Benim için öyle. En sevdiğim kitap ismi ve kapağı Tolstoy'un Tanrı Her Şeyi Bilir kitabı. Ismi ve kapak görseli çok dikkat çekici. Ayrıca İş Bankası Yayınları'nın Hasan Ali Yücel klasiklerinin sadeligini de beğeniyorum. Genellikle bu yayin evinden alıyorum. Size en sevdiğim kitap okuma müziğimi de paylaşayım https://youtu.be/0bjB-IWEYI0
Bir kitabı okumada, kitap ismi ve kapağı sizin için bir etken mi?
İsme ve kapağa değil de genelde yayınevine bakarak seçim yapıyorum. Benim için önemli olan kitabın içinde ne yazdığıdır. Yoksa İletişim Yayınları'nın kapak tasarımları İş Bankası Yayınları'nınkine göre daha güzel görünüyor. Ama İş Bankası Yayınları'ndan baskısı olan bir kitabın İletişim Yayınları baskısını almam. Çünkü İş Bankası Yayınları'nın kitapları hem daha hesaplı hem de çeviriler gayet iyi. Zaten içeriğini sevmediğim bir kitabı da ismi veya kapağı güzelmiş diye almam.
Sadece bu önemli olsa neyse. Kenarları hafif yıpranmış ya da en iyi ihtimalle daha önce biri okumuş olsa bile o kitabı okuyamıyorum. Bu arada soruyu kitap okurken gördüm🙂