Yarın Eurovision başlıyor. Bu vesileyle artık katılmıyor olsak da Türkiye Eurovision Tarihini beraber hatırlayalım istedim! Şebnem Paker'in Dinle'sinden... Mor ve Ötesi'nin Deli'sine... Şüphesiz pek çok keyifli parça ile ülkemizi temsil ettiler.
Seçim yapmak zor olsa da Kayahan- Gözlerinin Hapsindeyim benim favori Türkçe Eurovision şarkım oldu. Alexander Rybak - Fairytale ise sanırım Eurovision parçaları arasından en çok dinlediğim (maruz kaldığım?) parça oldu.
Sizin favoriniz ne? Bu yıl için bir favoriniz var mı? Sizce katılsaydık hangi şarkı ile kim temsil etmeliyrdi bizi? (Edis- Martılar? :D)
“ Sahneye geleneksel Tatar giysileriyle çıkan Cemile'nin 1944 isimli şarkısı, Sovyetler Birliği lideri Joseph Stalin'in 240 bin Tatar'ı Orta Asya'ya sürmesini anlatıyor. Stalin, Mayıs 1944'te Türk asıllı nüfusu Nazilerle işbirliği yapmakla suçlamış ve binlerce insanı doğu bölgelerine sürmüştü.”