Tarihte bir çok uygarlıkta sıkça rastlanan bir durum gözüme çarptı. Bazı kral ve hükümdarlar, sahip oldukları ülkelerde kendilerini Tanrı ilan etmiş ve kendilerine tapılmasını emretmiştir. Yoksa güç ve kudret belli bir müddetten sonra insanoğlunu, bu psikolojiye mi itiyor olabilir. Yoksa egoizmin everest seviyesine çekilmesinden kaynaklanan bir durum mu? Güzide sitemizin psikolojiyle uğraşan üye ve üyeciklerini bu soruya özellikle davet ediyorum. Bu vaziyeti açıklığa kavuşturalım :)
İnsana verilen güç onu diğerlerinden üstün görmesine neden oluyor ve bir narşistlik başlıyor. Açıkcası bu krallar kendilerine verilen güçle yaptıklarında halkından bir ödül bekliyorlar. Tabi hemen hemen herşey bu kralın elinde olduğu için maddiyat bunlara sökmüyor bu yüzden de halkının ona hürmet etmelerini ve ona saygı duymalarını istiyor. Bu saygı ve hürmetlede yetinemeyip kendini daha yüce görerek ben tanrıyım tapın bana diyorlar. Ee insan bu da vaziyetinde herşeyin çoğunu istiyor açgözlü. Yani bu olay psikolojik olarak insanın yaptıklarına yeterli övgünün verilememesi ve pohpohlanamamasıdır. Güç ve kudret insanı üstün görmesine neden olduğu içinde egoyu doğurur. Kısaca bu olaylar insanın egosundan kaynaklanıp, psikolojisine yansımasından kaynaklamaktadır.
Tarihte büyük güç sahibi olan bütün hükümdarlar Tanrının bu gücü ona verdiklerini söylerken sonunda Tanrı rolune bürünmüşlerdir Örnegin Büyük İskender Julius Ceaser.. Cengiz Khan.. Büyük güç sahibi olup birçok kişiye hükm etme yetkisi ve o insanların ölmesine ya da yaşamına karar vermesi bu şekilde bir ruh haline sebep oluyor zira
Tasavvufta insandaki kötü huyları yok eden bir sistem vardır. Tasavvufun %90'ı psikolojidir. İnsanoğlunun aşması gereken Nefsin 7 mertebesi vardır. Aşama aşama kötü huylar yok edilir. Aşırı yemek, konuşmak, uyku, cinsel arzular gibi özellikler törpülenir. Bu basamakları kolay geçen kişiler bile kibir de takılır. Ego yok edilmesi en zor kötü özellikliktir. Çünkü benlikten geçmek kolay değildir.
Bazı insanlar gerçekten üstün özelliklidirler. Lider ruhludurlar, sezgileri güçlüdür, zekası keskindir, insanları okuyabilir vs. Böylelerinin egoya kapılıp kendilerini Tanrı olarak görmemeleri zordur.
Firavun da kendini Tanrı sanıyordu. Ego en üstteki aşılması gereken özellik. Ama takılan çok olmuş burda.
Bir insanı maddi değerlerini kendisine bağımlı ederseniz iç işleri özerk, dış işlerinde bağlı olduğu kişiye tabii olur. Lakin iç işlerine de müdahale ederseniz o kişi tamamen size ait olur. @yampirik Tamamen size ait olan bir insanın sadakati şüphesizdir ;)
Adolf Hitler geldi aklıma nedensizce. Allah korkusu olmayan birine bütün yetkileri verirse kendini Tanrı gibi hissetmesi normal. Allah korkusu olan hukumdarlari Osmanlı'dan biliyoruz zaten.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kast sistemi, diktatörlük, otorite, Proletarya diktatörlüğü... ve daha nice yönetim sistemleri tarih boyunca gelip geçti...
Emirlerine ne kadar az itiraz edilirse o kadar kendileri dünyaya bağlandılar. Savaş ortamından uzak olan her hükümdar ölüm denilen şeyin ne anlama geldiğini kavrayamamaktadır... Kimileri ölüme umut bağlar, kimileri dünyaya...
Süperego olabilir ama her hükümdarda olan bir şey olsaydı hükümdarlık insanları Tanrı olduğunu düşünmeye itiyor diyebiliriz ama herkeste olmadığı için tamamen kişiyle alakalı bir durum. Fazla ego buna yol açabilir mutlaka
Yapmaya gerek yok ki :) Oyumu kullanıyorum o kadar. Düşüncelerini değiştirmek istediğim kişiler yok :) Zaten saygı ve sevgi seviyesi bu kadar alt seviyelerde olan ülkemizde, kimseyi ikna edeceğimi zannetmiyorum :)
Kontrolsuz guc guc degildir. bakiniz zimbardo deneyinde deneyi bile deneyden cikaran duruma gelinip tarihin en korkunc deneylerinden bri olarak anilmasi.
En İyi Cevaplar