Hayatta dikkat çeken şey kusursuzluk mudur, ya da ağırlığı olan şey nitelikler midir?
Çoğu zaman insanlar kusurlarını yok ederek değil, değerlerini büyüterek iz bırakırlar.

#kisilik&karakter ❤️❤️❣️
Hayatta dikkat çeken şey kusursuzluk mudur, ya da ağırlığı olan şey nitelikler midir?
Çoğu zaman insanlar kusurlarını yok ederek değil, değerlerini büyüterek iz bırakırlar.

#kisilik&karakter ❤️❤️❣️
İkisi arasında önemli bir fark var: biri “kendini geliştirmek”, diğeri “eksikliği örtmek”. Eksik yönleri tamamlamaya çalışmak daha sağlıklı bir yoldur. Çünkü insanın zayıf gördüğü taraflarını geliştirmesi uzun vadede hem özgüvenini artırır hem de kişiliğini daha dengeli hale getirir. Bu, gerçek bir değişimdir; kalıcıdır. Daha iyi ve dikkat çekici özelliklerle eksikleri gizlemeye çalışmak ise çoğu zaman kısa vadeli bir çözümdür. Dışarıdan bakıldığında güçlü ya da etkileyici görünebilir ama temel sorunlar çözülmediği için bir noktadan sonra yine ortaya çıkar. Üstelik insanı yorabilir, çünkü sürekli “bir şeyleri saklama” çabası vardır. En sağlıklı yaklaşım genelde ikisinin dengesi olur: Kendini olduğu gibi kabul etmek, ama bununla yetinmeyip eksik gördüğün yönlerini de geliştirmeye çalışmak. Yani “gizlemek” değil, “dönüştürmek” ve “güçlendirmek” esas olmalı.
Hayatta dikkat çeken şey asla kusursuzluk değildir çünkü kusursuzluk sadece bir illüzyon ve yapaylıktır. Asıl ağırlığı olan şey, bir insanın kendi varlığına kattığı niteliktir.İnsanın eksiklerini parıltılı şeylerle gizlemeye çalışması, temeli çürük bir binayı dışarıdan boyamaya benzer ilk fırtınada o boya dökülür ve geriye sadece bir zayıflık kalır. Gerçekten güçlü ve karakterli bir insan, eksiklerini saklamak için cambazlık yapmaz. Tam tersine, o eksiklerin farkında olacak kadar cesur, onları ham madde olarak kullanıp kendi değerini büyütecek kadar da akıllıdır.Ben eksiklerimi gizlemekle vakit kaybetmem çünkü saklanacak bir şeyim yok. Onları dönüştürür, kendi değerimi büyütürüm. İnsanlar hayatlarında bıraktığım izi pürüzsüz oluşuma değil, o pürüzlerden nasıl sarsılmaz bir güç ve asalet çıkardığıma bakarak anlarlar. Vitrini süslemek acizlerin işidir, biz temeli sağlamlaştırıyoruz.
Agzina kalemine saglik canım .
Hak veriyorum sana, insan eksiklerini ve yanlislarini kabullenmeye basladigi anda zaten kendiyle barisik olmaya baslar 😇🥰
Rica ederim canım 💗💖
İkisi de şart aslında ama öncelik güçlü yönleri parlatarak eksikleri dengelemek olmalı. Zayıf noktalarını düzeltmek zaman alır, her şeyi mükemmel yapamazsın. Örneğin iyi konuşuyorsan onu geliştir, geri kalanı için başkasından destek al. Ama hiçbir eksiğini de “ben buyum” diye görmezden gelme, gerektiğinde uğraş. Mükemmeliyetçilik takıntısı insanı bitirir. Sonuçta kimse kusursuz değil, önemli olan bütün olarak ne sunduğun. Bazen insanlar zaaflarını sevimli bulur, o yüzden fazla kasma
Evet haklısın, zaten mükemmel insan diye bir şey yoktur. Sadece eksiklerini, kusurlarını kabullenmiş insan vardır
Her eksiği tamamlayama ömrü yetmez insanın insanız kuluz tabii eksiklerimiz olacak yanlışlarımız olacak. O yüzden insan bütün eksiklerini tamamlayamaz. İnsan kendini kabullenip saklamamalı iki yüzlü olmamalı çünkü herşeyin başı kendini kabullenmek. Ben kendimi düzeltirim diyen yalan söyler.
Insan kendini kusurlarıyla sevmeye başladığında gercekten mutlu olur.🥰
Öyle
Eig için teşekkür ederim
Rica ederim 😊
Bu güzel ve anlamlı sorunun üzerine düşünmek çok hoş, wkertenkele. 💫 İnsan elbette eksiklerini fark etmeli ve kendini geliştirmeli, ama kusursuz olmak gibi bir hedef gerçekçi değil. Asıl olan, güçlü ve dikkat çekici yönlerini beslemek, onları büyütmektir. Böylece ışığınla etrafını o kadar aydınlatırsın ki, küçük gölgeler fark edilmez bile. Kendi değerlerini büyüterek iz bırakırsın. ✨
Cevap
11Cevap
Bu ikinci yazdığın savunma mekanizmasıdır, ego zatrn yapar. Buna yüceltme deniyor , eksik olan yanını iyi olduğun yönleri ile gölgeleme. Ama ilk yazdıpın her insan için geçerli olmalı
Evet bu bahsettigin tarzda insanlar da cok var etrafimizda, kendilerindeki eksik ya da hatali yonleri farkli sekillerde baskalarina ustunluk taslayarak kapatmaya calismak
Kusurlar da bizi biz yapan şeyler bana göre elbette mümkün mertebe eksikleri tamamlamak gerekir
insan kusurlarıyla barıştığında zaten mutlu olur😇🥰
🙏😇
Eksik karakterlerini tamamlasınlar yeter
Aklıma Heykeltraş Michelengo'ya nasıl çalıştığı sorusuna verdiği "ben sadece mermerdeki fazlalıkları alıyorum" cevabı geldi, senin eksiklik sandığın şey aslında fazlaliktir, fazlalık sandığın şey ise eksikliktir
Evet guzel bir bakiş acisi 👏👏❤️
Yani insan eksiklerini ne kadar gizlemeye çalışırsa çalışsın, elbet bir gün bir yerden açık verir. O yüzden bence yapılması gereken, o eksiklikleri belirleyip üstüne gitmek ve tamamlamaya çalışmaktır.
