Bazen sevilmeye, ilgiye ihtiyaç duyuyorum fakat sadece flört evresi hoşuma gidiyor. Sevgilim olduğu zaman sıkılmış, daralmış ve huzursuz hissediyorum sanki aileden biri öğrenecekmiş ve yanlış bir şey yapıyormuşum gibi oluyor.
2 ay
Bazen sevilmeye, ilgiye ihtiyaç duyuyorum fakat sadece flört evresi hoşuma gidiyor. Sevgilim olduğu zaman sıkılmış, daralmış ve huzursuz hissediyorum sanki aileden biri öğrenecekmiş ve yanlış bir şey yapıyormuşum gibi oluyor.
oha çok benzer şeyler yaşıyoruz. kaçıngan bağlanmayla ilgisi olduğunu düşünüyordum ama çözemediğim şeyler daha var. psikolojik olduğunu düşünüyorum ya da bizim algılarımız yüksek, hislerimiz kuvvetli ve o kişilerle olmayacağını bildiğimiz için öyle hissediyoruz
Kacingan bağlanma olma ihtimali yüksek, mide krampı, huzursuzluk, aşırı ilgiden sıkılma. Brlirtilerin çoğu var bende. Cocykluktsn geliyor
ben kıza katılıyorum ailenin de etkisi var. belki de evde 'bize şöyle bir damat getireceksin, sosyal medyadan olmaz' konuşmaları geçmiş olabilir. sizin evde durumlar nasıl @Aboo73783
aynısı bende de oluyordu sıkıntıdan uykum geliyordu ama bu herkesde olmuyor. bazılarıyla iletişimimiz çok güzel ama ilişki ciddiyeti sıkıntı...
O konuyu konuşmaya cesaret bile edemedim. Lisedeyken babam sevgilimle mesajlarımı yakalamışti. Elimden telefonu almıştı, eve kapatmıştı. O günden sonra ne zaman sevgilim olsa huzursuz hissettim ve hep kisa vadeli oldu.
çok talihsiz olmuş ya ailenin ve yakalanmanın da etkisi var. şu an o sıkıntıyı içimde hissettim, evlilik zamanı gelince nasıl olacak merak ediyorum
Senin yaşadığın şey aslında çok yaygın, merak etme, “bir gariplik var bende” diye düşünmene gerek yok 😊 Flört evresi hafif, eğlenceli ve sorumluluğu az hissettirdiği için seni rahatlatıyor olabilir. İş ilişkiye dönünce; aile baskısı, yakalanma korkusu, yanlış yapıyormuş hissi tetikleniyor gibi duruyor 😔
Bu genelde yetiştirilme tarzı, aileden gördüğün ilişki algısı ve “ayıp-günah” kodlarıyla bağlantılı olur. Kendini suçlamadan, yargılamadan önce kendi sınırlarını tanıman önemli. Şimdilik sadece flört etmeyi seviyorsan da bu senin seçimin, illa ciddi ilişkiye zorlamak zorunda değilsin 💫
Aileden kaynaklı olabilir, cok kontrolcü bir babam var
Kontrolcü baba demek, kafanda dev bir “yakalanacağım” alarmı çalıyor demek 😔 Sürekli tetikte olman çok normal.
Flörtte sorun yok çünkü “resmi” değil; ilişki olunca sanki babana ihanet ediyormuşsun, suç işliyormuşsun gibi hissediyorsun 💔 Bu duygu sana ait değil, yıllarca yedirilmiş kontrol duygusu.
Şunu netleştir: Şu an gerçekten istemediğin için mi ciddileşemiyorsun, yoksa babanın sesi hâlâ kafanda “yasak” mı diyor? 🎯 Buna dürüstçe bakman lazım.
Kendine küçük adımlar koy; hemen büyük ilişki, büyük yüzleşme zorunluluğun yok. Ama “ben ne istiyorum, neye hazırım?” sorusunu erteledikçe huzursuzluk büyür 💭✨
Cevap
6Cevap
Kaygili kacingan baglanma bir onceki iliskinde duygusal reglasyonda hicbir zaman isler istedigin gibi olmamis en keyif aldigin zamanlar flortte kalmis ve sen de bu ilgi regulasyonunu bu sekilde karsiliyorsun asla derinlere inemiyor ve acligini cekiyorsun aslinda receteni yaziyorum kimse superkahraman değil normal olsa yeter iliskide arada kendine hatirlat
Belki de gördüğün ciddi ilişkilerde büyük sorunlar olduğu içindir, örneğin anne babanın ilişkisi sarsıntılı ve kavgalı ise
Aile kaynaklı bağlanma problemin var
Düzelir umarım
Farkettiğin sürece değişirsin
Yani harbiden aynısı ya
ilgi o. luğu seninki galiba.
okurken daraldım bu ne ya
Elimde değil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?