İnsanlar neden hep kendisinden güçsüz olanları ezme isteği duyar?

sizlere ortaokul anımı anlatmak istiyorum. ortaokul son sınıftaydım (8. sınıf). şehir değişikliği yaptığımızdan dolayı başka bir okula kaydettirdi ailem beni. sınıfa girdiğimde kendimi tanıttım ve bir kızın yanına oturtturdu beni öğretmen. kız eğik bükük durmaktan kamburu çıkmış. konuşurken sesli konuşamıyor daha çok mırıldanıyor. çok dikkatimi çekmişti. ders sırasında sınıftaki diğer kızlar bana kağıt ile mesaj gönderdi. tenefüste gel takılalım okulu gösteririz sana yazmışlar. arkadaş olma çabalarındalar anlayacağınız. ama yanımda oturan kız daha çok dikkatimi çekmişti. hiç arkadaşı yoktu ve sınıf tarafından etkisiz elemandı. yapayalnızdı anlayacağınız. hep ezmişler kızı. verdikleri kağıdı yırttım yanımdaki kızla konuşmaya çalıştım. mırıldanarak konuşuyordu hep korkuyordu yüzüme bakmak yerine sıraya bakıyordu. yanımdaki kızla arkadaş oldum. diğer kızlar verdikleri kağıdı yırttığım için düşman kesildiler bana. diğer sınıflardan kızları toplamışlar okul çıkışında güya beni dövmek için toplanmışlar. bir tanesi geldi üzerime doğru bu okula 2 buse fazla diyor. parmağını üzerime koyuyor. bazen aklınızı kullanmanız gerekir. ben de öyle yaptım. bizim burda döngel diye bir yer var ve namı pek hoş değil. döngelden geldim ben dedim bana bulaşmayın yoksa sonunuz kötü olur dedim. onu dedikten sonra korktular bir daha bana bulaşamadılar :D o kızla çok iyi arkadaş olduk. ben okulu falan bıraktım ama ona özgüven geldi sayemde. artık dik durmaya ve espriler yapabilmeye başladı :) gülüyordu yüzü. o zamandan bu yana 10 yıl geçti hala bana yazar facebooktan canım naber nasılsın diye. okulunu bitirdi hukuk okumuştu şu anda avukat ve sevdiği var. evlilik yolunda ilerliyor. sorun şu neden insanlar sevmedikleri kişiyi ezik gördükleri kişiyi hor görüp dışlarlar? onu merak ediyorum?
İnsanlar neden hep kendisinden güçsüz olanları ezme isteği duyar?
Cevapla