Her insanın kişiliğinin oturduğu ve olgunlaştığı bir yaş vardır. Kimisi 30 kimisi 10. Ancak genelleme yapmamız gerekirse sizce insanlar ortalama kaç yaşında olgunlaşıyor? Bir insana olgun demeniz için kaç yaşında olmalı?
Sizce bir insanın kişiliği tamamen kaç yaşında oturur?
Psikolojik boyutta konuşmak gerekirse eğer bilim insanları artık kişilerin daha geç olgunlaştığını söylüyor.
Buna birçok etken bulunuyor tabi. Yani eskiden insanların sorumluluk aldığı yaşlar, hayata karşı mücadele vermeye başladığı yaşlar çok genç yaşlar olduğu için 14-15 yaşında artık bilinçli hale gelmiş düşünce yapısı karakter yapısı üzerine bir ağırlık düşmüş insanlar varmış.
Şimdi eğitimdi oydu buydu derken hayata başladığın yaş bile ileride. Ondan sonra tecrübelerdi farklı konularda uzayıp gidiyor. Sanırım ortalama 22 civarıydı. Benim fikrimce yaşla gelen olgunluk 25 e doğru daha ağır basar. Ama yaşla alakalı olmadan artık bir farkındalık kazanmak diyorsak o 16 dan sonra daha net ortaya çıkar derim. Yani evet 20 yaş üstü birisinde olmayan olgunluk belki daha altında da vardır değişiyor sonuçta. Bunu etkileyen faktörler ve karakter yapısı önemli.
Kadının ergenliğinin bitmesi 26 iken erkeklerin 35tir. Ancak erkekler nadirende olsa 38..39 a kadar ergenliği yaşarlar. O halde olgunlaşma standart olarak kadında 26 erkekte 35tir.
Olgunluk yaşla değil de insanın yaşadığı şeyler sayesinde oluşan bir şeydir bence. Yine de genel olarak bir şey söylemem gerekirse 30 a doğru ufaktan oturmuş sayılır. .
Olgun olmanın bir yaşı yok bence değişiyor bu. Ben yaşıma göre fazlası ile olgun birisiyim mesela. Ama yaşı benden büyük olupta olgun olmayan birçok kisi var.
O kişi olgun zeki ve farkındalıgı yüksekse en geç 15-16 yaşında oturur, (tabii yaşadıgı olaylarda farkındalıgının yüksekliğini ya da alçaklıgını etkiler) fakat o kişi bilgiye ihtiyacının olmadıgını düşünenlerden yani cahil kimselerden ve kibirli kimselerdense hiçbir zaman oturacağını füşünmüyorum. Kişiliğin oluşmasında yaşın szda olsa ama ağır olarak davranışın oluşturdugunu düşünüyorum.
kucuklukten beri yavas yavas gelir ama tam olarak 30 yasinda cunku insan artik eglenmek vesaire capkinlik gibi seyleri birakir tam kendinkarakteri hekki olur kendine daha iyi bakar artik dunyanin falan herşeyin fsrkina varmistir bubyuzden 30
5 yaşına kadar kişiliği oturmuş olur. Olgunlaşma bence 70 li yaşlara kadar sürüyor. Keşke uzun ömürlü olsaydık ta her şey 70 yaşında başlasaydı. O kadar uzun sürüyor insanları ve hayatı anlamak.
Yapilan arastirmalara göre bir insanin 6 yasinda karakteri oturmus olurmus olgunluk insana bagli 20 yasinda olupnolgin olanda var 40 yasina gelip. olgun olmayanda
Kisiligin oturması yaşla ilgili degil bence, hayata nasıl baktiginla ilgilidir. Hayata bakış açısı kişiliği şekillendirir. 40 yaşına gelmesine rağmen hala kisiligi oturmamis insanlar da bir hayli fazla.
Yıllar herkes için eşit geçebilir ama verdikleri ve aldıkları farklıdır, herkes yaş almak için doğum gününü bekleyebilir ama kimileri beklemeden de yaş alır.
Bence insanların kişiliğinin oturması diye bişey yok çünkü her gün her an her yaşta ruh halimize psikolojimize göre yaşıyoruz davranış sergiliyoruz. Ama illa bir yaş söylemem gerekirse 27
En İyi Cevaplar