Ümitle korku arasında gidip geliyoruz hepimiz. Hiçbirimiz âkıbetinden haberdar değil. Bir pavyonda günah işlerken mi öleceğiz, yâhut bir camide namaz kılarken mi; bilmiyoruz. Bir katreden meydana geldik hepimiz, sonra büyüyüp okyanus olduk. Okyanus olmanın hakkını verebiliyor muyuz peki? Bizim sularımızın üzerinde yük taşıyabiliyor mu gemiler? Ya da ufacık bir kuraklığa can verebiliyor muyuz? Bunlar yapmaktan aciz çoğumuz. Yani; sevmekten, sevilmekten... O kadar kırık kalp var ki şu yuvarlak üzerinde... Yüreğindeki hüznün yüzüne yaşadığı öyle canlar var ki... Herkes birbirine buluyor kabahati. Kahvedeki adam karısından şikâyetçi, kadın kocasından şikâyetçi, genç kardeşimiz sevgilisinden şikâyetçi, oğlumuz/kızımız ana babasından şikâyetçi, ana baba evlâttan şikâyetçi... Böyle böyle uzar gider bu. Peki, neden? Birbirimizi sevmek bu kadar mı zor? Birbirimizin ardından atıp tutmak yerine hatalarımızı yüzlerimize karşı lisan-ı münasiple anlatsak, gönül meclisleri kurup muhabbetimizi koyulaştırsak ne kaybederiz? Birbirimizin kusurlarını araştırmak yerine iyi yönlerimizi araştırmak için çalışsak, birbirimize iyilikte gece gündüz çalışıp yarışsak kıyamet mi kopar Allah aşkına! Sevmek ve sevilmek emek ister, hakkını vermeyi gerektirir amma kalp kırmak pek de kolaydır. Büyük bir davranışla değil; ufacık bir sözle, bir bakışla, hattâ susarak bile kırabilirsiniz bir kalbi. Onun için; dikkatli olmak gerek, kalp kırmamak gerek, birbirimizin gıybetini ve dedikodusunu yapmamak gerek, birbirimize her konuda destek olmaya çalışmak gerek, birbirimizin ayıbını ve kusurunu araştırmamak gerek.
- Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi,
- Şefkat ve merhamette güneş gibi,
- Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi,
- Hiddet ve asabiyette ölü gibi,
- Tevâzu ve alçakgönüllülükte toprak gibi,
- Hoşgörülülükte deniz gibi olmak
ve olmak gerektiği gibi olup o şekilde görünmek gerek.
Ne demiş Yûnus'umuz:
Gelin tanış olalım
İşi kolay kılalım
Sevelim, sevilelim
Dünya kimseye kalmaz
vesselâm.
- Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi,
- Şefkat ve merhamette güneş gibi,
- Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi,
- Hiddet ve asabiyette ölü gibi,
- Tevâzu ve alçakgönüllülükte toprak gibi,
- Hoşgörülülükte deniz gibi olmak
ve olmak gerektiği gibi olup o şekilde görünmek gerek.
Ne demiş Yûnus'umuz:
Gelin tanış olalım
İşi kolay kılalım
Sevelim, sevilelim
Dünya kimseye kalmaz
vesselâm.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar