Konusunun gerçekçiliğe olan yatkınlığı ve yapım olarak distopik bir gelecekte geçmesine rağmen tutarlı bir kurgu sergilemesi anlamında başarılı bir görsel roman uyarlaması… Steins;Gate.

Paralel evrenlere ilgi duyar mısınız?
Bu evrende yaptığınız bir eylemi paralel bir evrende yapmadığınız, ve olayların git gide değişerek farklı sonuçlar doğurması fikri sizi etkiler mi?
Hiç “o gün o kararı verseydim/vermeseydim ne olurdu?” diye düşündüğünüz oldu mu?
Zamanda yolculuk konusuna ilginiz var mıdır?
Geçmişe ya da geleceğe gitmek ister miydiniz?
Peki geçmişteki kendinize bir şeyler yazıp gönderebilmek ister miydiniz?
Paralel evrendeki/evrenlerdeki yaşam şu an nasıl, merak ettiniz mi?
“Kelebek etkisi” olayına inanır mısınız?
Verdiğiniz en ufak bir kararın, yaptığınız en ufak bir şeyin katlanarak çok büyük olaylara sebebiyet verebileceğine inanır mısınız?
Eğer cevaplarınız çoğunlukla olumlu ise, lütfen okuyun…
…
Evlilik ciddi bir karardır. Sevdiğiniz, takıldığınız ya da yalnızca yattığınız kızlar/erkekler olmuş olabilir. Fakat “ömrünüzü geçireceğiniz”, “gerçekten seveceğiniz” o kişiyi sabırla beklersiniz. Kimi zaman ona ulaşır, kimi zaman da ulaşamazsınız. Fakat beklediğiniz bir gerçektir.
Sabırla “gerçekten hayran olacağım o muhteşem anime”yi bekledim. Onu aradım. Gerçekten dibimin düştüğü, hayran olduğum animeler oldu. Fate Zero olsun, Cowboy Bebop olsun, Death Note olsun… En mükemmele yakını “Space Dandy” idi.
Cowboy Bebop gibi bir şaheserin yapımcılarının 15 yıl aradan sonra tekrar anime çekmeye karar vermeleri ile çekilmiş bir yapıt. Özellikle 2. sezonu ile bazı bölümlerin sonunda hayatın anlamını sorguladığım olmuştur. Fakat ne yazık ki “fan service” ya da “ecchi” denen, son yılların anime vebası denebilecek olayı fazlasıyla içermekte idi. (Space Dandy’in Amerikan karşılığı Rick & Morty denebilir. Space Dandy henüz izlememiş ama Rick & Morty’e hayran kalmış olan varsa; animenin ilk birkaç bölümü sabredip, daha sonra keyifle izleyebilirler.)
Dediğim gibi. Hiçbirisinin o sabırla beklediğim ve bir gün geleceğine gönülden inandığım “mükemmel anime” olmadığını biliyordum. Ama bekledim. Yıllarca bekledim.
GİRİŞ:
Bu filmleri izlediniz mi?
-- Predestination (Kader)
-- Edge of Tomorrow (Yarının Sınırında)
-- Back To The Future (Geleceğe Dönüş)
-- The Butterfly Effect (Kelebek Etkisi)
-- Mr. Nobody (Bay Hiçkimse)
Bu filmlerin hepsini izlememişseniz dahi; bir ya da birkaçını izlediyseniz olaya hakim sayılırsınız.
Şimdi toplayalım bu filmleri. Evet evet toplayalım, tek bir yapıt yapalım. Çok güzel bir yapıt.
Şimdi bu muhteşem tek yapıtı 2 ile çarpalım. 2 kat iyi bir yapıt olsun. Sonra bunu “anime” hâline getirelim. Buyrun size Steins;Gate …
Pek çok anime hayranının bir “Myanimelist” sayfası olur. Türkiye’de o kadar yaygın değil gerçi. İzlediğimiz animeleri listelediğimiz ve oy verdiğimiz kişisel sayfa. Şimdiye dek izlediğim çok iyi animelere ya “8 (Very Good) (Çok iyi)” ya da “9 (Great) (Muhteşem)” şeklinde oy vermişimdir. Fakat gönlüm “10 (Masterpiece) (Başyapıt)” puan vereceğim animeyi beklemekte idi. Sonunda geldi.
Peşin olarak söyleyeyim: Anime yavaş yavaş vites yükseltiyor.
Tekrar söyleyeyim: Anime yavaş yavaş vites yükseltiyor.
