Ortaokulda sosyal olan ergen bir çocuk lisede neden içine kapanır, neden sessizleşir?

Arkadaşlar 44 yaşındayım, evliyim, 18 yaşında kızım var, 12. sınıf, bu sene liseden mezun oluyor, YKS'ye girecek. Okuldaki durumundan bahsetmek istiyorum, okulda hiç arkadaşı yok. Öğretmenleri çok sessiz, sakin bir çocuk, hiç konuşmuyor, derse katılmıyor, başka şeyler düşünüyor diyor. Okul değişikliği olmadı, liseye başladığından beri böyle. Bu çocuğun yakın zamanda mezuniyet töreni yapıldı, herkes arkadaşlarıyla vedalaşırken kızımın boynu bükük kaldı, sadece öğretmenleriyle vedalaştı. Ortaokuldayken hiç böyle değildi, çok sosyal bir çocuktu, küçüklüğünde de aynı şekilde, herkesle konuşur ederdi. Çocuğumun boynu bükük halini görünce çok üzüldüm, sırf okulda arkadaşı yok diye mezuniyet gecesine gitmedi. Niye böyle oldu ki acaba, çocuklar neden sessizleşir?
Ortaokulda sosyal olan ergen bir çocuk lisede neden içine kapanır, neden sessizleşir?
Cevapla