Hepinize merhabalar🌸
Oldukça güzel ses rengi olmasına rağmen amatör tekniği yüzünden sesini o kadar da iyi kullanamayan, diyaframından veya nefesinden tam olarak verim alamayan birçok insan görüyoruz. Ben de uzun zamandır şarkı söyleyen ve şan eğitimi alan biri olarak size şarkı söylerken yaptığınız temel hatalardan bahsedeceğim. Hazırsanız başlayalım!
İlk kural diyafram nefesi ile şarkı söylemek

Öncelikle iyi şarkı söylemek, şarkı söylerken kendinizi geliştirmeniz güçlü bir diyaframdan geçer. Şarkı söylerken diyafram nefesi kullanmayı öğrenmeniz temel kurallardan. Bunun egzersizi için yerinizde dik bir şekilde oturup iki elinizi belinize, böbrekleriniz hizasına yerleştirin. Ve nefes alıp vermeye başlayın. Aldığınız nefesin göğüs kafesinizi değil karın boşluğunuzu şişirmesine özen gösterin. Şarkı söylemeye yeni başladıysanız şarkı söylerken ellerinizi belinize koyun ve diyafram nefesi almaya devam ettiğinizden emin olun.
Duruş ise en temel ögelerden biri

Yine diyaframınızdan tam verim almanız için duruşunuza dikkat etmeniz gerekir. Örneğin sırtınızı iyice yasladığınız bir pozisyon şarkı söylemeniz için uygun değildir. Çünkü diyaframınızı tam olarak kasamazsınız. Oturuyorsanız hafif öne eğilerek ayaktaysanız da bir nota sehpasından destek alarak şarkının yüksek yerlerine daha rahat çıkabilirsiniz. Herhangi bir şan dersi izlediyseniz göreceksiniz ki şan öğrencileri genellikle bir ellerini piyanoya koyup oradan destek alırlar.
Göğüs sesi ile şarkı söylemek her zaman en doğrusu olacaktır

Şarkı söylerken çıkardığınız sesler tek tip olmayacaktır. Bazen kafa sesi, bazen göğüs sesi kullanacaksınız. Sesi bazen burunda bazen yüzün tamamında bazense ağız bölgesinde toplayacaksınız. Şan eğitimleri size bu sesleri kontrol etme yeteneği kazandırır. Her sesin farklı bir kullanım yeri olsa da verimi en yüksek ses her zaman göğüs sesidir. Sadece göğüs sesi veya mix voice dediğimiz karma sesler kullanmak sesleri daha temiz çıkarmanızı sağlayacaktır.
Yüksek notalara çıkarken kafanızı yukarı kaldırma alışkanlığınızdan vazgeçin

Birçok şarkıcının bile hala vazgeçemediği bir alışkanlıktır bu. Yüksek notalara çıkarken kafaları refleks olarak havaya kalkar, sesi yukarılarda ararlar. Ancak bu alışkanlık sizi sadece yorar. Çünkü boğazınız bu pozisyonda daha fazla zorlanır. Bu işin doğrusu yüksek sesleri karşıda aramak, kafayı öne çıkararak veya hafifçe eğip diyaframdan tam verim almaktır.
Ağzınızı oldukça açın, tüm harfleri ağız hareketlerniz ile gösterin

Bu da aslında bir alışkanlık sonucu oluşan bir davranış. Türk müziği kapalı ağız ile söylenmeye maalesef ki yatkın bir müzik. Özellikle yeni nesil popçuların da şarkıları böyle söylüyor olması bu alışkanlığı pekiştiriyor. Ancak açık ağızla söylemek sesleri daha rahat çıkarmanıza ve daha yüksek notalara çıkmanıza daha fazla olanak verir. Aynı zamanda şan eğitimi almayan bir çok insanda görülen son harfleri yutma alışkanlığı şarkıyı dinleyen için lezzetleştirir. Bunun için de ayna karşında alıştırma yapabilirsiniz.
Aklınıza takılan her türlü soruyu görüşlerinizde sorabilirsiniz! Güzel günler dilerim🌸
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar