunu mu zannediyorsun? 😅😅😅
Tengrizmden bahsediyorum
Öyle bir şey de yok :(
Oradan geliyoruz çünkü
Dinimizin nesi benziyo biz putperestmiyiz
Tengrizm
Neyse ne işte benzemiyor. Ayrıca dinlerini saçma buluyorum
Eski Türklerden bahsediyorum.
Şuanki kültürümüz Türk kültürü değil, birçoğu Arap, Yunan, Fars karışımı bir kültür.
Lahmacun, Kebab diye yediğin birçok yiyecek Türk değil Arap kökenlidir.
Arap olsun kardeşim güzelmi güzel yani
Onlar da senin dinini saçma buluyor.
Dinlerin hepsi saçmadır.
Sadece inanana mantıklıdır.
Gök tanrı inancı işte.. araştırmıştım yıllar önce ama gerçekten saçma yani. Bi hristiyana vs sorsanda saçma. Aşırı iğrenç gelenekler var
En azından 4 tane avrat yok.
Namus saçmalığı da yok.
İnsanların giyimine kuşamına karışmak da yok.
Güya Ruh çağırıp at etiyle onun bunun kanıyla bişeyler yapıp saçmalamak daha güzel sanırım. Ayrıca 4 avrat falan filan eskide kaldı ya da benim ortamımda yok
Laik olduğumuz için yok laik olmasaydık şu an Arabistan'ın, İran'ın durumu ortada.
İnsanlar artık dinlerden kurtulmaya başlıyor.
Bizene arabistandan irandan yani. Ben sonuca bakıyorum
Tengrizmi araştırdığına emin misin?
Tengrizmde doğaya saygı vardır insana saygı vardır.
Göktanrı sadece kötü insanları cehenneme atıyor.
Göktanrıya inanmak zorunda değilsin ya da iman etmek zorunda değilsin.
Eski Türklerde kadına saygı vardı, arap kültürü geldi o saygı da bitti, doğaya hayvanlara canlıya olan saygımız da bitti.
O barbarca şeyler Tengrizmde yoktur moğollarda vardır, Moğollar barbar bir kavimdir.
Sonuç ortada işte
İslamla yönetilen ülkeler fakirlik, açlık, barbarlık içinde.
Sonuç bu.
Türkiyede dindar kesim pek yok sadece inanılıyor onun dışında pek de dindar değiliz. Eğer dindar olsaydık sonuca bakamayacaktık bile. Örnekler çok
Çok iyi araştırmıştım hatta bu dine inanan biriyle kavga etmiştim hiç
Unutmam. Şahsen hiç inanasım gelmez deist olmayı tercih ederim sıcak bakamıyorum öyle saçmalıklara
Haklısın o konuda ne diyebilirim ki
Bence de saçma inanana mantıklı inanmayana saçma bu her din için geçerli. Şahsen ben hiçbir dine inanmadığım için tüm diler bana saçma gelir fakat inanana çok mantıklıdır * bildiğim kadarıyla barbarlıklar yoktur zaten eski Türk kavimleri barbar değillerdir.
İyi sohbetti, iyi günler.