😊💗💖
Kimse için yaşamamaya çalışmalı bence. Eksikse benim eksiğim kime ne. Canim isterse tamamlarım istemezse tamamlamam olduğu gibi kalır jsjsnsshsh
Dimi ayoll 😎😎
Di😎🤗
😅🤪
Kusursuz insan yok. Herkesin kendine göre bir kusuru vardır. Kusuru gizlemek yerine değişmeye çalışsa daha iyi olur
kesinlikle haklısın👏🥰
Eksiğin kime göre neye göre olduğuna bağlı. Her daim tamamlamaya çalışmak iyidir. Ama kusurlarıyla var hayat ve insanlar. Gerçek olan bu.
Supersin 👏👏❤️
Eksikleri canı istiyorsa tamamlamalı ama yeniliğe hep açık olmalı
👍🏻👍🏻
Bence iyi olunan konuda çaba gösterip üstünleşmeli
Eksikleri tamamlamak iyi bir temel sağlar bence ehehehe
İnsan iyi olduğu yönlerini daha da geliştirmelidir.
Hic bir kuş yüzmeye, hic bir balık uçmaya zorlanmamali... neye yeteneği varsa ona devam edilmeli...
haklısın canım eğitim sistemimizdeki en büyük yanlış bu zaten
Eksik olan yönleri tamamlamak ama bu daha zor bir şey
hayat başlı başına bir zor ya 😏😆
Fazlam var , eksiğim yok🤣🤣
Tü tüü😅
😊🥰
Parası ve havası ile eksikleri gidermeli
Ahah😅😅
Sende sadece para mı var yoksa 😅
Gaz verrirsen azcik da havamiz olur 😬😎
O iş bende 😅
Sorularına denk gelmek için yatmadan önce dilek tutuyorum 😅
Yiiaaa ne dadlu adammm ☺️☺️
Sadece size madamm 😅
Şttt, görümce duymasin, parcalar seni 😅🤫🤫
Görümce kim 😅
Senin de görümcen artık 😅
Niye parcaliyim ikinizde boştaysaniz olur mu iş jajssusjshhssjjs
Olur bu iş dicektim yia ajshshsjsj
@Napolyonun_Görümcesi ay ben bosa duser miyim hic ayol, ceyrek asirdir bagli benim başim 😇😇🥰
ama azıcık gaza da yok demeyiz🤪
Tamam everelim sizi öyleyse adghjk ben napim söyleyin iş atan ama gelmeyen adama çiş mi atayım napim yani sfghjkk
Benim duygularım ne olacak 😅
@Callous_Man. Senin duygun da mi varmiş ki 😅🤪 oy oyy duygulu adam😇
@Napolyonun_Görümcesi kız gel buna bir Duygu bulalim, tam ona layik olur. hatta hemen bir soru açayım ben buradan "tüm Duygu'lar başvursun ilana" diye 😅🤣
Sen duygu aramiyon zaten karı arıyosun onun için hatunu kaçırma adghjk
Duygu, Sevgi, Aşkım, Burcu da olsun ilanda 😅
Adamin ac gozluluge bakar misin 😅🤣
Ajsjsjjsdj beni de everin
Hayal de mi kurmayalım 😅
sen akşam yatarken kur hayali tabii ki, biz gercek edelim 😎😎
@Napolyonun_Görümcesi senin işi de hallederiz bacım, önce şu kafadakini bi çikar at, gerisi olur 😉🥰
😭 peki sjsjsjjs
Sana kız mı yok diyemedin ya ona yanarım 😅
@Napolyonun_Görümcesi şişt gözyaşı yok artık.. önce şu sınavlara bir odaklan
Hihim peki abla 😚
@Callous_Man öyle her kız olmaz, duygu dedin duygu bulcaz 😬😬
Sitede adı Duygu olan bir kıza denk gelmedim hiç 😅
Himm
Hepsiyle konustun yani 🤔🤔 bakma sen yalan söylüyorlar😝
Hepsini zan altında bırakmayalım, konuştuklarım dedim 😅
Sen nerden biliyorsun yalan olduğunu 😅
Biz ne duygular gorduk, ne duygular yasadikk oohoo 😎😎
Senin kalbin olsa, ben duygumu bulmuş olurdum 😅😅
şansına küs bebeeem 🤪
Abi demedin ya, ona da şükürler olsun 😅
eksik olan yönler mesela ne olabilir.
Yemek yapmak 😆
dikkat çekici şekilde kapama yöntemi: dışarıdan söyleyip, kendin hazırlamış gibi göstermek.
Himm cok zekice 😉😎
Eksik olanları tamamlasın önce
Tamamlama
Hep bir yanımız eksik.
Elimizi ararız
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?