Ölmek istemediğimiz için mi yaşıyoruz? Hayatın anlamı nedir? Neyi başarmak ya da tamamlamak için burdayız?

Çırılçıplak doğuyoruz, hiçbir şeyimiz yok. Ne kıyafet ne sevgili ne para sadece ebeveynlerimiz var. Peki öyleyse ne için? Önce aile diye bir kavram kurup sonra kendimize o aileyi yüceltmek görevini niye veriyoruz ki? Mesela neden çalışıyoruz sırf ölmemek için karnını doyurabilecekten fazlasını kaçımız kazanıyoruz ki? Hem çok kazansak bile bundan 100-150 sene sonra satın aldığımız hiçbir mal mülk yerinde durmayacak. Üstelik belki ismimizi bile bilemeyecekler torunlarımızın çocukları. Amacımız nedir diyorum kısacası...

Epicurus'un dediği gibi

-Ölümden neden korkacakmışım ki? Ben varsam ölüm yoktur. Ölüm varsa ben yokumdur. Bilincim açıksa hayattayımdır, bilincim kapalı ve hiçbir şey hissetmiyorsam öyleyse ölüm denilen bir şey yoktur.

Ölmek istemediğimiz için mi yaşıyoruz? Hayatın anlamı nedir? Neyi başarmak ya da tamamlamak için burdayız?
Cevapla