Her fırsatta ekibimizde kadın çalışan sayısının fazla olduğunun altını çizdiğimiz ve bununla gurur duyduğumuzu artık biliyorsunuz. Bugün yine #KariyerYolundakiGençler serimizde kendi ekip arkadaşlarımızdan birini konuk ediyoruz: Topluluk ekibimizde Topluluk Yöneticisi olarak görev alan Nur Sena Karakılıç bizimle. (@Nursenakarakılıç) 💜

Nur Sena kısa bir süre önce aramıza katılmış olsa da ekibe çok kolay adapte oldu; o bizi, biz de onu çok sevdik. Asıl görevi topluluk sorularıyla ilgilenmek olsa da birçok farklı görevi de başarıyla yapıyor. Aynı zamanda Kızlar Bir Adım Öne projemizde de gönüllü olarak görev alıyor. 💪🏻✨
Nur Sena'yı yakından tanımanızı çok istiyoruz. Hem KızlarSoruyor'dan önceki hem de şu anki kariyerinden bahsettiği ilham dolu röportajını buraya bırakıyoruz. Okuduktan sonra cevaplarda mesajını bırakmayı unutmayın! 👇🏻
Nur Sena Hanım, öncelikle sizi biraz tanıyalım, ne zaman, nerede doğdunuz, eğitim hayatınız nerelerde geçti? Bize kendinizden bahseder misiniz?
Merhaba, ben Nur Sena Karakılıç. 26 Ekim 1998 yılında İstanbul Fatih’te doğdum. Aslen Edirneliyim. 3 kardeşten en küçüğüyüm. Eğitim hayatım Yalıköy İlkokul ve Ortaokulu'nda başladı. Ardından liseyi yatılı okumaya karar verdim. Verdiğim bu kararın hayatımın bütün merkezini oluşturacağını hiç düşünmemiştim. Hayatın gerçekten seçimlerden ibaret olduğunu o zamanlarda anladım. Liseyi Kırklareli Atatürk Anadolu Lisesi’nde okudum. Lisede yurtta kalmak öncelikle kendi kişiliğimi bulmamda büyük rol oynadı. Sonrasında harçlığımı düzenli kullanmamı ve hayatımda parçalanamaz dostluklar elde etmemi sağladı. Başta söylediğim gibi Kırklareli’ni tercih etmem şu anki hayatımda olan çekirdek çevreyi elde etmemi sağladı. Yani hayatımda verdiğin en güzel karardı.

Üniversiteyi Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünde okudum. Aynı zamanda yan dal olarak Radyo Televizyon ve Sinema bölümünden de mezun oldum. Üniversite hayatımda çeşitli yerel gazetelerde stajyerlik yaptım. Aynı zamanda okuldan vakit bulduğum zamanlarda part time olarak garsonluk yaptım. İlk iş deneyimim ise kripto paralar üzerine yazı yazdığım editörlük oldu. O süreç zarfında birçok röportaj ve özel haberler yaptım. Şu anda ise yaklaşık 2 aydır KızlarSoruyor ekibinde yer alıyorum.
KızlarSoruyor’da hangi alanda çalışıyorsunuz, görev ve sorumluluklarınız neler? Bu işi yapmaya nasıl başladınız?

KızlarSoruyor’da Content & Community ekibinde Community Specialist olarak yer alıyorum. Burada çok samimi ve cana yakın ekip arkadaşları ile tanıştım. Herkes çok yardımsever ve düşünceli. KızlarSoruyor’da daha çok sorular ile ilgileniyorum. Soruların öne çıkarılmasına ve sorunların düzenlenmesini sağlıyorum. Ayrıca yeni içerikler oluşturmaya çalışıyorum. KızlarSoruyor’u aslında yakından takip ediyordum. Başvuru yaptım, mülakat sürecinin ardından ilk olarak part time olarak işe başladım, sonrasında tam zamanlı olarak KızlarSoruyor’un güzel ekibine dahil oldum.
Çalışma hayatında genç olmanın verdiği avantajlar ve dezavantajlar neler? Karşına çıkan zorluklar neler oldu? Bunları nasıl aşıyorsunuz?
Genç yaşta hayata atılmanın bence çok fazla avantajı var. Küçük yaşta çalışma hayatında olmak bana öncelikle büyük bir özgüven kattı. Kendime her anlamda güveniyorum. Kendi ayaklarımın üzerinde durarak hem kendime hem de çevreme katkılı olmak beni çok mutlu ediyor. Genç olduğum için enerjim yerinde, yapmak istediklerimi daha hızlı bir şekilde yapabiliyorum. Ayrıca küçüklüğümden beri kendi paramın hesabını yapabiliyorum, ileride yapacaklarım için planlar oluşturuyorum. Tüm bunların yanında genç yaşta çalışma hayatında olmak bana hayatta güçlü durmayı ve karşıma çıkan zorluklarla yılmadan mücadele etmem gerektiğini öğretti.

Dezavantajlarına gelecek olursak eğer, kesinlikle genç olduğum için tecrübesiz olarak görülmem. Genç olduğum için yapılan işle ilgili daha az tecrübemin olduğunun düşünülmesi beni çalışma hayatında belki de en çok zorlayan durumdu. Ben de her zaman bir adım ileriye gitmek ve kendimi ispatlamak için çok daha fazla çalıştım.
Genelde erkeklerin domine ettiği bilinen teknoloji sektöründe, yöneticileri de dahil kadınların baskın olduğu KızlarSoruyor’daki iş hayatınızdan bahseder misiniz? KızlarSoruyor’da bir kadın çalışan olmak ne demek?
Her alanda kadınları görmek beni hem çok mutlu ediyor. Heyecanlanıyorum. :) Kadınların yer aldığı işlerde bulunmak, beni her zaman daha çok güvende hissettiriyor. Çünkü kadınların iş akışı içerisinde daha farklı bir perspektiften, daha geniş bir açıdan olayları çözdüklerini düşünüyorum. Kadınlar erkeklere göre özellikle daha detaycı olması yapılan işin niteliğini de etkiliyor. Bu nedenle kadınlar daha fazla iş hayatında yer almalı…
KızlarSoruyor’da başta yöneticilerim kadın olması beni çok gururlandırıyor. Bana ilham kaynağı oluyorlar. KızlarSoruyor’da kadın arkadaşlarım ile çalışmak işimi çok kolaylaştırıyor. İletişim anlamında olsun, işlere bakış açıları olsun çok geniş ve yaratıcılar. Ayrıca KızlarSoruyor’da bir kadın çalışan olmak beni çok değerli hissettiriyor. Çünkü etrafına rol model alabileceğim pırlanta gibi kadınlar var! 🤩
Mesleğinizi seçme sebebiniz nedir? Kariyerinizi inşa ederken ya da kariyeriniz boyunca siz kimlerden ilham aldınız? Kimleri ilham verici buluyorsunuz?

Küçüklüğümden beri resim çizmeyi ve okulda düzenlenen etkinliklerde rol almayı çok severdim. Ayrıca lise hayatımda amatör olarak tiyatro ekibinde yer aldım. Lisede bu gibi etkinliklerde hep yer almaya çalıştım. Üniversite tercihlerim yaklaştığında ise tüm bu ilgi alanımdan yola çıkarak, göz önünde olmak istediğim ve insanlara fayda sağlayacak bir meslek seçmek oldu. Gazetecilik! Ben genel olarak insanların hayatlarına dokunmayı çok severim. İnsanların hayatlarının herhangi bir döneminde benim bir yardımım dokunursa benden mutlusu olmaz. Mesleğimi seçmemde de bu his beni etkiledi. Benim ilham kaynağım tek bir kişi olarak sınırlandırılmıyor. Güçlü, kendi parasını kazanan, etrafına, ailesine katkısı olan kendisine güvenen kadınlardı benim ilham kaynağım. Ben de hem bu rotada gitmek istedim ve hala yolun başındayım, emin adımlarla ilerliyorum.
Geleceğe baktığınızda kendinizi şu an çalıştığınız konumda ilerliyor görüyor musunuz? Kariyerinize nasıl şekil vermeyi düşünüyorsunuz, gelecekten beklentilerinizden bahseder misiniz?

Öncelikle kendimi ileride çok mutlu olarak görüyorum. Düşündüğü ve istediği hayatı eline almış biri olarak hayal ediyorum. Ayrıca ileride yönetici pozisyonunda olacağımı düşünüyorum. Kariyerimin henüz çok başındayım daha çok öğreneceğim, çok pişeceğim konu var. Bu nedenle kendimi her anlamda geliştirmeye çalışıyorum. Gelecekten beklentim ise her güzel şey zamanla olur, bu nedenle önümde çokça zaman var, önemli olan bu zamanı güzel ve etkili kullanabilmek.
Hayallerinin peşinden giden genç kadınlara ilham olmak için son olarak ne söylemek istersiniz?
Yılmak, sıkılmak, olduğunuz yerde saymak, pes etmek yok! Sabırla istediğiniz noktaya ulaşmak için adımlarınızı sağlam ve etkili atmalısınız. Hayat inişli çıkışlı bir dönem bu nedenle düşseniz de bir gün ayağa yeniden kalkacağınızı bilerek hareket edin. Her şeyin sizin elinizde olduğunu unutmayın. Bence her şey kendine güvenmekle başlıyor. Kendinize güvenin! ✨
Nur Sena bu harika sohbette çok güzel noktalara değindi. Kendisine tekrardan çok teşekkür ediyoruz. 💜
Siz kendi başarılarınızdan bahseder misiniz? Neler yaptınız ve neler yapmak istiyorsunuz?
Cevaplarda buluşalım.

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer