Cahilin cahile cahil dediği günümüzde sizin yeriniz neresi, kendinizi zeki olarak tanımlar mısınız? Sizce de hepimiz özgür zihniyetli ama gönüllü bir modern köle değil miyiz? (atılan görüşün sayısı bile cevap niteliğindedir)
Modern kölelik hakkında neler düşünüyorsunuz? Gönüllü bir modern köle misiniz? Değilseniz, nasıl birisisiniz?
Modern köleler 3 e ayrılır. 1. Paranın kölesi olanlar. Bunlar para uğruna sağlıklarını harcarlar. Sonra kazandıkları parayıda kaybettikleri sağlıklarını kazanmaya harcarlar. Kariyer mariyer diye plazalarda patronlara daha çok para kazanmak için kölelik ederler. 2. Teknolojinin kölesi olanlar. Bunlar cep telefonu pc ile evlidirler. Aslında bunlar cihazlara hükmetmez cihazlar bunlara hükmeder. Şarzım bitti. Oyunda savaş zamanı maillerime bakmam lazım vs. Daha çok gençler arasında yaygındır. 3. En sonuncusu ise femdom kadının gücünün kölesi olanlar. Bu grup bir nevi cinsel fanteziden hareket eder. Bunun aslında fantezi sınırları içerisinden çıkıp internetin yaygınlaşması ile bu grubun sayıları çoğaldı. Üstüne birde grinin 50 tonu eklenince. Burdada bazı bayanlar mistress adı altında kazanç kapısı oldu. Ve bu bayanlara kazandığını sırf iki tokat atar birde aşağılar diye yediren köleler.
Ben ilk gruptandım zamanında ancak yaş kemale erdikçe o gruptan ayrıldım. Yazılım mühendisi olarak ikinci grupta olmadım. İşim sınırları içerisinde kalmaya çalıştım. Bir Iphone um yok twitterım yok. Facem yok. Bir tek sosyal medyada burası var. Son grup için yorumsuzum.
Para için çalışıyosunda sanki ekmeğini yemiyormusun lüx arabaya binmiyormusun güzel kızla evleniyorsun. Hayatı yaşıyosun. İnsan bencildir para kazandıkça daha fazla kazanmak ister. Bazıları hariç tabi nefsine haki olan aza yetinen.
@OttomanEmpireBoy kardeş orda bir yeri belirtmişim. Bu çalışma şekli sağlığından ediyorsa, akraba eş dostunla olan akrabalık ilişkilerini zayıflatıyorsa vede dini vecibelerinede engelse isterse saraylarda yaşa.
@OttomanEmpireBoy bizim olmadığından değil. Ben sana şunu diyeyim. Tabiki kimsenin hayatına müdahil olamayız. Ben yazılım mühendisiyim. Aklımda daha çok para kazanacak projelerim olduda. Ama uygulamaya koymadan vazgeçmeme neden olan bir olayı anlatayım. Bir hastanede projemiz esnasında yoğun bakımdayım. O projem beni hırslandırdı geceleri uyku nadiren uyuyorum. Çünkü bittiği zaman benim gelirim o zamanın parası ile (2006) 15.000 lira olacak. Proje çökerse kabusum olacak. Toy mühendis için deli para. Neyse ben o hırsla çalışırken yoğun bakımda bir kaç hastaya gözüm takıldı. Adamlar hortumlarla yaşam savaşı veriyor. Biri bir şirkette ceo biri mühendis biri geçim sıkıntısı çeken vatandaş biri çok tanınmış bir işadamı vs belkide. Hepside oraya gelmeden planlar yapıyorlardı. Bilinçleri açık olsa ne para ne pul kuru soğan ekmek olsunda sağlıkları yerinde olsun derler belkide. O gün sakinleştim hırsımdan geçtim. O projede zaten çöktü yönetici yüzünden.
@OttomanEmpireBoy ama ben kafaya takmadım. Sağlığım yerindeydi buda mutluluğum için yeterli. Sonrasında o firma olmadı ayrıldım başkasındayım. Demek istediğim ekmek parası peşinde koşacaksın. Ama bunu kölelik sınırında heleki sağlığını hiçe sayarak yapmayacaksın.
Onlar mecburi köle hatta çoğu kişiden özgürler fakat ben modern kölelikten bahsediyorum. Para için çalışıyosun sonra o para su oluyor, canın için çalışıyorsun. Salçalı ekmeğin tadını alamadan gidenler var.
Para için çalışıyosun parayıda kazanıyorsun yiyorsun sırf para kazanmak için hayatını veren yoktur. Hayat dışında yaptıkları var adam daha fazla para kazanabilir bu onu köle yapmaz. Tabiki vaktini hem işe harcamıyorsa. Geziyorsa yiyorsa paranın niye kölesi olsun. Zaten paranın kölesi olmuş insan yokki. Herkes bu dünyada para kazanmak ister doğal ihtiyaç zaten. Herkes lamborchiniye binmek ister.
Ana Sayfa > Kişilik & Karakter > Sorular > Modern kölelik hakkında neler düşünüyorsunuz? Gönüllü bir modern köle misiniz? Değilseniz, nasıl birisisiniz?
En İyi Cevaplar