Ünlü yazar ve şairlerin kitap ithaflarını okurken bu soruyu size sormak istedim. Yazdığınız ilk kitabı kime ya da neye ithaf ederdiniz?
Aleksandar Hemon, “Hayatlarımın Kitabı” adlı eserini, henüz bir yaşında beyin tümörü yüzünden hayatını kaybeden kızına ithaf ediyor:William Faulkner, “Kurtar Halkımı Musa” adlı meşhur kitabını, çok sevdiği dadısı Caroline Barr’a ithaf etmiş: Saint-Exupéry , hepimizin çok sevdiği “Küçük Prens”ini hem en yakın dostu hem de ustası olan Léon Werth‘e adamış. Werth, bu kitabın varlığından ve kendisine ithaf edildiğinden, ancak Exupéry öldükten sonra haberdar olmuş ne yazık ki: Bonus olarak; “İkizler Burcu”na ithaf edilen bir kitap :)) Franco Ferrucci / Tanrı’nın Ağzından Evrenin Hikayesi
Bir yazar olsaydınız, yazdığınız ilk kitabı kime veya neye ithaf ederdiniz?
"Genç nesille" ithaf etmek isterdim... Kendi gözlemlerimi, hayat tecrübemi, hayatın manasını, ömür sermayesinin dikkatli kullanılması,... ile alakalı belki bir uyarı, belki bir fener, belki bu yolda bir gayret olabilecek bir kitap...
Okuduğum kitapların, tuttuğum notları dahi çocuklarıma miras olarak görüyorken sanırım bir yazar olsaydım da yazdığım kitabı kendi çocuklarıma ithaf ederdim :)