Türkiye'de Üniversite Bitiren Kadınların İstihdam Şansı Erkeklere Göre Yüksek Ama Maaşı Daha Düşük!

Selamlar 😊

TÜİK'in verilerine göre üniversite bitiren kadınlar, erkeklere göre daha çok istihdam şansı elde ediyor ancak erkeklere göre daha düşük ücrete çalışmak zorunda kalıyor. Bu konuyu sizin için yorumladım. Kadınların erkeklerle eşit maaş alması imkansız değil, bu yüzden sesimizi sonuna kadar çıkarmalıyız. Hakkımız olanı almalıyız. 💪

Kadınlar İş ve Ücret Eşitsizliğinin Çok Uzağında Olmamalı

Kadınlar erkeklerden daha çok çalıştığı halde asla emeklerinin karşılığını alamıyor. Türkiye' de binlerce üniversite mezunu kadın var girdikleri işte çok başarılı olsalar bile maalesef cinsiyet ayrımı yapılıyor. Bence cinsiyet ayrımı yapmadan herkese aynı eşitlikte bir maaş sağlanmalı. Hemen hemen her ülkede bu şekilde maalesef. Hala kadın ve erkek ayrımı maalesef iş hayatında bile var. Bence buna çözüm bulunmalı ve maaş konusunda bir eşitlik sağlanmalı diye düşünüyorum ben.

Türkiyede Üniversite Bitiren Kadınların İstihdam Şansı Erkeklere Göre Yüksek Ama Maaşı Daha Düşük!

Kadınlara Her Alanda İş Sağlanmalı

Kadın yapamaz edemez diye bir şey yok. Bence kadın isterse altından kalkamayacağı bir iş yok yeter ki istesin kendine güvensin. Örneğin sadece erkeğin yapacağı bir meslek olmamalı ya da kadının yapacağı bir meslek olmamalı. Herkese her meslekte iş imkanı sunulmalı ayrım yapılmayacak şekilde. Yani okuyamayan o kadar insan var ki lise mezunu bile değil belki ayrım yapmadan eğitim seviyesi ne olursa olsun herkese aynı eşitlikte iş sağlanmalı bence. Ama gel gelelim ki en büyük meseleye maalesef o kadar çalıştıkları halde asla karşılığını alamıyorlar. Buna bence bir çözüm bulunmalı ve her dalda iş verilmeli kadınımıza. Kadın yapamaz edemez deyip kestirip atılmamalı.

Türkiyede Üniversite Bitiren Kadınların İstihdam Şansı Erkeklere Göre Yüksek Ama Maaşı Daha Düşük!

Maaş Konusunda Eşitlik Sağlanmalı

Hala bence bu konuda eşitsizlik var. Bence buna çözüm bulunmalı. Erkek olsun kadın olsun her ikisi de aynı maaşı almalı. Yani ne erkek kadından çok yüksek bir maaş almalı ne de erkek. Şu an bile aynı ortamda çalışan kadın ve erkek maalesef aynı maaşı alamıyor. Belki kadının eğitim durumu erkeğin eğitim durumundan kat kat iyi ve yüksektir ama kadın asla hakkını alamıyordur. İşte bende diyorum ki ya buna bir çözüm bulunsun ya da herkes eğitim durumuna göre bir işte çalışıp ona göre bir maaş alsın. Maaş konusunda hala bile eşitsizlik var. Erkek kadından çok daha yüksek bir maaş alıyor. Ben buna bir çözüm bulunsun ve kadınımıza da eşitlik sağlansın oda emeğinin karşılığını alsın istiyorum.

Türkiyede Üniversite Bitiren Kadınların İstihdam Şansı Erkeklere Göre Yüksek Ama Maaşı Daha Düşük!

Kadınlara Daha Çok Destek Verilmeli

Kimisi eğitim seviyesi düşük olduğu için girdiği yerde istediği bir maaşı alamıyor ya da eğitim seviyesi düşük olduğu için işe bile alınamıyor. Bence bu şekilde şekilde ayrım olmamalı. Ama aynı durum erkekte olunca o kadar sorun olmadığını görüyorum şahsen. İşte bu konuda bir eşitlik sağlanmalı diye düşünüyorum. Bence bir kadın isterse yapamayacağı bir iş yok. Kendinize bu konuda güvenin ve kendi kendinizin destekçisi olun. Kadının elinin attığı her yer güzelleşir diye düşünüyorum ben.

Türkiyede Üniversite Bitiren Kadınların İstihdam Şansı Erkeklere Göre Yüksek Ama Maaşı Daha Düşük!

Son Olarak İse Eşit Olan İşte Eşitlik Sağlanmalı

Yani meslek veya eğitim durumu ne olursa olsun erkek her zaman kadından daha yüksek maaş alıyor. Bence buna bir eşitlik sağlanmalı. Kadın ve erkek ayrımı olmadan herkes aynı ücreti almalı diye düşünüyorum. Yani emek veren herkesin karşılığını tam vermek gerekli ayrım yapmadan eşitsizlik sağlanmadan. Kadın erkek ayrım yapmadan her alanda iş imkanı sağlanmalı herkes emeğinin karşılığını almalı almalı ki o işi severek ve isteyerek yapsın. Umarım birazda olsun farkındalık yaratabilmişimdir.

Türkiyede Üniversite Bitiren Kadınların İstihdam Şansı Erkeklere Göre Yüksek Ama Maaşı Daha Düşük!

Umarım hoşunuza giden bir bence olmuştur. Teşekkürler 😊

Türkiye'de Üniversite Bitiren Kadınların İstihdam Şansı Erkeklere Göre Yüksek Ama Maaşı Daha Düşük!
Cevapla