Erdem değilse bile aklı olan birinin yapacağı bir iştir.
Daha da önemlisi bu kişi aklını kullanıyor demektir.
Resimdeki köyde her yıl bir kaç aile bu tür ceylan yavrularına süt anneliği yaparlar, artık kültürlerinin bir parçası haline gelmiştir.
Daha sonra da doğaya tekrar salarlar.
Günümüzde bir içecek reklamında da dendiği üzere, "susuzluk hiç bir şey, imaj her şey" durumu artık gerçek olmuştur.
İnsanların istediği gibi rol yapabiliyorsan sorun yok, elde edemeyeceğin hiç bir şey yok!
Hayatınıza dokunmasına izin verdiğiniz insanların kafasının içindekileri merak etmek yerine, benim hayatıma ne değer katar? Anne olur mu? baba olur mu? Abi olur mu? Vicdanı var mı? Adil mi? TUTARLI MI? KARARLI MI? neyi paylaşabiliriz gibi soruları sormak ya da cevaplarını aramak daha iyi değil mi?
Dünya dediğin bir bakışımızdır bizim; Ceyhun nehri kanlı göz yaşımızdır bizim; Cehennem, boşuna dert çektiğimiz günler, Cennetse gün ettiğimiz günlerdir bizim.
Bir soğuk yüzün arkasında bazen muhteşem bir kalp vardır ama o asık surat nedense o kalbi görmeden kaçışmalara neden olur.. Bazen gülen o güler yüzün arkasında şeytana pabucu ters giydirecek bir zebani bulunur.. O güler yüz ile zebaninin kurbanı olunur.. Peki nasıl anlayacağız dendiğinde , gözlere bakacaksın kalbin aynası olan diyeceğiz.
Dil, din, ırk ayrımının hat safhaya ulaştığı; ölen bizden değilse umrumda olmaz, mantığının yaşandığı günümüzde elbette bu çok büyük bir erdemdir.. Çocuklarımızın kişiliklerine bu erdemi yerleştiremediysek vay halimize...
Hani şimdi insan diyoruz ya o ins kökünden gelir üç harfli çünkü insanda tek insanda üç lop vardır beyninde... biri şeytanı geçer öteki meleği üçüncüsüde karar verir "acaba hangisine uysam" der. Ve nedense birileri bizim insanların kötü olduğuna inanmamız için, onlar o şekilde eğitir, o şekilde kandırır, onlar kötüdür diye sürekli paylaşımlar yapar ve öyle bir hale sokar ki kötü olu verir insanlık. Çok şükür insanlık kötüleştirilsede, iyi insanlar hep vardır.
Gönül gözüyle bakmak büyük bir erdemdir. Sonuçta bakan kişide insan.. Her insanın yaratılış itibarı ile gönlü temizdir. Önemli olan gönül gözüyle bakmaktır.
ön yargılı insanı dış görünüşe önem verenlerden nefret ederim... sorsan hayatta çiçek misali herkes gül olmak ister lakin herkes bilir gülünde dikeni olduğunu...
ne büyük erdem midir değildir, büyük bir erdemdir.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Yazık ya
1
0 Yorumla
Devamını Gör(6)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kişilik & Karakter > Sorular > İnsanı dış görünüşüne göre yargılamadan;sadece İNSAN olduğu için;en büyük nimet gözüyle bakmak ne büyük bir erdem midir?
En İyi Cevaplar