Kusura bakmazsanız son kez söylemek istiyorum ki: ANİME YAVAŞ YAVAŞ VİTES YÜKSELTİYOR.
İlk bölümlerde olaylar o denli yavaş ilerliyor ki, sıkıcı gelebilir. Bunun sebebi serinin diğer birçok muadilleri gibi (Death Note, Code Geass, Attack on Titan vs. vs.) yüksek tempoyla başlayıp öyle devam etmek yerine düşük bir tempoyla yavaş yavaş hızlanmayı tercih etmesi… Yavaş yavaş hızlanıp birden gaza basıyor ve bir daha tabiri caiz ise ardına dahi bakmadan sağlam adımlarla ilerliyor. Tabii bunu sağlam bir kurgu eşliğinde yapıyor. O yüzden tavsiyem ilk bölümleri izleyip sakın bırakmayın. Pişman olmayacaksınız.
Yanlış hatırlamıyorsam 7. bölüme falan geldiğinizde, yani “anime gerçekten başladığında” diyeceksiniz ki “Keşke direkt böyle başlasaymış, ilk bölümler o kadar da gerekli değilmiş.”…
Fakat yanılacaksınız. Finalden önceki 2 bölümde ve finalde anlayacaksınız yanıldığınızı. En gereksiz görünen yerlerden dahi öyle ayrıntılar çıkarıp önünüze koyacaklar ki, fark etmediğiniz detayları gördüğünüzde ve her şey iplik söküğü gibi sökülüp açıklandığında kendinizi koltuğunuza gömülmüş bir şekilde “vay arkadaş” derken bulacaksınız.
Animenin en başında ana karakterimizi bir binanın çatısında konuşurken göreceksiniz. Ve ilk bölümün ismi ekrana yansıyacak “Sonun ve Başlangıcın Giriş Bölümü”…
Hadi yine iyisiniz, bunları yazarken dayanamadım ve başındaki o kısmı kesip upload ettim sizin için. Buyrun:
Evet, anime aslında az önce bitti. Fakat az önce başladı. İlk bölümdesiniz. Şu anda animenin sonunu izliyorsunuz. Fakat şu anda animenin başını izliyorsunuz. Her şey sona erdi. Fakat her şey yeni başladı. Bölümün adı gibi, kelimenin tam manasıyla “Sonun ve Başlangıcın Giriş Bölümü”…
Dolayısıyla eğer animeyi izlerseniz şunu unutmayın: Seriyi izlemeyi tamamladıktan sonra mutlaka geri dönüp 1. bölümün en azından ilk 10 dakikasını izleyin. Evet 24. bölümde seri final yapıyor, ama geriye dönüp o ilk bölümü izledikten sonra o göndermeleri o son bölüme dair yapılan ipuçlarını görünce seriye bir kat daha hayran kalıyorsunuz. Daha ilk bölümden adamlar bize hiçbir şekilde fark ettirmeden klaslarını konuşturmuşlar.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Bu animeyi neden gozden kacirmisim diyorum kendime :D
Eline saglik :)
Eyvallah bazılarını aldım biryerlerden bu animeyi herkesin görmesi lazım. İnsanları olgunlaştıracak bir tür kuantum fizigine baglıyacak bir animedir.
Haklisin. Bazi yapinlar insani bilime yoneltebiliyir. Ya da olgunlastiriyor.
Mangakalarin hakkini yememek lazim burdan , iyi is cikariyorlar
Bizimkiler Sharingan felan açıyor deli oluyorum :D birisi bu animeyi izleyip cerne girecem der birisi Hokage olucam len m*q der :GSA:Dg
Sana turkiyenin animeci tiplemesini cizeyim bak:
-her gonderinin altina " Arigato turk anime ^^" yazarlar
-Yas ortalamasi 12 (aci gercek)
- 1.60 boyunda 20vile 30 kilo arasinda birseydir.
-Ben herkesten farkliyim eheueueuv kanekiyim triplerine girerler (o animeyide hic sevmem :D )
-7 24 paso hentai izlerler
- az bise japonca bilirler
hepsi narutoda izler :D elimde sanat eserleri var paylaşcak arkadaşım yok.
O sitelerde normal bir sekilde kaliteli anime izleyen cok az insan var o da oranin kurucusu oluyor zaten.
bulacaz artık bugün başla derim. ben yatıyorum :D
C. tesi universote sinavi bitiyor o gun baslarim :D
tamamdır :D
emeğine sağlık kesinlikle başlayacağım :)
SENİ SEVİYORUM :D