Gerçi derslerden pek zaman kalmıyor ama teknik falan bilen varsa göstersin özellikle gölgeleme yapmakta zorlanıyorum. İnsan çizimi vs normalde çizmediğim için yeni yeni başladım ilerlemeye çalışıyorum. Bu en son ve detaylı çizimim normalde gölgeleme de kötü olduğum için fazla kullanmam. Bu da en sonuncu çizdiğim.
Cizimlerin guzelmis sen de bana soyler misin ben nasil gelistirebilirim :) benimde henuz baslangic seviyelerinde bu cizimleri bakarak cizebilirim yani benzetirim ama kafadan cizemiyorum insanda orantiyi ben de saglayamiyorum anatomi, teknik ve golgeleme icin youtube, udemy, vimeo (boyleydi galiba) gibi platformlardan egitim alabilirsin ben oralardan calisacagim dijital ve karakalemde birlikte ilerlemek istiyorum 2d artistlik uzerine gelismek istiyorum ben de dijital zor olur demissin fakat sen Şu an karakalemde cizebiliyorsun alisman cok uzun surmez diye dusumuyorum, gormeden cizim yapamiyorum diyorsan ipad pro, air tabletlerinden ve kalem alip procreate programini ogrendikten sonra cok guzel cizimler cikartabilirsin o kadar param yok dersen ilerde mutlaka al cidden cok guzel cizimler yapiliyor.
Demek ki hayvan anatomisinden daha iyi anliyorsun, dedigim gibi youtube, udemy, vimeo gibi atformlardan egitim alip gelistirmek istedigin alanlarda da gelisebilirsin (ingilizcen varsa daha iyi kurslarda bulabilirsin ucretsizde ogrenebilirsin daha cok kaynaga ulasabilirsin) sen benden ondesin :) dijital cizimide iyi yaparsin herhalde, ben de kendimi gelistirip 2d artistlik alaninda isler yapmak istiyorum cok eglenceli bir iş 😅
Teknik ogrenmek onemli bu alanda ve bol bol calismak, insan ciziminde teknik sart bir kere bakarak teknile cizdim tekniksiz ole cizemezdim yani 😂😂 cizemiyorum zaten
Ben daha detaylı çizmeye çalışıyorum mesela bazıları bi kaç saatte çok güzel çizimler yapıyor, resimdeki insanın tıpatıp aynısı bende öyle çizmeye çalışıyorum ama insanda oran orantıyı sağlamak zor geliyor bana.
Resime düz çizgi atarak başlanır dostum sonrasında perspektif oran orantı birim ölçüsü obje çizimi kutu çizimi tors model figür iç-dış mekan ve en sonda imgesel şeklinde devam eden bir süreç ciddi anlamda profesyonel olarak geliştirmek istiyorsan teknik öğrenmek zorundasın tonlama yapmak çok ileri aşamalarda gerekli önce çizgilerini oluşturmalısın
Youtube, udemy, videmy gibi platformlardan egitim alabilirsin ingilizcen varsa daha cok kaynaga erisebilir daha iyi ogrenebilirsin insan cizimleri yapmak istiyorsan anatomi ve oran orantiyi ogrenebilirsin yaptikcada gelisirsin
evet bilgisayardan.. Adobe un çizim programları var Pixelsiz vektörel vb çizimler. https://opensea.io/explore-collections bak buradaki çizimler fikir verebilir. gözüne en dandik gelenler bile lisanslanıp satılabiliyor NFT coinle.. Cem yılmaz milyonlar kazandı bu şekilde
Senin soyledigin cizimler pixel cizimlerden bahsediyorsun sanirim sacma sapan cizimler var ne diye aliniyor anlamis degilim unluler satinca alinoyor iste, normal cizim icin cizim tableti almasi lazim aslinda asiri pahali degiller 600tl ye falanda var yani grafik tabletler pahali baslangic icin cizim tableti yeter herhalde