
İyilik ve kötülükten bahsediyorum. Kültürün bir parçası olan ve iyi olarak düşünülen eylem biçimleri gerçekten iyi midir?

Kardeş bak 2 adet. İnsanı aşırı muamma da bırakan laf var.
1. si İyiliğe iyilik her kişinin karı
2. si kötülüğe iyilik er kişinin karı.
Bu demek oluyor ki (yüzme bilmiyorsan ne işin var ağaçta)
felsefenin temel sorularından birisidir bu... kendi görüşüm ==> bence genel bir ahlak yasası yoktur. toplumların ahlakı ve görgü kuralları kendilerine özgüdür.. bir toplumda ahlakça hoş karşılanan bir olay veya bir hareket, başka bir toplumda çok aşırı derecede nahoş karşılanabilir...
Senin daha ince düşünmeni beklerdim, neyse yinede eig
teşekkür ederim...
Hepsi yorum iyi ne kötü ne ! Sürü psikolojisi etkisiyle insan öldürecek kadar kin dolan biri bir anda vazgeçer çünkü sürünün içindedir , sürü insan öldürmeyi normal görüyorsa bunu yapar bu senin için kötüdür onun için normal ve iyi
felsefe
kant <3
Cevap
17Cevap
İyi nesnel değildir bence. Zamana mekana kişiye göre değişiyorsa evrensellikten bahsedemeyiz.
O zaman bugün iyi olan yarın iyi olmuyorsa iyiliğin ölçütü yarar mı oluyor?
Evet menfaat anahtar kelime oldu sanırsam. Şimdi öğrenmiş oldum.
Yararcılığa kayıp tehlikeli bir seye dönüstü su an
Yani bir hırsız için çalmak iyidir, bir polis için yakalamak iyidir. Sonuç olarak iyi evrensel değildir. Aynı muvazenede kötüyü de tartabiliriz sanırım.
Belki de. Belki de iyilik insanın özünde var olan bir erdemdir ve menfaat bu erdemi perdeliyordur hani demek istediğim hırsızlık iyilik değil sapkınlık olabilir ve çalan kişi için iyi değil perdedir
Kötü davranış da insanın yaratılışında var iyi davranış da. Gerçi iyi kötü anlam değiştirdi biraz ama :D İnsanın eğilimleri mi belirler desek iyi kötüyü.
Öyle mi diyelim
Diyelim o zaman. Uzar yoksa :)
Peki, diyelim:)
Kişiye ve duruma göre değişir. Adam öldürmek normalde kötüyken nefsi müdafaa durumunda iyidir.
Bazıları bulunduğu topluma göre kötü olsa bile normal karşılanıyor
İyi iyidir herkesin kanul ettiği kati iyi olan iyidir
İyilik aslında evrensel bir şey. Yapılması gereken şeylerin adını iyilik yapmak koymuşlar...
Evrensel bir ahlak yasasına inanmıyorum.
Neden
Benim doğru olarak görüp yaptığım bir şey ya karşımdakine zarar veriyorsa? Ben iyilik yaptığımı düşündükçe ya kötülük yapıyorsam? Bazen ne iyi gerçekten iyi ne de kötü gerçekten kötü oluyor. Bu dediğim bazı normlar için geçerli değil tabikide. Ama genel olarak yüzde yüz iyi yüzde yüz kötü diyemiyorum.
Yaptığın iyilik bir başkası için kötülük olabilir
Felsefe benim işim değil 😊🤔🤔
Hayır yoktur.
bu kızları hepsi sanki filozof.
Cinsiyetle ne alakasi var bay mekanik
kızma güzel kedicik.
şimdi şöyle bişey var, kime göre neye göre iyi?
Kısmen
İyi Değilim
Bazı iyiler iyidir
Erorrrrrrrrr
4 özel cevapSadece soran ve cevap paylaşan üye bu paylaşımları görebilir. Daha fazla bilgi için tıkla!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?