Çok okuyan mı sizce kültür sahibidir yoksa gezip gören mi?

Çok okuyan mı sizce kültür sahibidir yoksa gezip gören mi?

1 – ‘Hiçbir şey zekayı seyahat etmek kadar geliştirmez.’
Emile Zola
2 – ‘Seyahat için yaptığın yatırım kendin için yaptığın en iyi yatırımdır.’
Matthew Karsten
3– ‘Uzaklara gittikten sonra tamamen değişmiş biri olarak dönmek gerçek bir mucize.’
Kate Douglas Wiggin
4 – ‘Gezgin bir yere varmak için değil, keşfetmek için seyahat eder.’
Goethe
5 – ‘Hayat bir kitaptır ve gezip görmeyenler hep aynı sayfayı okur.’
St. Agustine
6 – ‘Gezgin önüne ne çıkarsa onu görür, ama turist neyi görmek istiyorsa onu.’
G. K. Chesterton
7 – ‘Senede bir defa daha önce hiç görmediğin bir yere git.’
Dalai Lama
8 – ‘Her şey kötüye gittiğinde kendine bir tatil ısmarla.’
Betty Williams
9– ‘Kıyıyı gözden kaybetmeye cesaret etmedikçe insan, yeni okyanuslar keşfedemez.’
Andre Gide
10 – ‘Turistler nereye gittiklerini, gezginler nereye gideceklerini bilemezler.’
Paul Theroux
11– ‘Seyahatin önündeki tek engel kapının eşiğidir.’
Bosna Atasözü
12 – ‘Para harcayarak sizi zengin yapacak tek şey seyahat etmektir.’
Anonim
13 – ‘Ne kadar uzağa gidersem kendime o kadar çok yakınlaşıyorum.’
Andrew McCarthy
14 – ‘Yaşa, seyahat et, maceraya atıl, şükret ve asla pişman olma.’
Jack Kerouac
15 – ‘En uzun yolculuklar bile tek bir adımla başlar.’
Laozi
16– ‘Bilmediğin bir yola gitmek bilmediğin bir yönünü keşfetmektir.’
Martin Buber
17- ‘Seyahat insanı alçak gönüllü yapar. Size dünyada ne kadar küçük bir yer işgal ettiğinizi görmenizi sağlar.’
Gustave Flaubert
(Floransa da 18. YY oyma kapı İtalya.)
Aynur Doğan
Zekasıyla yaşadıklarından doğru sonuçları çıkarabilenlerdir.
Tek başına bilgi ve tecrübe yüklenmek kafi değil. Bunları iyi analiz edecek, doğru sonuçlar çıkaracak işlemci ve yazılım gerekir. Yani beyin ve zeka.
İkisi bir yürütülmeli tarihi anlamını bilmeden gezilen yerlerde tam anlamıyla o zevki yaşayamayabiliriz aynı zamanda gidip görmeden kitaplardan çok fazla okunan bir yerin atmosferini coğrafyasını bilmeden orası hakkında yorum yapmak, bilgi vermek de doğru değildir.
Bence çok okuyan, eğer bir şeyi unutursan kitaptan o kısmı okuyarak tekrar hatırlayabilir sin ya da gittiğin yerde gördüğün bir şeyi birine inandıramazsan kitaptan açıp gösterirsin... Kitap somut bir kanıttır benim için (hem de daha düşük maliyet 🤭)
Cevap
9Cevap
Çok araştıran kültür sahibidir
O kişilikte karakterde biter
Okuyan Başaran Kişi
Bilgili Görgülü
Anlayan
Ve Öğreten Olur
Okuyanlar Kazananlar Kendi İşinin Patronu Olur
Ailesine Rahat Bakar
İlerde Para Durumu Sorunu Çekmez
Sigortası Staşı Herşeyi ayrı Okuyanlar Yatırılır
Ben Hem İş Kadını hemde Öğenmiş Bilgili Ve Öğreten Olacağım Kesin Bilmek Ve Bildirmek Doğru Yolu GÖztermek Yardım Etmek Gibisi Yok
Cok gezmek , çok okumak da artık yeterli gelmiyor kültürlü demek için. ne oluyor nereleri geziyor ve bunlar hayatına yansıyor mu bunlar daha mühim. Herkes biliyor, bakarsanız herkes kültürlü.
Gezip gören ya insanlar tecrübe ettikleri şeyleri kolay kolay unutmazlar çünkü, okuyunca beyim bir süre sonra illaki unutuyor
Gezip görmek deneyimdir. Okuduğu uçuyor birçok insanın.
kitap okuyan kişi daha çok bilgili olurda gezip göreni bilmiyorum eşit işte ikiside
Çok okuyan değil de okuduğunu anlayan bence
Gezmek daha fazla vakit gerektirir. Okumak daha kısa ve kolaydır. O yüzden okuyarak daha fazla şey bilme imkanın var.
Aziz sancarinn dediği gibi " ne çok gezen bilir, ne çok okuyan herşeyi cahil bilir, o herşeyi bilir"
Bence okuyan. Çünkü gezerek tarihi öğrenemezsin. Sadece görürsün.
Bence zekasını kullanan
Cahiller, çünkü her şeyi biliyorlar. 😜🤣
Çok okuyan tabii ki
İkisi de
okuyan
Gezen
Karma
Çok gezen
Gitmediğin yer senin değildir
Belirsiz 🤨 İntegral
her ikiside
gezip gören bence
ikisi de
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?