
Uykudan uyanan insanın gerçek ile rüya arasındaki, bilinçaltı ile dünya arasındaki ikiliği resmin içerisine aktardığını düşünüyorum.
Aynı zamanda bu eseri Freud'un sözünden etkilenerek yapmıştır.

yaşamın sonlu olduğunu kabul etmek insanoğlu için hep zor olmuştur. ve yaşamdaki bütün korkularımızın da temelinde ölümlü olmak yatar. ölüm insanı yaşatan umudu gölgeler ve bu gölge günün saatlerine göre değişen güneşin gölgesi gibi zaman ilerledikçe büyür umudun ve umutların üzerinde.
geriye tek bir şey kalır efendi gibi kabullenmek, bu tabloyu yorulmuş umudun kaygısı olarak yorumluyorum ben.
Zaman akıp gidiyor diye bir mesaj veriyor sanki. O yerde yatan ne öyle, kuş mu, kefen mi :D Sanatsal eserler yorumlanır ve herkes farklı yorumlar. Bu yüzden bunlara sanatsal eser diyoruz. Ben bu fotoğrafta "Zaman akıp gidiyor, sevdiklerinizin kıymetini, hayatınızın kıymetini bilin. Sevmeyi, sevilmeyi, mutlu olmayı unutmayın." diye bir mesaj görüyorum. :D
Ben zamana değil, hatıralara yorumluyorum. Deneyimlediklerimiz bize, bizden öte evrene kalıyor.
Kırılmaya başlamış bir gerçeklik görüyorum ilk bakışta.
Zaman eriyp gidiyor her şey değişiyo vs olamaz mı
Cevap
6Cevap
Sürrealist tarzda yapılmış bir resim. Basit düşününce zamanla ilgili bir şeyleri sembolize ediyor denilebilir ama Dali çok farklı karakterde biriydi yani yaparken bambaşka bir şeyi düşünerek yapmış olabilir.
İnsan kompresörün içine sıkışan hava gibidir, sınırlı bir süre içeride kalır, vakti geldiğinde ise uçar gider diyor.
enteresan zamanin yokluğunda kayb olmuş insan ben oyle yorumluyorum
Burada bukadar abazanın içinde,
Bu kültürün var olduğunu gördüm ya.
Sana saygı duydum şu an 😉 😃
Zaman, her şeyi öğütuyor...
Kendini bile...
zaman geçirsizdir siz yaşadıklarınız ile övünün
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?