Merhaba arkadaşlar umarım psikolojik sorum ile alakalı bir konu seçmişimdir. Direk konuya gireceğim. 22 yaşındayım ve kendime DEHB tanısı koydum ama hata yapıyor olabileceğimi düşünüyorum. Anksiyete bozukluğu ve Bipolar bozukluk sorunuda olabileceğini düşündüm. Psikiyatrist antidepresan yazdı ama kullanmadım daha, kullanma konusunda kararsızım. Kısaca buraya gözlemlediklerimi yazacağım. Şimdiden vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.
Gözlemlerim ////
Sürekli kafamda düşünceler var
Aşırı unutkanlık (yediklerim, yapacaklarım vs)
Dikkatsizlik, detayları gözden kaçırma
Sürekli bir aktiviteden bir başkasına atlama
Bildiğim kelimeleri hatırlayamıyorum, genelde ingilizce
Okuduğumu anlayamıyorum
Bir şeyin kontrolü bende olmadığında huzursuz oluyorum (Araba gibi)
Aradığım eşya gözümün önünde olsa bile bulamayabiliyorum
Basit şeylerde zorlanırken zor şeyler basit geliyor
Odam hariç her yeri düzenli ve organize tutabiliyorum
İsimleri karıştırma (ygs yerine lys, lys yerine ygs deme gibi vs..)
Başarılı olmadığım derslere çalışmak sıkıcı gelirken güzel notlar aldığım dersler çok basit ve eğlenceli gelebiliyor.
Birşeye kafamı taktımmı yapasaya kadar ona odaklanabiliyorum (hyperfocus)
Başladığım şeyleri yarım bırakmaya meyilliyim ama inat edince bitirmeye çalışıyorum
Çok çabuk sıkılıyorum
İnsanlara güvenmiyorum
Bilgisayar oyunları eğlendiğim zaman sıkmıyor ama başarısız olunca çok bayıyor
İnternette gezerken aynı anda birden fazla sayfayı idare edebiliyorum veya ettiğimi sanıyorum
Çok fazla bilgi içerikli içerikler okuyup izliyorum ardından unutsamda olmadık bir yerde hatırlayabiliyorum
Gözlemlerim ////
Sürekli kafamda düşünceler var
Aşırı unutkanlık (yediklerim, yapacaklarım vs)
Dikkatsizlik, detayları gözden kaçırma
Sürekli bir aktiviteden bir başkasına atlama
Bildiğim kelimeleri hatırlayamıyorum, genelde ingilizce
Okuduğumu anlayamıyorum
Bir şeyin kontrolü bende olmadığında huzursuz oluyorum (Araba gibi)
Aradığım eşya gözümün önünde olsa bile bulamayabiliyorum
Basit şeylerde zorlanırken zor şeyler basit geliyor
Odam hariç her yeri düzenli ve organize tutabiliyorum
İsimleri karıştırma (ygs yerine lys, lys yerine ygs deme gibi vs..)
Başarılı olmadığım derslere çalışmak sıkıcı gelirken güzel notlar aldığım dersler çok basit ve eğlenceli gelebiliyor.
Birşeye kafamı taktımmı yapasaya kadar ona odaklanabiliyorum (hyperfocus)
Başladığım şeyleri yarım bırakmaya meyilliyim ama inat edince bitirmeye çalışıyorum
Çok çabuk sıkılıyorum
İnsanlara güvenmiyorum
Bilgisayar oyunları eğlendiğim zaman sıkmıyor ama başarısız olunca çok bayıyor
İnternette gezerken aynı anda birden fazla sayfayı idare edebiliyorum veya ettiğimi sanıyorum
Çok fazla bilgi içerikli içerikler okuyup izliyorum ardından unutsamda olmadık bir yerde hatırlayabiliyorum
Güncellemeler
+1 yıl
Başka görüşü olan arkadaşlar bakabilir mi?
Güncellemeler
+1 yıl
Günceldir
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Aa biri beni tarif etmiş😂
Doktor filan tanı koydumu peki?
B12 vitamin eksikliği depresyon asosyallik falan filan😂
Banada antideprasan yazdı psikiyatr. Asosyallik bendede var maalesef, insanlarla tanışıp kaynaşmakta zorluk çekiyorum. Depresyonda olmadığımı düşünüyorum ama yukarıda yazdıklarımdan bir sürü psikolojik hastalığa çıkılabilir gibi gözüküyor.. :(
Takma😀😀 bir terapi her şeyi halleder ve bol miktarda kişisel gelişim kitabı😊 ben sipariş ettim bile😉 değişken ruh halim var alıştım asosyalliğimle de barıştım daha iyisi için uğraşıyorum ben yapıosam sen de yaparsın asla pes etme💪🤗
Takmamak, keşke benim için bu kadar basit olsaydı.. Bir konuya takıldımmı ve ilgimi çektimi (iyi-kötü) kurtulmam çok zor. Bu arada takıntılı olduğum bir kaç kez bana söylendi..
Bu arada yazmayı unutmuşum, kitap bitiremiyorum o yüzden pek kitap okumayı sevmiyorum. Çok sıkıyor 3/2 sini okuduğum kitapların son sayfalarına falan atlıyordum.
İnternet'te ama o derinlik yok mu linke tıklayınca başka sayfalara ulaşma, bir konuyu bir sürü başka sayfadan farklı şekilde okuma vs. bir şey okuduğumda derinlik olunca beni sarıyor. Kitapta bir canlılık olmadığından dolayı okuyamıyorum herhalde..
Benimde ruh halim ve duygularım ani değişiyor fakat bu kişilik bozukluğu yaşayan kişilerde ki gibi değil.
Kısa öz seviyorsundur belki de
Beyin jimnastiği yap çok güzel oyunlar var play storeda dikkatini artırır fazla kaçırmamak suretiyle kahve içebilirsin bir de takviye için balık yağı hapı da bir tavsiye benden sana😊
Sıkılıyorum diye de yazı okumayı ihmal etme güzel makaleler falan bul oku😉
Aynen öyle kısa ve öz gereksiz içerik olmadan, muhabettlerde de aynı şekilde.
Beyin durmuyor ki jimnastiğin en üst düzeyini yapıyor. Bir sürü IQ testi yaptım ortalama 140 puan aldım ama kendimi affedersin ama mal gibi hissediyorum. Sanki bütün potansiyelimi kullanamıyor gibi. Nasıl anlatacağımı bile bilmiyorum :/
Kahve - Çay içmezsem rahat edemiyorum o gün. Balık yağı olayını denemeyi düşünüyorum ama o sarı naylon haplara güvenemiyorum. Ben içerim 2 sene sonra haberlerde yok şunu içen yandı böyle böyle olacak vs. diye haberler çıkar :D
Bu anlattıklarına göre sen disleksi de olabilirsin bana birini hatırlattın o da çok zekiydi disleksisi varmış öyle demişti bana
Disleksi ve DEHB neredeyse aynı sonuçlara çıkıyor. Disleksi ihtimalide kafamı kurcaladı ama onun tüm kriterleri bana uymuyor gibi.
Öğrenme konusunda iyi değilim. Basit şeyleri öğrenemezken zor şeyleri hemen kavrıyorum genelde. Zeka oyunlarının isimlerini verebilirsen denerim bende bu arada :)
Ayrıca sıkılmadan cevapladığın için çok çok teşekkür ederim 😇
Rica ederim😇 neuronation var skillz var mental UP bunları bir araştır😊
Kesinlikle bakacağım, takipteyim 👍
Yargı😊😂
Bütün sırrı bozdun ya 😧
Ahajahs
birkaç tanesi hariç hepsi bende de var😂
Hocam ben DEHB ve Disleksi 'den şüpheliyim. Hala antidepresanı içmedim en son onu içeceğim gibi gözüküyor..
disleksi olmadığımdan eminim ben belirtileri yok bende onun bence sende değilsin. bir uzmanla görüşürsen en azından yönlendirebilir seni kanka
İzmir'de devlet hastanesinde çalışan uzman tanıdığınız var mıdır?
hayır