Fikri pekiştirmek için bir sözünü daha paylaşayım.
''Çocuklarıma bırakacağım en büyük miras hiç var olmayacak olmalarıdır.''
Sanki doğmadan önce ve öldükten sonraki dönem kutsal bir süreçmiş de buna ara verip hayata geldiğimiz zaman boşmuş gibi.
Yazdığım görüş de bayağı karmaşık oldu.
Yani "Dünya hayatı boş bir oyun ve oyalanmadan ibarettir"cümlesi geldi benim aklıma
Keşke soru detayına siz de ne düşündüğünüzü yazsaydınız
Schopenhauer'in kötümser (pesimist) bir kişidir. Fikrimce bu sözle anlatmak istediği; hiç varolmamış olmak, var olmaktan daha iyidir.
Fikri pekiştirmek için bir sözünü daha paylaşayım.
''Çocuklarıma bırakacağım en büyük miras hiç var olmayacak olmalarıdır.''
Bu yazdıklarımı soru güncellemesine de ekliyorum.
Çocuklarıma en büyük mirasım hiç varolmayacak olmalarıdır. İnsanlar böyle cümleleri nerden düşünüp kuruyorlar ya ben aptal mıyım diyeceğim geliyor.
Ben optimistik sayılırım sanırım o sebeple pek anlayamamışım
Demek ki adam hayata bitse de gitsek diye bakıyormuş aslında ben de bir ara hayırlısıyla bir ölseydik demişliğim var ama..
Dışardan çok derin sözler gibi görünse de ici bos sözler.
Neden boş bir söz olduğunu düşünüyorsunuz?
İnsanların ve hatta tüm canlıların hayatının bir anlamı olduğunu düşünüyorum. Bir amaç doğrultusunda evriliyoruz fakat bu amacı bulamadım.
Bence Schopenhauer'in bu sözü söylemesindeki sebeplerden birisi dünyanın kaotik olması. Bence boş bir söz değil.
Ya tabiki de bunlar subjektif yorumlar. Bana göre safsata size gore ise bir idea olabilir.
Cevap
2Cevap
Faydalı faydasız, geldik gidiyoz
Vay gerçekten harika bir söz
Ne anladınız
Hayat hiçliği bozan bir varlık
Yeterince anlaşılır gelmedi ama teşekkürler
Şöyle düşün hiçlik otobanı düşün orda arabanla hiç durmadan gidiyorsun ve varlık şehrine geldin, o şehir o hiçliği bozuyor, varlıl şehri hiç var olmasaydı hiçlik düzenini koruyacaktı.
Neyse artık anladığım kadarıyla
Aman boşver çok düşünme beynin yanar 😂😂
Düşünmeyi severim aslında ama sizin açıklamanız için yeterli dedim. Zahmet olmasın diye
Boşver
Olur.!
Filozoftan çok şairane bakmış gibime geliyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar