Selamlar 😊
TÜİK'in verilerine göre üniversite bitiren kadınlar, erkeklere göre daha çok istihdam şansı elde ediyor ancak erkeklere göre daha düşük ücrete çalışmak zorunda kalıyor. Bu konuyu sizin için yorumladım. Kadınların erkeklerle eşit maaş alması imkansız değil, bu yüzden sesimizi sonuna kadar çıkarmalıyız. Hakkımız olanı almalıyız. 💪
Kadınlar İş ve Ücret Eşitsizliğinin Çok Uzağında Olmamalı
Kadınlar erkeklerden daha çok çalıştığı halde asla emeklerinin karşılığını alamıyor. Türkiye' de binlerce üniversite mezunu kadın var girdikleri işte çok başarılı olsalar bile maalesef cinsiyet ayrımı yapılıyor. Bence cinsiyet ayrımı yapmadan herkese aynı eşitlikte bir maaş sağlanmalı. Hemen hemen her ülkede bu şekilde maalesef. Hala kadın ve erkek ayrımı maalesef iş hayatında bile var. Bence buna çözüm bulunmalı ve maaş konusunda bir eşitlik sağlanmalı diye düşünüyorum ben.

Kadınlara Her Alanda İş Sağlanmalı
Kadın yapamaz edemez diye bir şey yok. Bence kadın isterse altından kalkamayacağı bir iş yok yeter ki istesin kendine güvensin. Örneğin sadece erkeğin yapacağı bir meslek olmamalı ya da kadının yapacağı bir meslek olmamalı. Herkese her meslekte iş imkanı sunulmalı ayrım yapılmayacak şekilde. Yani okuyamayan o kadar insan var ki lise mezunu bile değil belki ayrım yapmadan eğitim seviyesi ne olursa olsun herkese aynı eşitlikte iş sağlanmalı bence. Ama gel gelelim ki en büyük meseleye maalesef o kadar çalıştıkları halde asla karşılığını alamıyorlar. Buna bence bir çözüm bulunmalı ve her dalda iş verilmeli kadınımıza. Kadın yapamaz edemez deyip kestirip atılmamalı.

Maaş Konusunda Eşitlik Sağlanmalı
Hala bence bu konuda eşitsizlik var. Bence buna çözüm bulunmalı. Erkek olsun kadın olsun her ikisi de aynı maaşı almalı. Yani ne erkek kadından çok yüksek bir maaş almalı ne de erkek. Şu an bile aynı ortamda çalışan kadın ve erkek maalesef aynı maaşı alamıyor. Belki kadının eğitim durumu erkeğin eğitim durumundan kat kat iyi ve yüksektir ama kadın asla hakkını alamıyordur. İşte bende diyorum ki ya buna bir çözüm bulunsun ya da herkes eğitim durumuna göre bir işte çalışıp ona göre bir maaş alsın. Maaş konusunda hala bile eşitsizlik var. Erkek kadından çok daha yüksek bir maaş alıyor. Ben buna bir çözüm bulunsun ve kadınımıza da eşitlik sağlansın oda emeğinin karşılığını alsın istiyorum.

Kadınlara Daha Çok Destek Verilmeli
Kimisi eğitim seviyesi düşük olduğu için girdiği yerde istediği bir maaşı alamıyor ya da eğitim seviyesi düşük olduğu için işe bile alınamıyor. Bence bu şekilde şekilde ayrım olmamalı. Ama aynı durum erkekte olunca o kadar sorun olmadığını görüyorum şahsen. İşte bu konuda bir eşitlik sağlanmalı diye düşünüyorum. Bence bir kadın isterse yapamayacağı bir iş yok. Kendinize bu konuda güvenin ve kendi kendinizin destekçisi olun. Kadının elinin attığı her yer güzelleşir diye düşünüyorum ben.

Son Olarak İse Eşit Olan İşte Eşitlik Sağlanmalı
Yani meslek veya eğitim durumu ne olursa olsun erkek her zaman kadından daha yüksek maaş alıyor. Bence buna bir eşitlik sağlanmalı. Kadın ve erkek ayrımı olmadan herkes aynı ücreti almalı diye düşünüyorum. Yani emek veren herkesin karşılığını tam vermek gerekli ayrım yapmadan eşitsizlik sağlanmadan. Kadın erkek ayrım yapmadan her alanda iş imkanı sağlanmalı herkes emeğinin karşılığını almalı almalı ki o işi severek ve isteyerek yapsın. Umarım birazda olsun farkındalık yaratabilmişimdir.

Umarım hoşunuza giden bir bence olmuştur. Teşekkürler 😊

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
22Cevap
Teşekkürler güzel bir bence olmuş.
Rica ederim. 😊
''Şu gerçeği aşikar kabul ederiz: Bütün insanlar yaratıcıları tarafından eşit yaratılmıştır ve bazı vazgeçilemez haklara sahiptir. Yaşamak, özgürlük ve kendi mutluluğunu arama hakkı böyle haklardandır.''
Thomas Jefferson
Size bu noktaya değindiğiniz için teşekkür ederim. Hayatın her alanında kadınların emeğinin hak ettiği değerin verilmesi için birey olarak elimden geleni de yapmaya hazırım. Bence'niz harikulade olmuş.👏👏
Ne demek rica ederim. 😊
Maaşı nasıl düşük acaba 🤔 kadınlar meslek alımında daha şanslılar, ben bile 3 seneden beri meslek edinmeye çalışıyorum alınmıyorum
Eline sağlık yazı için 😊
Rica ederim. 😊
Kadınların çalışma hayatına katılmaları ve sorunlarıyla ilgili güzel bilgiler için teşekkürler
kadınlar girişimci olup kendi şirketlerini kursunlar bence
Çok güzel bir çalışma kadınların ayakları üzerinde durması çok güzel
Türkiye'nin neresinde adalet var ki bunda olsun?
Türkiye'de Üniversite Bitiren Kadınların İstihdam Şansı Erkeklere Göre kesinlikle yüksek
Kişinin eğitim başarısı önemli
Elbette.
👍
Faydalı bir paylaşım olmuş
Teşekkür ederim beğenmenize sevindim. 😊
Rica ederim 🙂
Türkiye'de hangi şey norma ki :D
Emeğinize sağlık faydalı paylaşım olmuş
Her zaman öyle olmiy
Pozitif ayrımcılık gerçekten şart bir çok dalda.
Güzel paylaşım olmuş emeğine sağlık
Paylaşım için teşekkürler
öyle gibi dogrudur
Adalet aramıyoruz artık
Herkes eşit olmalı
Katılıyorum. 😊
Güzel bir bence olmuş teşekkürler
Rica ederim. 😊
maaşınnı fazla düşük olduğunu düşünmüyorum
onca yıl oku sonra gel düşük maaşla çalış
Güzel Brnce
Çok güzel olmuş bence herkes eşit olmalı