Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'yi tanıtması için reklam yüzü olarak Nusret'i seçmiş.Vatandaşın birinin tepkisi bu :))
Peki siz ne düşünüyorsunuz?
Eskiden Türkiye denildiğinde, kaliteli Türkçe kullanan, giyimi kuşamı ile usturuplu, asla lakayık olmayan ve edepli tavırlarıyla bilinen sanatçılar akla gelirdi. Sezen Aksu, Barış Manço gibi mesela. Ediz Hun dahi, aslen Türk olmamasına rağmen birçok insandan çok daha Türktür ve zamanında bir röportajda eğitimini bir an önce tamamlayıp Türkiye'ye hemen dönmesi sonucunda ne kadar mutlu olduğunu dillendiriyor o nahif, kaliteli Türkçesi ile. Türkçe anlamında parmakla gösterilen, botanik bitkilerin Türkiye'ye ilk getirilmesine de ön ayak olmuş biridir kendisi. Sanatçı, eğitimci meziyetlerinin yanı sıra.
Zira öte yandan, her bir şarkısında türlü dersler çıkartılabilir, bilim aşığı, birçok dili ana dili gibi kullanıp Türkiye'yi her yerde hakkıyla temsil edip, üzerine bir de, gelebilecek her türlü çirkin saldırıyı da harika kişiliği ve donanımıyla bertarafa edebilen Barış Manço gibi bir değerimiz var tarihimizde. İnsanlar bizleri o sanatçı ve karakterle tanıyordu, '' Türkler ne kadar da donanımlı '' gerçeğini son derece kaliteli bir şekilde yansıtıyorduk.
Öte yandan, Anadolu Rock'ın en kaliteli temsilcisini görünce, 1970'lerde, bugün dahi harika parçalar olarak dinlenebilen onca sanatçımız olduğunu da unutmayalım. Bugünün enteresan (!) yapılıştaki elektronik müziklerinin, üzerinde oynama yapılıp düzeltilen seslerin yanı sıra, düşününsene Anadolu'dan bir müzisyen çıkıyor ve tüm dünyada emsalsil olabilecek kendi kültürümüzü de yansıtan müzikler yapacak. Böyle tanınıyorduk biz, onlardan bir başkası da elbette Erkin Koray'dır.
Kültür ve Turizm bakanlığının reklam yüzü olarak Nusret'i seçmesini nasıl buldunuz?
İşin açıkçası ağır konuşacağım olmayacak. O adamı nedense hiç sevemedim ve ısınamadım. Şimdi reklam yüzümü olmuş.. Neyse ayakta alkışlıyorum bakanımızı😃
Ben mi farklıyım yoksa insanlar mı bilmedim.. Oldum olası ne sunumuna, ne tipine ısınamadım.. Erkin Korayımız, Barış Mançomuz, Cem Karacamız daha elit duruyor bu bir gerçek. Ancak hayatın bir gerçeği daha varki dünya değişmekte. Global dünya düzeninde insanlar saçmalıklara önem vermeye başlamış olup, klasik anlayıştan uzaklaşmakta. Farklı coğrafyalardan bir çok insan tanıdım. Maalesefki dünya gerçekten değişmekte ve Nusretin hareketleri sunumu dünya da büyük bir ilgi görmekte.. Türk kültürünü tanıtmaya da bir rol model olmasa da bu dünya düzeninde ülkemizi temsil etmesine şaşmamalı.. Maalesef ki artık insalar günümüzde böyle şeylere tav olmakta..
Bugünün sanırım popüler kültürü ne istiyorsa, o istediklerini verenler yürüyor gidiyor. O yol helâl mi, usturuplu mu, milletine ve ırkına yakışık alıyor mu gibi kriterler göz ardı edilip, tamamen ilgi görecek hâllere bürünüyor insanlar. Çünkü tek amaç "para".
Ben de sevemedim, ilk başlarda fena değildi, "iyi, bizi tanıtacak" dedik, sonra et tokatlayan bir absürd varlığa dönüştü. Kötü biri olduğunu sanmıyorum yine de ama sebebiyet verdiklerini hayal dahi edemiyordur. Düşünsenize, bir yabancı bunu görüp "vay be Türkler de ne oynakmış" deme ihtimali yok mu? Var maalesef...
Bende çok "Nusret"i tutmam... Bana itici geliyor... Fakat mesele Türkiye'nin reklam yüzü olarak değerlendirdiğimiz zaman, günümüz dünyasında değerler değişti, anlayışlar değişti... Adamın namı-şöhreti, uluslararası boyutlara ulaşmış... Bu arada başka bir seçenek yok ise olabilir...
Valla seçenek hususuna katılıyorum abi. Daha düzgün bir örnek olabilir miydi diye düşünüp durdum. Zaten mukayese ettiğim kıymetli kişilerin tırnağı olamaz bugünküler.